2013-07-10, 22:35
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Frågar igen, kan detta vara FH? http://www.garaget.org/Lusen

Denna vet jag med säkerhet är DB http://www.garaget.org/Misfits138
Lusen är från Ale står det, så tveksam till den.
Citera
2013-07-10, 22:35
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är en artonåring om inte "en yngling i äldre tonåren"?

My bad, blandad ihop hans ålder med PT
Citera
2013-07-10, 22:36
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2243579-misshandlades-i-hjortmosseparken

Och inget stals... Utan blev bara slagen....
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Ett tänkbart scenario, förutsatt att det är de tre som det spekulers om.

Aj får ett hispigt anfall efter BO: samtal med PT vid 2 tiden på natten.
Detta blir lite våldsammaste laget och helt plötsligt står AJ i en blodpöl med BO avliden.
AJ får panik, tar BO:s nycklar låser om sig, tar hojen och drar till DB för att skaffa hjälp.
AJ får rena kläder av DB och dessa återvänder till BO, kanske efter tidningsbudets närvaro, för att forsla bort henne.
Efter dumpning någonstans återvänder de till DB:bostad. AJ tar hojen och drar samt ringer till TB.
Han kanske drar till sin camp i Jönköping för att försvinna från platsen.

När DB tänk igenom vad som hänt, drabbas även han av panik. Han har en nedblodad bil stående på tomten. Kontaktar sin granne och kompis FH för att få hjälp med bilen.
DB stöldanmäler bilen och åker till Hunneberg för sätta fyr på densamma. FH kör honom tillbaka till Grästorp.

När AJ blir anhållen kanske DB får kalla fötter för sin inblandning och drar till Halland där han hittas senare.
FH behövde inte vara rädd för AJ visste inte om hans inblandning.
Kan absolut stämma, eller att FH kontaktas för att hämta både AJ och DB i skogen. För FH's del vore det nog bäst om han hämtat bägge i skogen, utan att de redogjort för vad de pysslat med. Hur som helst har jag svårt att se FH omhäktad om polisen inte kan bevisa hans vetskap om brottet. Han utgör i så fall ingen större risk att förstöra bevis. Allraminst om AJ anhålls också.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Förmodligen, jag åker den vägen dagligen nu för tiden och vet till 100 att det bara är dom som finns längs vägen.

Jag har inte åkt den vägen på ett tag, så det stämmer garanterat det du säger. Minns att den har varit "klädd" med kameror. Kanske blev det för dyrt att underhålla dem, eller också finns det ett system där man växlar vägsträckor efter ett tag. Kan inte det där.
Citera
2013-07-10, 22:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jo, det ska stå i tråden nånstans att han ska ha setts springa från I*as lägenhet. Då kan man alltså fastslå att båda hennes ex är misstänkliggjorda, var och en på sitt sätt. Är det ett sammanträffande eller är det jag som är ute och snurrar?

Verkar vara ett sidospår. Om det vore sant hade polisen satt press på honom, som tänkbart huvudvittne. Han har säkert sprungit, men ifrån dem som slog honom idag.
Citera
2013-07-10, 22:37
Medlem
Det var nog allt SB som blev slagen tidigare ikväll. Såg honom för någon timma sedan. Han såg inte för allt slagen ut, hade sår vid ögonbrynen, var det som jag kunde se iallafall.
Citera
2013-07-10, 22:39
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Kan dem ha åkt till Grästorp först för att hämta ett fordon till tro? Vägar? Knappast den stora vägen med avställd bil.

Det tror jag inte de gjort. Jag tror att AJ haft med sig sin MC till BO som han eller DB sedan kört därifrån. På så sätt har de kunnat ta sig från den brända bilen sedan. Alternativt så har FH följt med i en andra bil redan från början.
Citera
2013-07-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotForMe
Det var nog allt SB som blev slagen tidigare ikväll. Såg honom för någon timma sedan. Han såg inte för allt slagen ut, hade sår vid ögonbrynen, var det som jag kunde se iallafall.
Vet du om dom som slog han sa något till han?
Citera
2013-07-10, 22:40
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Han är väl 19? Det kallar jag äldre tonåren iaf. Den infon läste jag iaf i början av denna tråd.

Precis, övre tonåren (NitTON, sista året som TONåring). Kanske någon som fick fel ålder eller helt enkelt inte vet hur länge, eller varför, man kallas för det?
Citera
2013-07-10, 22:41
Medlem
F.H bor i Flakeberg utanför grästorp. Exakt vart vet jag inte, men mycket skog där omkring så det är ju inte helt omöjligt att de finns något där.
Citera
2013-07-10, 22:42
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan absolut stämma, eller att FH kontaktas för att hämta både AJ och DB i skogen. För FH's del vore det nog bäst om han hämtat bägge i skogen, utan att de redogjort för vad de pysslat med. Hur som helst har jag svårt att se FH omhäktad om polisen inte kan bevisa hans vetskap om brottet. Han utgör i så fall ingen större risk att förstöra bevis. Allraminst om AJ anhålls också.
Mina spekulationer säger att dem har varit tre vid lägenheten när kroppen bärgades. En som satt vid ratten i väntan på att dra, en som vaktade trapphuset på bottenplan och en som drog kroppen till hissen och ut ur hissen. Med andra ord slänga in kroppen i bagaget, hoppa in i bilen och sticka på några sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in