Citat:
Ursprungligen postat av JR1987
Hej, tänkte fråga kolla hur det är / ni som har jobbat på ny år är det verkligen värt det ? väljer ni kunder/körningar ? får man lägga på nåt 'extra' istället för att sitta o rulla på vanlig taxa ?
' kör taxi i stockholm '
Har bara kört på nyår två gånger och hade väll inte så mycket emot det. Missar ju inte mer än att jobba vilken helg som helst egentligen. Dessa dagar har inte lika stor betydelse när jobbar helger. Tycke inte de är så viktiga. Men tar nog ledigt i år.
Citat:
Ursprungligen postat av VirrigFirre
Jag har ju sökt jobb nu länge utan resultat, så jag mailade det största taxibolaget och kollade hur det såg ut med jobb.
Men, tjänar man verkligen så himlans dåligt? Bor inte i en storstad, utan i en mindre om det spelar roll.
Jag skulle främst vilja köra nätter och helger. Jag är ju ung tjej också, hur är det att jobba nätter med alla dessa drägg?
Nej du tjänar inte så himlans dåligt och pengarna du lagt ned för att ta ditt taxi-leg får du tillbaks med första lönen. Så du kommer bara vinna på det.
Tror inte det kommer vara jobbigt för dig med dräggen. Kan vara lite jobbigt i början för alla tills man lär sig hur man ska handskas med dem.
Men om du kör på mindre ort och för ett mindre bolag är det en annan kund-kemi så att säga. Man lär känna sina kunder och kunderna lär känna chaufförerna.