2013-07-05, 09:44
Medlem
Hej cyTs

Det stämmer att pengarna du har på ditt Polska konto är i Polsk valuta. PLN i detta fall.

Citat:
2) Varför stoppas utlåningen på ALLA marknader bara för att jag för över från t.ex. Sverige till Norge?
Detta är en fråga som dykt upp från både långivare men även internt. Vi är därför medvetna om detta och ser det som ett problem och arbetar på en lösning. Jag ber dig ha tålamod så kommer det dyka upp lite spännande uppdateringar inom kort.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-07-05, 18:17
Medlem
råkar någon av dom där "spännande uppdateringarna" innehålla en stoppa utlåning knapp eller är det bara mer jävelskap för oss långivare???
Citera
2013-07-06, 11:35
Medlem
Pasiphaes avatar
Jag har 7 051,01 i insättningar men 9105 kr utlånat. Hur fungerar det?
Citera
2013-07-07, 11:53
Medlem
tgv23000s avatar
Ni som oroar er för att TrustBuddy skulle vara ett ponzi-sceam eller dylikt bedrägeri, det första ni borde göra är väl att kolla upp största ägarna?? har dom ett någorlunda fläckfritt förflutet kan ni vara lugna, är ägarna Joachim Posener, Tommy Zethraeus och Nikita Fouganthine bör ni dra öronen år er. Någon av er som kollat ägarnas bakgrund? Kanske Trustbuddy själva kan hjälpa till med CV på ägarna? och utdrag ur brottsregister?

Jag tror själv att det är ett helt legitimt och välskött bolag, och är långivare med 6-siffrigt belopp. Bättre risk/reward går inte hitta idag.
Senast redigerad av tgv23000 2013-07-07 kl. 12:02.
Citera
2013-07-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Jag har 7 051,01 i insättningar men 9105 kr utlånat. Hur fungerar det?

Intjänad ränta?
Citera
2013-07-07, 23:10
Medlem
BrigateRosses avatar
Efter att ha läst en hel del här i tråden så verkar det väl ändå att TB rättar till de som blir fel? Och vill man tjäna pengar på sina sparpengar är detta ett bra alternativ? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2013-07-08, 21:45
Medlem
tant-astrids avatar
Hej
Jag vart nyfiken på Trustbuddy

Hur ofta får man räntan på sitt konto, är det kvartalsvis?

Vad händer med mina pengar om bolaget går i konkurs?
Känns lite läskigt att föra över pengar till något man bara precis har hört talas om
Citera
2013-07-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
Hej
Jag vart nyfiken på Trustbuddy

Hur ofta får man räntan på sitt konto, är det kvartalsvis?

Vad händer med mina pengar om bolaget går i konkurs?
Känns lite läskigt att föra över pengar till något man bara precis har hört talas om

Hej Man får ränta eftersom att låntagarna betalar tillbaka om dom lånat mer än 14 dagar, alltså sporadiskt och löpande. Om TB går i konkurs gissar jag att formellt så är låntagaren fortfarande skyldig dig pengar, kan bli knepigt att driva in dessa ensam dock, vore intressant och höra hur TB skulle lösa det, gissar att det finns regler för det. Om du vill prova föreslår jag att du börjar med en summa som du kan tämka dig att avara en längre tid, TB inget man hoppar in och ut på.
Citera
2013-07-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investina
Hej Man får ränta eftersom att låntagarna betalar tillbaka om dom lånat mer än 14 dagar, alltså sporadiskt och löpande. Om TB går i konkurs gissar jag att formellt så är låntagaren fortfarande skyldig dig pengar, kan bli knepigt att driva in dessa ensam dock, vore intressant och höra hur TB skulle lösa det, gissar att det finns regler för det. Om du vill prova föreslår jag att du börjar med en summa som du kan tämka dig att avara en längre tid, TB inget man hoppar in och ut på.

https://www.flashback.org/sp34436846
Citera
2013-07-10, 16:56
Medlem
kom och tänka på en sak. om man tar ut alla sina pengar, alltså 90% + 10%.
avslutas mitt konto då eller finns det kvar fast det är 0kr i saldo då???
Citera
2013-07-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
kom och tänka på en sak. om man tar ut alla sina pengar, alltså 90% + 10%.
avslutas mitt konto då eller finns det kvar fast det är 0kr i saldo då???
Det finns väl ingen anledning till att det skulle avslutas automatiskt? Står det inte att det kommer göra det så gör det med största sannolikhet inte det.
Citera
2013-07-10, 23:30
Medlem
Christopher.s avatar
Intressant affärskoncept men det som hindrar mig från att investera i detta istället för aktier är säkerheten - dvs att ägarna tömmer bolaget och drar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in