Citat:
Susic Jugoslaviens bästa spelare genom tiderna? Snälla, ge mig en trovärdig källa på det. Savo Milosevic ex. är från Bijeljina, Zoran Savic är från Zenica. Även bosnienkroaterna och bosnienserberna drabbades av bombningarna, inte bara bosniakerna. Fick inte Belgrad granater över sig under slutet av 90-talet?
Rade Serbedzija är rätt känd vad jag vet. Och är du helt seriös angående musiken? Att du ens kan påstå något sådant är totalt utvecklingsstört. Ska vi verkligen börja jämföra musiker? Jag tycker det är komiskt att du först menar att bönderna bosnienserberna inte har gjort ett skit när det kommer till sport, samtidigt som du senare påstår att musiken i Jugoslavien hade sin utgångspunkt i BiH som om det vore ni bosniaker som har gjort musiken, trots att det är övertygande bönderna bosnienserberna som stått för den fantastiska musik som hela Jugoslavien lyssnade på och som ni bosniaker fortfarande lyssnar på medan ni uttrycker ert hat för serber på internet. Komedi. En sak jag undrar är varför ni serbhatare ens lyssnar på serbisk musik? Jävla pajaser.
Rade Serbedzija är rätt känd vad jag vet. Och är du helt seriös angående musiken? Att du ens kan påstå något sådant är totalt utvecklingsstört. Ska vi verkligen börja jämföra musiker? Jag tycker det är komiskt att du först menar att bönderna bosnienserberna inte har gjort ett skit när det kommer till sport, samtidigt som du senare påstår att musiken i Jugoslavien hade sin utgångspunkt i BiH som om det vore ni bosniaker som har gjort musiken, trots att det är övertygande bönderna bosnienserberna som stått för den fantastiska musik som hela Jugoslavien lyssnade på och som ni bosniaker fortfarande lyssnar på medan ni uttrycker ert hat för serber på internet. Komedi. En sak jag undrar är varför ni serbhatare ens lyssnar på serbisk musik? Jävla pajaser.
Haha sicken honshus "svaki cigo svog konja hvali" som man brukar saga. Hinner inte svara pa allt ert trams i era inlagg men far gora mitt basta. Man ska ocksa saga att bosniakerna utjorde typ 8-9% av den totala befolkningen i Jugoslavien.
Ang Susic sa ar han kanske den enda "juggen" som har blivit utsedd till den basta utlandska spelaren genom tiderna i nagon av de storsta ligorna i Europa namligen franska ligan. Zlatan Ibrahimovic kanske petar han de kommande aren nu ingen vet.
http://www.kurir-info.rs/susic-prvi-dzajic-24-najbolji-stranac-u-francuskoj-clanak-386190
Glom ej att Bazdarevic, Susic, Osim var viktiga kuggar i VM 1990.
Ang musik och film popularaste folk sangaren i Ex YU Halid beslic tom slovenerna lyssnar pa han och det sager mycket.
Popsangaren Dino Merlin slar alla rekord vart han an visar sig i Jugoslavien
Basta rocksangaren Alen Islamovic,
grymmaste gittaristen Zele Lipovaca fran en av de basta banden i Ex YU Divlje Jagode.
Edo Maajka basta hiphopparn.
Danis Tanovic enda f.d juggen soma har vunnit en Oscar osv.
Dock ska det sagas att Goran Bregovic och Zdravko Colic ar ocksa valdigt populara men dessa ar sarajlije och bosanci det hor man nar de direkt oppnar kaften och borjar snacka sarajevski dialekten. Formodligen ar det darfor de ar darfor folk gillar de fortafarnde fortfarande.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-29 kl. 17:06.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-29 kl. 17:06.
Enligt din logik sa bildades HNL for 22 ar sen och 4-5 ar av dessa var bosniaker HNL ligans basta spelare.