2013-07-10, 22:05
Medlem
Jag tror han har varit medvetande om sitt sinnestillstånd ända sedan tonåren, det har jag sett många exemplar utav, bland annat homosexuella som döljer tills det inte går mer, samt personer som bara vill skada andra människor. Det är relativt lätt att förneka och dölja när man är ung och håller på att växa upp och man spelar oftast någon annan för man hoppas på det bästa att det är så man kan leva, men förr eller senare när åren går och man blir äldre så kommer verkligheten ifatt. Efter att ha läst denna artikeln http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2243135 så får man en känsla av att han inte längre kunde hålla sig borta från sig själv och göra det han egentligen vill, skada andra. Detta var förmodligen förstärkt utav substanser av olika slag natten innan. Min teori.
Citera
2013-07-10, 22:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2243135

Tränaren försökte samtidigt hjälpa den förvirrade 24-åringen. Hans väska packades och han skulle få skjuts till tågstationen för att kunna ta sig hem. Men när de gick trappan ner från BT-hallen började 24-åringen att jogga därifrån.

– Han slängde väskan och sprang ifrån oss, bara sådär, jag tänkte ”vart ska han?”. Några ropade ”kom tillbaka, vi ska hjälpa dig”. Alla stod bara och gapade.

Två personer från klubben följde efter 24-åringen. Ett par minuter senare upptäckte de 42-årige Sebastian Hildor från Falkenberg vid Gamla Kyrkbacken. Han hade skurits över halsen och det var blod överallt.

Vittnesmål från klubbkamraterna tyder på att han rusat ut i bara strumplästen.

Det första offret kommer ursprungligen från Linköping. En slump? Med tanke på Linköpingsmordet 2004.
Citera
2013-07-10, 22:10
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Och all information folk har missat pga sådana som dig, då? Sådant som du inte tycks veta om, då vissa texter försvann i vågen av meningslösa inlägg. Ska man läsa 180+ sidor för att lyckas hitta de inläggen?

Nu råkar det vara som så att jag vet en del om personen ämnet berör och jag har även följt tråden slaviskt sedan starten. Under den tiden har jag sett en hel del viktig information som lyckades falla bort, på grund av diskussioner som rör icke-frågor, sådant som tar varken tråden eller fallet framåt överhuvudtaget.

Förr i tiden fanns det folk som delgav information om sin omgivning på forumet, när dylika saker inträffade. Nuförtiden är det inte längre så, de flesta "detektiver" från förr har försvunnit och ni, den nya generationen är allt för intensiva och slänger ur sig inlägg höger om vänster, utan att tänka på att det här är ett forum och inte en MSN-chatt.

Och det är knappast så att man vill hjälpa till när man ser arroganta snorungar som dig. Blir du tillrättavisad så svarar du som en testosteronstinn liten tonåring och fortsätter sedan diskutera icke-frågor. Givetvis kommer du nu att bara ge mig ett uppkäftigt svar tillbaka och kommer med största säkerhet inte tro mig när jag säger att jag vet mycket om gärningsmannen, men så är nu fallet. Och tro inte att jag är en av dessa "Åh, han var så gullig"-personerna. Däremot kommer jag inte att förse dig och dina gelikar med varken information eller bilder, då jag inte ser den här tråden fylla någon funktion tack vare skribenter som du. Och givetvis finns det fler som mig, som hade kunnat ge er vital information, men som inte gör det på grund av ovanstående orsaker.

Jag tyckte inte mitt svar till dig var speciellt arrogant eller uppkäftigt.
Jag har också följt tråden slaviskt och om du kollar bakåt så skrev jag inget, jag läste medans det fortfarande fanns intressant information, men nu börjar tråden sakta men säkert dö ut och då tycker inte jag det skadar att ställa lite mer, inte så fullt viktiga frågor som innan.
Sen säger du att du vet mycket om gärningsmannen, men så länge du inte ska dela någon information till oss om honom så ser inte jag det som relevant?
Citera
2013-07-10, 22:12
Medlem
slaskfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
På vilket sätt är det intressant vem exflickvännen är? I samband med brottet menar jag.
Han var väl odiskutabelt ensam GM?

Anledningen till att det kan vara intressant är för att denne kan vara en aktiv bloggare vilket kan betyda att man kan få information om honom ur en flickväns synvinkel. Mycket intressant enligt min mening!
Men jag håller med dig om att han var ensam i utförandet av brottet ifall du tyckte att min fråga var lite elementär.
Citera
2013-07-10, 22:13
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfetta
Är det ingen som vet vem han var tillsammans med som eventuellt ska ha gjort slut med honom?
Hon är nog helt oskyldig och mår säkert tillräckligt dåligt för att inte behöva bli uthängd. Men en sak är lätt att konstatera, om det är hon tillsammans med NE på hans presbild så är dom så lika att man inte ser någon större skillnad vid en faceswap. En annan sak man kan fundra över är varför han hade den bilden kvar om hon dumpat honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Och all information folk har missat pga sådana som dig, då? Sådant som du inte tycks veta om, då vissa texter försvann i vågen av meningslösa inlägg. Ska man läsa 180+ sidor för att lyckas hitta de inläggen?

Nu råkar det vara som så att jag vet en del om personen ämnet berör och jag har även följt tråden slaviskt sedan starten. Under den tiden har jag sett en hel del viktig information som lyckades falla bort, på grund av diskussioner som rör icke-frågor, sådant som tar varken tråden eller fallet framåt överhuvudtaget.

Förr i tiden fanns det folk som delgav information om sin omgivning på forumet, när dylika saker inträffade. Nuförtiden är det inte längre så, de flesta "detektiver" från förr har försvunnit och ni, den nya generationen är allt för intensiva och slänger ur sig inlägg höger om vänster, utan att tänka på att det här är ett forum och inte en MSN-chatt.

Och det är knappast så att man vill hjälpa till när man ser arroganta snorungar som dig. Blir du tillrättavisad så svarar du som en testosteronstinn liten tonåring och fortsätter sedan diskutera icke-frågor. Givetvis kommer du nu att bara ge mig ett uppkäftigt svar tillbaka och kommer med största säkerhet inte tro mig när jag säger att jag vet mycket om gärningsmannen, men så är nu fallet. Och tro inte att jag är en av dessa "Åh, han var så gullig"-personerna. Däremot kommer jag inte att förse dig och dina gelikar med varken information eller bilder, då jag inte ser den här tråden fylla någon funktion tack vare skribenter som du. Och givetvis finns det fler som mig, som hade kunnat ge er vital information, men som inte gör det på grund av ovanstående orsaker.
Nu var det inte mig du vände dig till men jag tar mig friheten att svara ändå, och ja, jag tror inte du vet något heller, många är det som varit in och vänt i tråden och påstått samma sak men det ni har gemensamt är att ni bara låter en massa men levererar inte ett skit.

Och du, dina två inlägg har handlat om hur mycket skitinlägg det finns i tråden, och dina två inlägg hör dit.
Citera
2013-07-10, 22:17
Medlem
episcopuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Hur långt är det till 18-åringens hus från den här sträckan?
Om vi utgår ifrån att han inte irrat runt utan träffat nån eller uppehållit sig i närheten så kan upprinnelsen till alltihop ha sitt epicentrum där.
I så fall finns det någon/några som vet något.
Kanske finns det ytterligare ett offer som ännu inte påträffats..

https://www.flashback.org/p44248257#p44248257 innehåller länk till karta över området inkl positioner för alla händelserna.
Citera
2013-07-10, 22:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfetta
Anledningen till att det kan vara intressant är för att denne kan vara en aktiv bloggare vilket kan betyda att man kan få information om honom ur en flickväns synvinkel. Mycket intressant enligt min mening!
Men jag håller med dig om att han var ensam i utförandet av brottet ifall du tyckte att min fråga var lite elementär.
Ja, på så sätt kan det förstås vara intressant. Jag var lite orolig att det bara fanns intresse av henne i syfte av "smaskigt skvaller".
Citera
2013-07-10, 22:18
Medlem
"Alkoholutlöst patologiskt rus" kanske redan har tagits upp som eventuell diagnos.
En akut psykos som utlöses av sömnbrist och moderata mängder alkohol.
Citera
2013-07-10, 22:20
Medlem
Efter att följt detta under ett par dagar så är det en sak som jag bara INTE kan förstå!

Hur i hela HELVETE kunde klubben och dess utövare genomföra en tävling EFTER detta!?

De hade ju full vetskap om detta och klubbmedlemmar var ju först på plats vid första attacken!
Citera
2013-07-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det första offret kommer ursprungligen från Linköping. En slump? Med tanke på Linköpingsmordet 2004.
Troligen lika mycket slump som att jag har bott i båda städerna under dåden. Det är vanligt att folk flyttar runt helt enkelt. GM kunde ju inte veta att just den mannen skulle promenera där precis då.
Citera
2013-07-10, 22:27
Medlem
SvartaVredaVattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
alltså, kan ni släppa lkpg-kopplingen? sannolikheten kan räknas i promillen, och fantombilder utan kännetecknande drag typ illrött hår och gomspalt är tämligen värdelösa. vem som helst passar in på den fantombilden.

den där cruisers-klubben, vad är det för ena? är det dom som håller till i x-teams gamla lokaler vid monark?

angående benso så borde det snarare dämpa en psykos om det inte handlar om zolpidem eller zopiklon. och det som kallas haschpsykos är närmast ett annat ord för panikångest, man sitter och får hjärtklappning typ. aldrig hört talas om någon som lubbat iväg med kniv eller annat.

paranoid schizofreni ser jag som rimligaste alternativet.

Hehe ok, fine, vi släpper Linköpingskopplingen samtidigt som alla köksbordspsykologer släpper sina pseudodiagnoser och alla hobbyfarmaceuter släpper sina drogteorier. Deal?

För att kasta ur sig "paranoid schizofreni ser jag som rimligaste alternativet" (baserat på exakt vad? Din långa erfarenhet som rättspsykolog eller din mångåriga terapeutiska behandling av gärningsmannen?) är så mycket mer givande än att teorisera kring ev. likheter med andra snarlika och rikskända brott?

Tagga ned och inse att alla deltagare i tråden har sina kunskaper, fakta, gissningar, teorier och perspektiv på det som hänt.
Citera
2013-07-10, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Hon är nog helt oskyldig och mår säkert tillräckligt dåligt för att inte behöva bli uthängd. Men en sak är lätt att konstatera, om det är hon tillsammans med NE på hans presbild så är dom så lika att man inte ser någon större skillnad vid en faceswap. En annan sak man kan fundra över är varför han hade den bilden kvar om hon dumpat honom.

Nu var det inte mig du vände dig till men jag tar mig friheten att svara ändå, och ja, jag tror inte du vet något heller, många är det som varit in och vänt i tråden och påstått samma sak men det ni har gemensamt är att ni bara låter en massa men levererar inte ett skit.

Och du, dina två inlägg har handlat om hur mycket skitinlägg det finns i tråden, och dina två inlägg hör dit.

Alla som kände honom är troligtvis mycket chockade fortfarande, och troligtvis lika frågandes som du till vad som har hänt. Troligtvis mycket mycket värre, jag tror det sista dom tänker på är att sätta sig och glappa på flashback det första dom gör om vad deras tidigare väns flickvän heter m.m. Dom undrar själva vad som hänt hajjar du väl.
Senast redigerad av b0llarnAiDig 2013-07-10 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in