Citat:
Själv tycker jag det är löjligt att så fort några serber nämner att vi är framgångsrika i vissa sporter så ska minsann någon bosniak komma och byta ämne till fotboll. Jag skulle säga att ni hypar mer med fotbollen än vad vi gör generellt. Dina fantasisiffror är bara efterblivna och bekräftar bara det jag skriver.
Ja, det räcker med att Bosnien gör det. Men som ett helt självständigt landslag sen 2006 har Serbien uppnått mer än vad BiH har gjort sen '95. Dock är detta givetvis krigets fel.
Jag jämför inte Serbien med Liverpool, utan försöker bara få er att förstå att man inte kan lämna ute historia när man talar om klubbar och landslag inom fotboll, då det är just historian som formar dessa..
Ja, det räcker med att Bosnien gör det. Men som ett helt självständigt landslag sen 2006 har Serbien uppnått mer än vad BiH har gjort sen '95. Dock är detta givetvis krigets fel.
Jag jämför inte Serbien med Liverpool, utan försöker bara få er att förstå att man inte kan lämna ute historia när man talar om klubbar och landslag inom fotboll, då det är just historian som formar dessa..Skamtar du eller nar Serbien kvalade in sig till VM 2010 sa hypade ni mycket mera an vad vi gor idag. Ni yrade om hur Serbien kommer knulla alla bre i Sydafrika Serbien var bre klara favoriter till guld tillsammans med Spanien, Holland,Argentina osv, och vad hande? Ni akte ut pa direkten.
De fa ggr Serbien och Montegro som det hette en gang i tiden kvalade in till ett masterskap gjorde de aldrig nagot storre vasen av sig och inte sallan skamde man ut sig rejalt.
Jag skrev att om Bosnien tar sig vidare ifran gruppen i Brasillien ar det mer an Serbiens landslag nagonsin lyckats med vilket stammer ju. Bosnien har ett ungnt lag och som bast kommer man att bli om 2-3 ar.
Det racker med att se att VM semifinal i vattenpolo spelas framfor ett par hundra askadare for att fa ett uppfattning vilka populara "sporter" det ror sig om
Men enligt vissa serber pa youtube videos sa ar volleyboll och vattenpolo sporter som tusentals ultras aker 100 tals kilometer for att se live.Kriget har sjalvklart paverkat Bosnien grovt pa alla satt och aven inom sporten.
Att jamfora tennis eller nagot annat sport btw med fotboll ar bara retarderat sa jag later bli att kommentera.
Bosnien sparkar boll mycket battre an Serbien just nu och kommer gora det formodligen ett artionden minst framat i tiden det ar jag overtygad om.
Dock finns det nagot positvit i hela var lilla diskussion istallet for att snacka krig och dod sa snackar vi nagot vackert som fotboll
Ett tecken pa att man har borjat satsa mer pa sport i Bosnien framst fotboll ar det nya tranings lagret i Zenica som kommer endast att nyttjas av bosniska landslaget sa att graset alltid forblir perfekt.
http://www.zenit.ba/?p=32117
Har for mig att Bosniens landslag ar det enda i regionen som kommer ha eget traninglager som inte forstors av lokala fotbollsklubbar..
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-28 kl. 21:43.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-28 kl. 21:43.