2013-07-10, 22:40
Medlem
slaskfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Alla som kände honom är troligtvis mycket chockade fortfarande, och troligtvis lika frågandes som du till vad som har hänt. Troligtvis mycket mycket värre, jag tror det sista dom tänker på är att sätta sig och glappa på flashback det första dom gör om vad deras tidigare väns flickvän heter m.m. Dom undrar själva vad som hänt hajjar du väl.

Första gången jag skriver på FB någonsin och jag blir bedömd som oetisk direkt. Vilken bedrift!

Ja, nä då jag ska sluta undra om intressanta grejer och läsa vidare om benzo och tröjval.
Citera
2013-07-10, 22:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idle81
Efter att följt detta under ett par dagar så är det en sak som jag bara INTE kan förstå!

Hur i hela HELVETE kunde klubben och dess utövare genomföra en tävling EFTER detta!?

De hade ju full vetskap om detta och klubbmedlemmar var ju först på plats vid första attacken!
Ja, det kan man onekligen undra över.
Det borde vara det minsta man ville ägna sig åt efter hemskheterna som utspelat sig i
deras närhet och med en kompis som den helt förryckte förövaren av ett mord och två
mordförsök.

Lämnat återbud hade rimligtvis varit det naturligaste under rådande omständigheter.
Alla med vetskap om det hela skulle vara så chockade att man var helt ur stånd att bege
sig något ställe och sätta igång och tävla.

But the show must go on

edit: Men dom har det säkert oerhört jobbigt just nu. Man ska försöka bearbeta det hela,
ta till sig insikten att en som brukade träna och tävla med dem bara så där helt plötsligt
spårat ur fullständigt i obegripliga vansinneshandlingar mot okända människor.
Och sörja killen som de inte i sin vildaste fantasi kunnat tro om något sådant här
fasansfullt. De har det verkligen inte lätt, de heller, klubbkamraterna.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-10 kl. 23:05.
Citera
2013-07-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den där cruisers-klubben, vad är det för ena? är det dom som håller till i x-teams gamla lokaler vid monark?

Vad jag vet är det folk som gillar amerikanska bilar och lite rock n roll, inte några konstigheter.

Vad är det för lokaler som x-team haft vid Monark? Har jag aldrig hört talas om?
Förr i tiden fanns det en MC-klubb vid Monark som hette Lyftdon MC, inga gangsters det heller, vet inte hur det är idag.
Citera
2013-07-10, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfetta
Första gången jag skriver på FB någonsin och jag blir bedömd som oetisk direkt. Vilken bedrift!

Ja, nä då jag ska sluta undra om intressanta grejer och läsa vidare om benzo och tröjval.

Haha sorry, det var inte så jag menade. Men folk beskyller klubben, vänner, bekanta m.m. för att inte gå ut med info. Tänker man ett steg längre kanske man förstår att det inte är prio ett för många. För mig hade det inte varit det iaf.
Citera
2013-07-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
"Alkoholutlöst patologiskt rus" kanske redan har tagits upp som eventuell diagnos.
En akut psykos som utlöses av sömnbrist och moderata mängder alkohol.

Ja men det där räcker ju inte. Det måste till en personlighetsstörning för att patologiska rus. Vem som helst får inte den typen av drogeffekter.

Tråkigt att så många skriver om psykiatri utan att veta ett dugg om det.

Jag har skrivit det tidigt i tråden: Killen led med största sannolikhet av en allvarlig psykisk störning, som schiz med paranoida slag. Möjligen kombinerat med en personlighetstörnig.
Citera
2013-07-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Jag tror han har varit medvetande om sitt sinnestillstånd ända sedan tonåren, det har jag sett många exemplar utav, bland annat homosexuella som döljer tills det inte går mer, samt personer som bara vill skada andra människor. Det är relativt lätt att förneka och dölja när man är ung och håller på att växa upp och man spelar oftast någon annan för man hoppas på det bästa att det är så man kan leva, men förr eller senare när åren går och man blir äldre så kommer verkligheten ifatt. Efter att ha läst denna artikeln http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2243135 så får man en känsla av att han inte längre kunde hålla sig borta från sig själv och göra det han egentligen vill, skada andra. Detta var förmodligen förstärkt utav substanser av olika slag natten innan. Min teori.

Jag är så trött på sådan skit som du (och många andra) skriver utan att veta ett jävla dugg om psykiatri i allmänhet eller fallet i synnerhet:

Schiz debuterar ofta i den här åldern och innan debut finns oftast inga som helst ledtrådar till vem som kommer att insjukna.

Iofs är det inte alls säkert att killen led av paranoid schiz men det är den allra troligaste orsaken.
Citera
2013-07-10, 23:11
Medlem
Studsbolls avatar
Det som är verkligen förvånande i det aktuella fallet är hur lite information om GM som finns tillgängligt så här lång tid efter brottet. Vi lever i en tid där när nästan alla unga bloggar och twittrar om färgen på sin avföring när de varit på toaletten. Och vad har egentligen framkommit om GM? Nästan inget alls, inte ens fåniga festbilder. Något är väldigt fel med denne unge mans bakgrund. Att alla som känt honom gjort vad de kunnat för att radera sina kopplingar är uppenbart, men trots det är det anmärkningsvärt.
Citera
2013-07-10, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det som är verkligen förvånande i det aktuella fallet är hur lite information om GM som finns tillgängligt så här lång tid efter brottet. Vi lever i en tid där när nästan alla unga bloggar och twittrar om färgen på sin avföring när de varit på toaletten. Och vad har egentligen framkommit om GM? Nästan inget alls, inte ens fåniga festbilder. Något är väldigt fel med denne unge mans bakgrund. Att alla som känt honom gjort vad de kunnat för att radera sina kopplingar är uppenbart, men trots det är det anmärkningsvärt.

Folk har lagt locket på i väntan på utredningen antar jag. Och så är som sagt alla mycket chockade och djupt förvirrade om vem deras förre vän egentligen var kan jag tänka mig.
Citera
2013-07-10, 23:21
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Jag håller med dig. Han verkar ha varit ganska isolerad.
Citera
2013-07-10, 23:29
Medlem
vinbras avatar
Hobbypsykologen rycker ut: Är det bara jag som reagerat på hans drastiska frisyrförändring, från långhårigt relaxat till snedlugg ala 40-tal?
Citera
2013-07-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja och det där har polisen säkert redan klart för sig. Jag antog bara att han fick med sig kniven från lokalen. Visst kan han plockat upp något vasst efter vägen- men med klubbkamraterna hack i häl så får jag det inte att gå ihop. Det han högg ned S med- det hade han troligtvis med sig innan han begav sig iväg.

Det är ändå skumt...om han tog kniven i pingislokalen borde tränarna och killarna som hjälpte honom märkt detta, det var ju de som packade hans väska. De borde rimligen också sett honom hålla kniven när han började jogga/springa iväg från dem.
Citera
2013-07-10, 23:40
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Hobbypsykologen rycker ut: Är det bara jag som reagerat på hans drastiska frisyrförändring, från långhårigt relaxat till snedlugg ala 40-tal?

läs igenom tråden så vet du. Det är inte hans frisyr på profilbilden. Bilden är faceswappad, alltså så är tjejens ansikte på hans huvud och hans ansikte på hennes huvud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in