2013-07-10, 22:25
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vad som framkommit så är inte FH och AJ jättetajta med varandra. Däremot är DB och FH rätt så tajta. Därför är det möjligt att AJ kontaktar DB som i sin tur kontaktar/hämtar upp FH.

Ok, då kan han ha halkat med på köpet alltså. Och det var nog dumt då han nu är den svaga länken.
Citera
2013-07-10, 22:25
Medlem
panzertaxs avatar
Det som talar emot TB är att så som hon pladdrar, både här på fb och på blogg osv, det är ju en gaggtant. Oavsett vänskap, vem hade vågat anförtro ett mord till henne? Nja. Däremot manipulera - lätt.

S.B. ja han borde ha varit mer i fokus om han varit misstänkt. Har inte riktigt förstått om han tillhör samma nazzegäng eller inte, men han ser så bräcklig ut, en gosse med identitetskris som egentligen inte hör hemma i den farligare världen med skumbadarna. De andra tre muskutörerna är wannabes som aldrig hade fått en plats i HA eller liknande, men som ser dem som idoler.

Misshandel och andra våldsbrott är också rätt skilt från att faktiskt mörda någon - och särskilt någon man känner. Även om man kan slå tjejer hejvilt o krossa näsor osv oberört, så får man ett lik på halsen så är det ändå annorlunda. Om det är så att de agerat helt iskallt och verkligen dolt liket bra så kan vi räkna med att fler mord kommer att begås.
Citera
2013-07-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Någon som har utdrag från AJs belastningsregister? DBs har jag sett men AJs kan jag har missat om det finns i tidigare tråd?

Och sen är BS och PT kompisar?
Nej på båda frågorna.
Citera
2013-07-10, 22:26
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2243579-misshandlades-i-hjortmosseparken
Citat:
Fyra maskerade män misshandlade en yngre man i Hjortmosseparken på onsdagskvällen.
Citera
2013-07-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blev SB misshandlad av maskerade män? Hur många? Berätta mer.
Har fått höra att S.B ska ha pratat illa om A.J och Nazister offentligt i dagarna så mina tankar går direkt till smånazzarna i THN. Vedergällning?
Citera
2013-07-10, 22:29
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
En fråga följer dock: Hur många kompisar har AJ som är beredda att hjälpa och skydda honom med tanke på det hemska brott han förmodligen har begått?

2 ?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Någon som vet om MPS eller polisen har undersökt en tipsad grävplats på Hunneberg? En källa i nätverket har rapporterat in en sådan. Vet inte om mer aktivitet än MPS har varit på berget idag?
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis
Detta har jag också tänkt mycket på. Som mamma blir jag helt förfärad över grymheten.

Kan blodet hamnat där av en anledning?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2243579-misshandlades-i-hjortmosseparken

Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.
Citera
2013-07-10, 22:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Har fått höra att S.B ska ha pratat illa om A.J och Nazister offentligt i dagarna så mina tankar går direkt till smånazzarna i THN. Vedergällning?
låter som det, om det första du skrev är sant.
Citera
2013-07-10, 22:31
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
En fråga följer dock: Hur många kompisar har AJ som är beredda att hjälpa och skydda honom med tanke på det hemska brott han förmodligen har begått?

Problemet här är att den slags kretiner tror att det är viktigare att få respekt från ett halvdussin råttungar än resten av samhället. Därav deras "lojalitet". Den som fattar vad som är riktig respekt med ett värde i kommer att lösa mordgåtan och förtjäna respekt som är betydelsefull.
Citera
2013-07-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hon? Barn? Nu har du allt rört till det!

Ja jag gjorde det och bad om ursäkt för det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in