Äntligen snart dags för playoffs. Här kommer mina tippningar!
Indiana - Atlanta: 4-0
Miami - Charlotte: 4-0
Toronto - Nets: 2-4
Chicago - Washington: 2-4
San Antonio - Dallas: 4-1
OKC - Memphis: 4-1
Clippers - Golden State: 4-3
Houston - Portland: 3-4
__
Indiana - Washington: 4-3
Miami - Nets: 4-1
San Antonio - Portland: 2-4
OKC - Clippers: 3-4
__
Indiana - Miami: 4-3
Clippers - Portland: - 4-2
__
Indiana - Clippers: 2-4
__
Överlag så kan man väl säga att East känns betydligt mindre intressant än West. Både Heat och Pacers vandrar hem sina serier. I de mer intressanta matcherna tror jag Wizards och Nets tar det även om jag har en känsla av att jag kan underskatta Toronto då jag inte sett speciellt mycket av dem i år. I semifinalerna håller båda favoriterna men jag tror mitt kära Wizards kan ge Pacers en riktigt match och eventuellt skrälla om Pacers inte når upp till normal nivå. I ECF blir det en stenhård match men jag tror Pacers tar det till slut, mycket eftersom jag inte tror att Wade håller och det känns överlag som Heat är något sämre än föregående år.
West innehåller riktiga guldmatcher. SA och OKC går vidare enkelt. De två andra matcherna blir hårda bataljer och är riktigt svårtippade men jag tror Portland och Clippers tar det till slut. I nästa omgång tror jag det blir två halvskrällar där Clippers och Portland går vidare till WCF. SA har blivit ett år äldre (hur många gånger har man sagt det?
) och Clippers känns bättre än förra året och jag tror Paul/Griffin kan bli en riktig superduo genom hela slutspelet. I WCF vinner Clippers.
I finalen ångar Clippers på av bara farten och tar hem hela skiten. Chris Paul blir FMVP.
Indiana - Atlanta: 4-0
Miami - Charlotte: 4-0
Toronto - Nets: 2-4
Chicago - Washington: 2-4
San Antonio - Dallas: 4-1
OKC - Memphis: 4-1
Clippers - Golden State: 4-3
Houston - Portland: 3-4
__
Indiana - Washington: 4-3
Miami - Nets: 4-1
San Antonio - Portland: 2-4
OKC - Clippers: 3-4
__
Indiana - Miami: 4-3
Clippers - Portland: - 4-2
__
Indiana - Clippers: 2-4
__
Överlag så kan man väl säga att East känns betydligt mindre intressant än West. Både Heat och Pacers vandrar hem sina serier. I de mer intressanta matcherna tror jag Wizards och Nets tar det även om jag har en känsla av att jag kan underskatta Toronto då jag inte sett speciellt mycket av dem i år. I semifinalerna håller båda favoriterna men jag tror mitt kära Wizards kan ge Pacers en riktigt match och eventuellt skrälla om Pacers inte når upp till normal nivå. I ECF blir det en stenhård match men jag tror Pacers tar det till slut, mycket eftersom jag inte tror att Wade håller och det känns överlag som Heat är något sämre än föregående år.
West innehåller riktiga guldmatcher. SA och OKC går vidare enkelt. De två andra matcherna blir hårda bataljer och är riktigt svårtippade men jag tror Portland och Clippers tar det till slut. I nästa omgång tror jag det blir två halvskrällar där Clippers och Portland går vidare till WCF. SA har blivit ett år äldre (hur många gånger har man sagt det?
) och Clippers känns bättre än förra året och jag tror Paul/Griffin kan bli en riktig superduo genom hela slutspelet. I WCF vinner Clippers.I finalen ångar Clippers på av bara farten och tar hem hela skiten. Chris Paul blir FMVP.
Bulls har presterat riktigt bra under dessa förutsättningar.