2013-07-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel

Jag måste även säga att Andre Drummond är en sjuk jävel. Han är enbart 19 år och redan den näst mest atletiske centern i NBA. Fortsätter han att utvecklas kan han bli både mer atletisk och bättre än Dwight Howard. Drummond är även längre än Howard. Visserligen är han listad som 6'10 men jag misstänker att han är minst 6'11, kanske till och med 7'0. Tung som fan är han också med sina nästan 130 kilo. Får han starta i år och spela runt 30 minuter per match kan han, utan krydd, snitta 15 poäng, 13 returer och 3 blocks per match. Kanske bättre till och med. En ny favoritspelare är han, utan tvekan.

Jag har sagt det hur länge som helst, bakom Davis bäst i draften utan tvekan. JAg misstänker att Damian Lillard inte har mycket kvar till han når sin max nivå medan Drummond och Davis har så jävla mycket potential kvar att utveckla.

Jag misstänker för övrigt lite svarta pengar till Kirilienko i Ryssland.
2013-07-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Nets kommer bli farliga om man kan använda KG o PP ekonomiskt innan PO.

Hur funkar det, måste man typ komma sist om man vill ha Wiggins nästa säsong?

Läs!:)

http://en.wikipedia.org/wiki/NBA_Draft_Lottery
2013-07-12, 19:07
Medlem
Vilka andra rookies än Olynyk har imponerat i summer league ? ifall nån följt med bättre än jag
2013-07-12, 19:54
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Chanserna att få drafta Wiggins blir större ju sämre man är, ja. Men alla av de 14 sämsta lagen har chansen att få drafta honom, även om chanserna för exempelvis det fjortonde sämsta laget är astronomiskt små. NBA är emellertid rätt korrupt och det känns oftast som så att det laget NBAs ledare gillar mest får förstavalet. Ett exempel på detta är draften 2008 då Bulls fick förstavalet trots att de var nionde sämst i ligan! Därför tror jag att antingen Celtics eller Lakers kommer få förstavalet, just för att det är populära, anrika lag med en riktig vinnarkultur.

Jag måste även säga att Andre Drummond är en sjuk jävel. Han är enbart 19 år och redan den näst mest atletiske centern i NBA. Fortsätter han att utvecklas kan han bli både mer atletisk och bättre än Dwight Howard. Drummond är även längre än Howard. Visserligen är han listad som 6'10 men jag misstänker att han är minst 6'11, kanske till och med 7'0. Tung som fan är han också med sina nästan 130 kilo. Får han starta i år och spela runt 30 minuter per match kan han, utan krydd, snitta 15 poäng, 13 returer och 3 blocks per match. Kanske bättre till och med. En ny favoritspelare är han, utan tvekan.

Nu säger jag inte att det inte fungerar som du säger, men rent statistiskt så är det ju fullt möjligt att vinna - även fast du bara har 0.01% chans att vinna.

Jag tror absolut du har rätt. Han snittade ju 7.9p och 7.6rpg med 20 min speltid redan förra året, ingen omöjlighet med 15/13. I år kommer ligan bli väldigt mycker mer intressant än den blev förra året. Can't wait!
2013-07-12, 23:16
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Jag har sagt det hur länge som helst, bakom Davis bäst i draften utan tvekan. JAg misstänker att Damian Lillard inte har mycket kvar till han når sin max nivå medan Drummond och Davis har så jävla mycket potential kvar att utveckla.

Vad baserar du den misstanken på? Lillard hade visserligen utvecklats en hel del redan innan han kom till NBA, men den intelligens, ambition och rigorösa disciplin som han visat så här långt, får i alla fall mig att hoppas på något stort de närmaste säsongerna. Ska för övrigt bli intressant att se hur han kommer att samarbeta med McCollum. Med lite tur kan man få en glimt redan i Summer League.
2013-07-13, 02:20
Medlem
Citat:
Chanserna att få drafta Wiggins blir större ju sämre man är, ja. Men alla av de 14 sämsta lagen har chansen att få drafta honom, även om chanserna för exempelvis det fjortonde sämsta laget är astronomiskt små. NBA är emellertid rätt korrupt och det känns oftast som så att det laget NBAs ledare gillar mest får förstavalet. Ett exempel på detta är draften 2008 då Bulls fick förstavalet trots att de var nionde sämst i ligan! Därför tror jag att antingen Celtics eller Lakers kommer få förstavalet, just för att det är populära, anrika lag med en riktig vinnarkultur.

Tackar som fan för svaret.

Tror ni Celtics kommer köra en sån "fulsäsong" o låta unga spelare lira o torksa så man har nån chans att få en riktigt stor talang?
2013-07-13, 08:38
Medlem
Rotselleris avatar
Jeff hade 24 pinnar, en monsterdunk (off dribble som ju är han svagaste område) och en trea precis i slutet som tyvärr inte räckte. Jävligt stark insats hur som helst och en bra start på EM-sommaren!
2013-07-13, 21:46
Medlem
AyyaBayyas avatar
Vad tror ni om Detroit Pistons playoff chanser iår? Dom har ett riktigt bra ungt talangfullt lag och dom har spetsat upp det med Josh Smith som är enligt mig en av de mest underskattade signingen på off-season! och påtal om Pistons hur tror ni det kommer bli med Jerebkos speltid iår? Jag tror att Smith & Singler kommer gå före i rangordningen...
2013-07-13, 22:41
Medlem
NirvanAs avatar
Är lite nyfiken. Kan/Kommer Miami ändra något i sin roster eller är de "hand-cuffed" att göra något när de har "the big 3" signade?.. Kan bara byta ut rollspelare hit och dit? Hur ska de lyckas behålla hungern?

Och hur går det med Wades rehabilitering?

Mvh
2013-07-13, 23:31
Medlem
Myrthels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AyyaBayya
Vad tror ni om Detroit Pistons playoff chanser iår? Dom har ett riktigt bra ungt talangfullt lag och dom har spetsat upp det med Josh Smith som är enligt mig en av de mest underskattade signingen på off-season! och påtal om Pistons hur tror ni det kommer bli med Jerebkos speltid iår? Jag tror att Smith & Singler kommer gå före i rangordningen...
Jag tror inte dem kommer höja sig allt för radikalt. Möjligtvis att dem kan ta en 8seed. Dem har fortfarande för många Tweeners.
2013-07-14, 11:26
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är lite nyfiken. Kan/Kommer Miami ändra något i sin roster eller är de "hand-cuffed" att göra något när de har "the big 3" signade?.. Kan bara byta ut rollspelare hit och dit? Hur ska de lyckas behålla hungern?

Och hur går det med Wades rehabilitering?

Mvh

Dom skulle behöva få ditt en riktigt center, även om det inte är någon star center. Då kan man flytta Bosh till sin riktiga plats som PF och utnyttja honom bättre. Problemet är väl att det inte finns allt för många centrar som intresserar Heat antar jag. Själv skulle jag gilla se Demarcus Cousins i Heat, men det lär ju inte ske om dom inte tradar honom mot Bosh. Annars hade Noah varit grym i Heat, då han skulle passa perfekt som center där (ta rebounds och blocka), men det lär ju aldrig ske.

Har ju varit endel snack om att Heat är ute efter Oden för minimilön. Problemet är väl dock att man inte kan förvänta sig att få allt för många minuter spel utav honom, så vad är då poängen med att ha Oden där?
2013-07-14, 17:16
Medlem
Oj då börjar hända saker!!!

http://www.cbssports.com/nba/blog/eye-on-basketball/22753375/report-lakers-wes-johnson-agree-to-oneyear-minimum-deal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in