2014-04-19, 19:37
Medlem
Äntligen snart dags för playoffs. Här kommer mina tippningar!

Indiana - Atlanta: 4-0
Miami - Charlotte: 4-0
Toronto - Nets: 2-4
Chicago - Washington: 2-4

San Antonio - Dallas: 4-1
OKC - Memphis: 4-1
Clippers - Golden State: 4-3
Houston - Portland: 3-4

__

Indiana - Washington: 4-3
Miami - Nets: 4-1

San Antonio - Portland: 2-4
OKC - Clippers: 3-4

__

Indiana - Miami: 4-3
Clippers - Portland: - 4-2

__

Indiana - Clippers: 2-4
__

Överlag så kan man väl säga att East känns betydligt mindre intressant än West. Både Heat och Pacers vandrar hem sina serier. I de mer intressanta matcherna tror jag Wizards och Nets tar det även om jag har en känsla av att jag kan underskatta Toronto då jag inte sett speciellt mycket av dem i år. I semifinalerna håller båda favoriterna men jag tror mitt kära Wizards kan ge Pacers en riktigt match och eventuellt skrälla om Pacers inte når upp till normal nivå. I ECF blir det en stenhård match men jag tror Pacers tar det till slut, mycket eftersom jag inte tror att Wade håller och det känns överlag som Heat är något sämre än föregående år.

West innehåller riktiga guldmatcher. SA och OKC går vidare enkelt. De två andra matcherna blir hårda bataljer och är riktigt svårtippade men jag tror Portland och Clippers tar det till slut. I nästa omgång tror jag det blir två halvskrällar där Clippers och Portland går vidare till WCF. SA har blivit ett år äldre (hur många gånger har man sagt det? ) och Clippers känns bättre än förra året och jag tror Paul/Griffin kan bli en riktig superduo genom hela slutspelet. I WCF vinner Clippers.

I finalen ångar Clippers på av bara farten och tar hem hela skiten. Chris Paul blir FMVP.
2014-04-20, 14:05
Medlem
Benmaskins avatar
Vad har hänt med Pacers egentligen? Såg några matcher med dem i höstas, men inte så mycket nu under våren (tycker inte de spelar så kul basket). Det känns inte som samma lag som tidigare.

Vad tror ni om Heat, rycker de upp sig nu? Känns som en transportsträcka till finalen för deras del bara, i alla fall just nu.
2014-04-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaskin
Vad har hänt med Pacers egentligen? Såg några matcher med dem i höstas, men inte så mycket nu under våren (tycker inte de spelar så kul basket). Det känns inte som samma lag som tidigare.

Vad tror ni om Heat, rycker de upp sig nu? Känns som en transportsträcka till finalen för deras del bara, i alla fall just nu.

Hibbert är typ sämre än sämst, Paul George har tydligen gjort nån strippa gravid och har inte varit sig lik sen dess. Lance och West är de enda som gör någonting alls.
2014-04-20, 16:11
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Hibbert är typ sämre än sämst, Paul George har tydligen gjort nån strippa gravid och har inte varit sig lik sen dess. Lance och West är de enda som gör någonting alls.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9980253/Screenshot%202014-04-20%2016.11.48.png
2014-04-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9980253/Screenshot%202014-04-20%2016.11.48.png

Borde kanske sagt "de enda som spelat jämnt". De gångerna jag tagit en titt på Pacers så har PG spelat väldigt dåligt iallafall.
2014-04-22, 00:18
Medlem
Joakim Noah DPOY!
2014-04-22, 01:11
Medlem
Citat:
Joakim Noah DPOY!

Så jävla rätt Älskar hans energi och han har ju helt rätt blod i sig med!
2014-04-22, 05:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Joakim Noah DPOY!

Noah blev DPOY överlägset också:

Citat:
Noah got 100 of a possible 125 first-place votes from a panel of sportswriters and broadcasters and wound up with 555 points.

Indiana's Roy Hibbert (166 points, eight first-place votes) and the Los Angeles Clippers' DeAndre Jordan (121 points, eight first-place votes) came in second and third, respectively.

http://www.nba.com/2014/news/04/21/newser-chicago-bulls-joakim-noah-defensive-poy.ap/index.html

Med tanke på att Noah är Chicago Bulls defensiva ankare samtidigt som han gör ett fint jobb i offensiven med Rose borta nästan hela säsongen och Deng som lämnade efter runt 20 matcher så var det helt rätt val. Bulls har presterat riktigt bra under dessa förutsättningar.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-04-22 kl. 05:48.
2014-04-22, 21:58
Medlem
Kungen, KD och självaste fakking Obama praisar Curry i ett och samma klipp lol

https://www.youtube.com/watch?v=U0QnWYXYbPc
2014-04-23, 16:56
Medlem
Dwades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Noah blev DPOY överlägset också:

Med tanke på att Noah är Chicago Bulls defensiva ankare samtidigt som han gör ett fint jobb i offensiven med Rose borta nästan hela säsongen och Deng som lämnade efter runt 20 matcher så var det helt rätt val. Bulls har presterat riktigt bra under dessa förutsättningar.

Bara jag som tycker tony allen blir overlooked bara för inte han är en stor stark center som gillar att blocka och skrika?
2014-04-23, 17:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Bara jag som tycker tony allen blir overlooked bara för inte han är en stor stark center som gillar att blocka och skrika?

Nu kom Tony Allen inte med men han har i flera år setts som en av de bästa försvararna och särskilt av wing defenders.

Stephenson och Evan Turner ska ha slagits med varandra innan den första matchen.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-04-23 kl. 17:18.
2014-04-23, 17:17
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade

Nej. Han borde få en honorary DPOY så att säga.

http://deadspin.com/tony-allen-is-the-defensive-stopper-you-can-root-for-1566011994

Med det sagt är det inte konstigt att DPOY oftast går till big men; de är helt enkelt för det mesta mer värdefulla i ren kraft av sin position.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in