Citat:
Ursprungligen postat av
Leoni564
Nets kommer bli farliga om man kan använda KG o PP ekonomiskt innan PO.
Hur funkar det, måste man typ komma sist om man vill ha Wiggins nästa säsong?
Chanserna att få drafta Wiggins blir större ju sämre man är, ja. Men alla av de 14 sämsta lagen har chansen att få drafta honom, även om chanserna för exempelvis det fjortonde sämsta laget är astronomiskt små. NBA är emellertid rätt korrupt och det känns oftast som så att det laget NBAs ledare gillar mest får förstavalet. Ett exempel på detta är draften 2008 då Bulls fick förstavalet trots att de var nionde sämst i ligan! Därför tror jag att antingen Celtics eller Lakers kommer få förstavalet, just för att det är populära, anrika lag med en riktig vinnarkultur.
Jag måste även säga att Andre Drummond är en sjuk jävel. Han är enbart 19 år och redan den näst mest atletiske centern i NBA. Fortsätter han att utvecklas kan han bli både mer atletisk och bättre än Dwight Howard. Drummond är även längre än Howard. Visserligen är han listad som 6'10 men jag misstänker att han är minst 6'11, kanske till och med 7'0. Tung som fan är han också med sina nästan 130 kilo. Får han starta i år och spela runt 30 minuter per match kan han, utan krydd, snitta 15 poäng, 13 returer och 3 blocks per match. Kanske bättre till och med. En ny favoritspelare är han, utan tvekan.