2013-07-10, 00:03
Medlem
eckims avatar
Kaosritual - Svøpt morgenrød

http://www.youtube.com/watch?v=w1J8-5-G_gs

För den som är intresserad.
Citera
2013-07-10, 02:33
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jag anser att denna låt är sinnesjukt bra. Hela albumet är perfektion rakt igenom.

Katharsis är enligt mig ett av dom bästa BM banden där ute.

Ja det är dom sannerligen.
På senare tid så har just det albumet, "Kruzifixxion" växt till sig rejält för min del. Har förr tyckt den varit svagast i diskografin om man nu ska hålla på att utse deras verk på så vis.
Det ska mycket till innan de toppar "VVorldVVithoutEnd" dock. Blev ganska besviken på "Fourth Reich" när den kom, men idag uppskattar jag den mycket.

np: Ofermod - Death Cantata
Den här skivan är ett ypperligt exempel på något jag absolut inte tyckte var speciellt bra när den kom. La den på hyllan efter ett par lyssningar, och där fick den ligga i 2år drygt.. Tills jag för dryga halvåret sedan sprang över den på vinyl för en överkomlig slant.. (Hade nämligen tänkt jag skulle sälja den för dubbla priset till nån dumbom..) Men då jag spisade den när jag kom hem så hade den växt något rejält och jag fattade inte alls varför jag avfärdat den så illa innan.
Idag tycker jag den är fantastisk.
Citera
2013-07-10, 12:57
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ja det är dom sannerligen.
På senare tid så har just det albumet, "Kruzifixxion" växt till sig rejält för min del. Har förr tyckt den varit svagast i diskografin om man nu ska hålla på att utse deras verk på så vis.
Det ska mycket till innan de toppar "VVorldVVithoutEnd" dock. Blev ganska besviken på "Fourth Reich" när den kom, men idag uppskattar jag den mycket.

np: Ofermod - Death Cantata
Den här skivan är ett ypperligt exempel på något jag absolut inte tyckte var speciellt bra när den kom. La den på hyllan efter ett par lyssningar, och där fick den ligga i 2år drygt.. Tills jag för dryga halvåret sedan sprang över den på vinyl för en överkomlig slant.. (Hade nämligen tänkt jag skulle sälja den för dubbla priset till nån dumbom..) Men då jag spisade den när jag kom hem så hade den växt något rejält och jag fattade inte alls varför jag avfärdat den så illa innan.
Idag tycker jag den är fantastisk.

Kruzifixxion är enligt mig den bästa plattan, Fourth Reich har lyckats växa på mig lite. Resten av deras släpp tycker jag inte håller samma standard, förutom deras demos mellan 96-99. Kolla upp dem!

När det kommer till Ofermod så har det aldrig riktigt fastnat på mig, vet ej varför. Kanske tar mig en lyssnare senare, något särskilt album du rekommenderar(?)

Lyssnar för tillfället på, Kraakhoer - Wij Haten Alles (En Iedereen).
Riktigt annorlunda Punk/Bm. Detta fastnade konstigt nog direkt på mig.

http://www.youtube.com/watch?v=ejduCu_Poow
Senast redigerad av eckim 2013-07-10 kl. 13:00.
Citera
2013-07-10, 13:43
Medlem
eckims avatar
Dødsengel - Arkaik/Para Nous

http://www.youtube.com/watch?v=xLtii9QDZug

Hittade denna goding, länge sedan jag lyssnade på. Håller fortfarande standard.
Citera
2013-07-10, 16:02
Medlem
Naturochtraditions avatar
Då jag för det mesta lyssnar till black låter jag för ovanlighetens skull litet gammal klassisk sthlms-döds ljuda ur högtalarna.

Entombed - Left hand path

Eftersöker tips på band som tagit influenser från Entombed!
Citera
2013-07-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fan vad The Headless Ritual har gått varm här igår och idag... Tyckte denna var bättre än den förra.

Autopsy är dock alltid alltid Autopsy = Bra.

Chris Reifert är en idol faktiskt. En av mina absoluta favorit-trummisar och sångare.

Har inte hört den ännu, men jag har spisat Mental Funeral i dag och just nu kör jag Acts of the Unspeakable och har ju faktiskt nya plattan på datorn så ska nog knäppa på den när nuvarande snurrat klart. Måste se till att lyssna på förra släppet igen också, har tamejfan bara lyssnat på den när den kom!

NP: Autopsy - Battery Acid Enema (Acts of the Unspeakable)
www.youtube.com/watch?v=WDMW8lZwISY

Mental Funeral är ju utan minsta lilla tvekan det bästa från dessa göbbar men som alprazolam_ la fram det så fint är Autopsy alltid Autopsy, och således är allt skitbra och den här skivan är absolut inget undatag.
Citera
2013-07-10, 17:49
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Kaosritual - Svøpt morgenrød

http://www.youtube.com/watch?v=w1J8-5-G_gs

För den som är intresserad.
Jävlars. Måste lyssna mer på Kaosritual hör jag.
Än så länge har jag idag svarvat Blood Fire Death, Nightside Emanations och Death's Striking Wings. Vet för övrigt inte om det är jag som har missat storheten med Degial eller om det finns någon storhet med dem alls.
Citera
2013-07-10, 20:21
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Då jag för det mesta lyssnar till black låter jag för ovanlighetens skull litet gammal klassisk sthlms-döds ljuda ur högtalarna.

Entombed - Left hand path

Eftersöker tips på band som tagit influenser från Entombed!

Tja, i stort sett alla svenska death metal band som kom efter Entombed har väl blivit inspirerade av Entombed. Indirekt om inget annat. Dismember är dock bättre när vi snackar stockholms-döds.

Själv lyssnar jag på Absurd - Pesttanz. Facta Loquuntur versionen ifall någon är nyfiken.
Citera
2013-07-10, 22:54
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Jävlars. Måste lyssna mer på Kaosritual hör jag.
Än så länge har jag idag svarvat Blood Fire Death, Nightside Emanations och Death's Striking Wings. Vet för övrigt inte om det är jag som har missat storheten med Degial eller om det finns någon storhet med dem alls.

Jo, Kaosritual är helt klart värt att kolla upp.

Kollade upp Degial, lät inte helt tokigt!
Citera
2013-07-10, 23:05
Medlem
eckims avatar
Nåstrond - The stake rotten in my heart

http://www.youtube.com/watch?v=kB_E--8uW5M

Tycker att alla Nåstrond's album är goa!
Ett tips för dom som icke hört, och för dom som är intresserad i svensk BM.

Citera
2013-07-11, 00:11
Medlem
Endtimes avatar
NP: Danzig - Not of this World

Off-topic som fan, men det är Danzig liksom. Kung både i Misfits och solo. Några av er black metal/death metal-fans som gillar honom?
Citera
2013-07-11, 00:18
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Tja, i stort sett alla svenska death metal band som kom efter Entombed har väl blivit inspirerade av Entombed. Indirekt om inget annat. Dismember är dock bättre när vi snackar stockholms-döds.

Själv lyssnar jag på Absurd - Pesttanz. Facta Loquuntur versionen ifall någon är nyfiken.

Gillar man inte Absurds första platta (inspelad med hela bandet i fängelse) kan man suga den moderna musikindustrins omskurna kuk hur mycket man vill, man har ändå ingenting att komma med när det gäller riktig bm/dm.

Dismember är tveklöst bättre än Entombed. Finns fan ingen svensk death metal som kommer i närheten av de två första Dismember-fullängdarna. Oavsett hur bra Nihilists demos eller titelspåret på LHP är.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har vi några andra här som uppskattar Ondskapt?

Nej, de är grymt överskattade. Praktexempel på talanglösa musiker som försöker ge sig själva cred genom att låtsas vara religiösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in