2013-06-29, 16:13
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Susic Jugoslaviens bästa spelare genom tiderna? Snälla, ge mig en trovärdig källa på det. Savo Milosevic ex. är från Bijeljina, Zoran Savic är från Zenica. Även bosnienkroaterna och bosnienserberna drabbades av bombningarna, inte bara bosniakerna. Fick inte Belgrad granater över sig under slutet av 90-talet?

Rade Serbedzija är rätt känd vad jag vet. Och är du helt seriös angående musiken? Att du ens kan påstå något sådant är totalt utvecklingsstört. Ska vi verkligen börja jämföra musiker? Jag tycker det är komiskt att du först menar att bönderna bosnienserberna inte har gjort ett skit när det kommer till sport, samtidigt som du senare påstår att musiken i Jugoslavien hade sin utgångspunkt i BiH som om det vore ni bosniaker som har gjort musiken, trots att det är övertygande bönderna bosnienserberna som stått för den fantastiska musik som hela Jugoslavien lyssnade på och som ni bosniaker fortfarande lyssnar på medan ni uttrycker ert hat för serber på internet. Komedi. En sak jag undrar är varför ni serbhatare ens lyssnar på serbisk musik? Jävla pajaser.

Haha sicken honshus "svaki cigo svog konja hvali" som man brukar saga. Hinner inte svara pa allt ert trams i era inlagg men far gora mitt basta. Man ska ocksa saga att bosniakerna utjorde typ 8-9% av den totala befolkningen i Jugoslavien.
Ang Susic sa ar han kanske den enda "juggen" som har blivit utsedd till den basta utlandska spelaren genom tiderna i nagon av de storsta ligorna i Europa namligen franska ligan. Zlatan Ibrahimovic kanske petar han de kommande aren nu ingen vet.
http://www.kurir-info.rs/susic-prvi-dzajic-24-najbolji-stranac-u-francuskoj-clanak-386190

Glom ej att Bazdarevic, Susic, Osim var viktiga kuggar i VM 1990.

Ang musik och film popularaste folk sangaren i Ex YU Halid beslic tom slovenerna lyssnar pa han och det sager mycket.
Popsangaren Dino Merlin slar alla rekord vart han an visar sig i Jugoslavien
Basta rocksangaren Alen Islamovic,
grymmaste gittaristen Zele Lipovaca fran en av de basta banden i Ex YU Divlje Jagode.
Edo Maajka basta hiphopparn.
Danis Tanovic enda f.d juggen soma har vunnit en Oscar osv.
Dock ska det sagas att Goran Bregovic och Zdravko Colic ar ocksa valdigt populara men dessa ar sarajlije och bosanci det hor man nar de direkt oppnar kaften och borjar snacka sarajevski dialekten. Formodligen ar det darfor de ar darfor folk gillar de fortafarnde fortfarande.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-29 kl. 17:06.
Citera
2013-06-29, 16:55
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolitser
Nu vet inte jag exakt hur och var de tränade i unga år, men det är mycket möjligt att deras förutsättningar var bättre. Jag tror dock inte att det är den enda orsaken till varför 500000 bosnienkroater har fått fram två top-10 och en top-30 spelare, medan 2miljoner bosniaker inte fått fram en enda.

Inte fan tranade de i Livno och Duvno att det finn fler duktiga bosnienkraoter i tennis an tex engelsman, brasilienare och bosniaker kan ha ocksa att gora med att de flesta bosniaker och engelsman skiter i tennis.

Citat:
I mitt inlägg talade jag om kroater från BiH, det finns 500 000 sådana, alltså en fjärdedel av antalet bosniaker i BiH.
Nej, de är kroater som bekänner sig till islam (har ingen aning om de ens gör det, möjligen att någon av deras förfäder konverterade till islam och att det hängt kvar). Men det hör inte hit.

Oj, oj, oj ta inte i sa du spricker
Kroater fran BiH har inte fatt ut fler idtrottsman an bosniaker pa langa vagar. Att du anser anonyma spelare som Plancic och gud vet vem vara battre an typ Teletovic, Djedovic och Delibasic ar absurt och sager inget annat an du ar bara ar blind bonde som forharligar katoliker fran BiH bara for att de ar katoliker. Dessutom fick val denna Plancic och Kroatien pisk sist han motte Bosnien i basket EM. "Herceg Bosnas landslag" Zrinski ar idag som bast ett mittenlag i premijer ligan.
Sedan man har fatt bukt med och avskaffat sk "nacionalni kljuc" i ligan med uppjorda matcher sa har dessa klubbar som Zrinjski och Borac inte nagon chans att vinna ligan.
Att du sedan ignorerar det bosniakerna som Irfan Smajlagic, Zlatko Saracevic, Mirza Dzomba (som dessutom nyligen gifte sig med en bosnisk tjej ursprungligen fran Tuzla Belma Hodzic knappast nagot tillfallighet) gjort for Kroatiens handboll visar aterigen att du har haft dina historielektioner hos Gnojko Šupak ehh jag menar Gojko Šusak.

Citat:
Visst finns det skickliga bosniakiska idrottsmän, men mycket färre än t.ex. kroatiska. Att Ibrcic och Zec dominerad HNL något år säger väl inte så mycket. HNL har ju sett skickligare spelare både innan och efter. Dessutom blev väl deras karriärer inte riktigt vad man kunde hoppas på. Framförallt Ibrcic hade jag hoppats mer på, men han verkar ju börja komma igång igen

For att kroaterna ar 3 ggr fler samt for att den storsta delen av Kroatien aldrig paverkades av serbiska granater. Att jamfora kriget i Kroatien och Bosnien eller bombningarna av Belgrad och Sarajevo ar som att jamfora foradelsen i Paris och Berlin efter WWII.

Ang Zec och Ibricic det ar just det som jag papekade 2 tjockisar och medelmattar fran Bosnien dominerade overlagset Kroatiens liga under 4-5 ar framfor nasan pa hundratals av dina oerhort "tallangfulla" kroater Enligt din logik sa bildades HNL for 22 ar sen och 4-5 ar av dessa var bosniaker HNL ligans basta spelare.
Bosniakerna utgor 2-3% av alla spelare i HNL vilket i sin tur betyder att bosniakerna i Kroatien ar typ 80-90 ggr mer talangfulla an kroater i Kroatien
Hade ni varit talangfulla hade ni knappast behovt plocka in halvdaliga brassar och kosovoalbaner pa loppande band in i fotbollslandslaget.

Miantsuk Ja Serbien och Montengro motte Bosnien nar man hadde tre presidenter i fotbollsforbundet samt farska gravar runt Kosevo och Grbavica. Och anda vart det oavgjort i Sarajevo och i Belgrad vann Serbien och Montenegro efter ett sent mal.
Ni korde verkligen over oss.
idag skulle ni inte ha en chans och du vet om det innerst inne.
Kul att aven Serbien har byggt ett traningslager for landslaget ser att det byggdes nyligen det ar anledningen till att jag inte kande till det, ser bra ut. Over and out..
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-29 kl. 17:17.
Citera
2013-06-29, 17:30
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
motte Bosnien nar man hadde tre presidenter i fotbollsforbundet samt farska gravar runt Kosevo och Grbavica. Och anda vart det oavgjort i Sarajevo och i Belgrad vann Serbien och Montenegro efter ett sent mal.
Ni korde verkligen over oss.
Hur som helst. 1 mål insläppt under ett helt kval. Finns det något landslag som någonsin gjort det?
Citat:
idag skulle ni inte ha en chans och du vet om det innerst inne.
Vore det just idag, med dessa idioter i förbundet utan de bättre spelarna så skulle ni möjligen kunna göra det. Ska inte säga att vi vinner, men vore det idag hade allt kunnat hända, helt klart.
Citat:
Kul att aven Serbien har byggt ett traningslager for landslaget ser att det byggdes nyligen det ar anledningen till att jag inte kande till det, ser bra ut. Over and out..
No problems.
Citera
2013-06-29, 18:05
Medlem
Brolitsers avatar
Case Closed
Citera
2013-06-29, 18:16
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolitser
Case Closed

Din text bekraftar bara det jag skrev att bosniska staten satsar inga resurser pa OS sporter da man prioriterar annat. Precis som det vande i fotbollen for Bosnien kommer det vanda aven i dessa totalt obetytliga sporter sasmaningam. Var ej orolig..
Citera
2013-06-29, 19:49
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Det märks att mentalsjukhusen har stängt för semester när man jämför Dzeko eller Susic med världsspelare som Zvonimir Boban, Mario Stanic och Alen Boksic bara för att nämna några från Herceg Bosna

http://en.wikipedia.org/wiki/Zvonimir_Boban
http://en.wikipedia.org/wiki/Mario_Stani%C4%87
http://en.wikipedia.org/wiki/Alen_Bok%C5%A1i%C4%87

För att inte nämna alla stjärnor inom handbollen som är födda i Hercegovina

Ivano Balić, Božidar Jović, Zlatko Saračević, Irfan Smajlagić, Slavko Goluža, Božidar Jović, Denis Buntić, Vlado Šola, Venio Losert i Mirko Alilović.[33]

Muslimer och sport har aldrig fungerat då man bara vill sitta hemma och klia sig i skägget.

Du måste vara bra jävla blåst om du tror att Bozidar Jovic är född i hercegovina, han är från Banja Luka och staden ligger inte ens i närheten av hercegovina. Men det märks att du kopierar trams ifrån wikipedia, du glömde ju sudda ut siffran "33", eller försökte du visa oss vad du fick senast du gjorde IQ test?
Citera
2013-07-10, 13:26
Medlem
Melkor.s avatar
Såg att det fanns inlägg om tennis. Sett till världsrankingen för respektive land är Serbien 7 gånger bättre än Kroatien och hela 74 gånger bättre än Bosnien. Det bör tilläggas att ett land förväntas vinna om jämförelsen är fördel 0,3. Statistiken kan därför endast återges med begrepp som "ljusår" mellan ländernas kvalitet.
Citera
2013-07-10, 14:13
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkor.
Såg att det fanns inlägg om tennis. Sett till världsrankingen för respektive land är Serbien 7 gånger bättre än Kroatien och hela 74 gånger bättre än Bosnien. Det bör tilläggas att ett land förväntas vinna om jämförelsen är fördel 0,3. Statistiken kan därför endast återges med begrepp som "ljusår" mellan ländernas kvalitet.
Så Bosnien Hercegovinas framtid baseras på världsrankingen i tennis?
Citera
2013-07-10, 14:54
Medlem
Melkor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne

Nej, mellan åren 2014-2018 kommer spela en mycket stor roll för Bosniens framtid. RS president och hans parti förväntas göra decentralisering i Bosnien till en kärnfråga i valpropagandan. Däremot tänker man inte strida mot grundlagen genom att bryta sig ut, eftersom det är olagligt och hade varit självmord.
Citera
2013-07-10, 17:13
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Nej, mellan åren 2014-2018 kommer spela en mycket stor roll för Bosniens framtid. RS president och hans parti förväntas göra decentralisering i Bosnien till en kärnfråga i valpropagandan. Däremot tänker man inte strida mot grundlagen genom att bryta sig ut, eftersom det är olagligt och hade varit självmord.
Det händer just nu och har redan hänt förut så inget nytt där.
Citera
2013-07-10, 17:17
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Skit i anonyma fotboll nu är det tennis, breakdance och badminton som är de bästa sporterna för vissa balkaneser
Om Bosnien gör bra ifrån sig under VM kommer det vara en väldigt bra reklam för landet. Kan redan se rubrikerna pa första sidan pa olika sporttidningar varlden over Miracle from Bosnia in Brasil detta skulle nog orska manga svara psykiska problem at bonderna och Bosnienhatarna som redan idag ligger somnlosa pga Dzeko, Pjanic, Spahic.
Dock skulle man aka ur direkt eller skamma ut sig kommer det bara vara pinsamt.
Hursomhelst har dagensbosniska fotbollsspelare gjort redan mycket for att "popularisera" Bosnien ute i varlden. Bra ex Senad ar ett valdigt populart namn i Rom bland nyfodda ungar iaf den delen av stan som haller pa Lazio
http://www.nkp.ba/zmaj-je-junak-u-rimu-navijaci-lazia-djeci-davali-ime-senad

Bosniska landslagets "peak" forvantar jag mig först EM 2016..
Citera
2013-07-10, 17:24
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:

Om du tror att Dodik, Tihic, Nikolic, Josipovic och allt vad de heter eller en annan politiker på Balkan bestämmer nagot idag är du väldigt naiv. Snarare kommer den storserbiska iden att fortsätta att monteras ner i Bosnien, Montenegro, Kosovo och delar av dagens Serbien även de kommande åren.

Turisterna blir allt fler i Bosnien framst ror det sig om italienare, turkar, tyskar, araber tjecker och unga engelsman.
http://www.youtube.com/watch?v=XMembP3lrF4
http://www.youtube.com/watch?v=J6YqfabNT-M
Senast redigerad av Sunrise01 2013-07-10 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in