2013-07-11, 00:57
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Intressant affärskoncept men det som hindrar mig från att investera i detta istället för aktier är säkerheten - dvs att ägarna tömmer bolaget och drar..
Högre risk för det om du köper akier.
Citera
2013-07-11, 13:37
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Högre risk för det om du köper akier.

Tror du att McDonalds ägare skulle tömma bolaget på pengar och dra?

Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Intjänad ränta?

Har bara 200 kr i intjänad ränta.

Till Trustbuddy:
Inget har hänt på mitt konto sedan den 3:e. Varför? Allting verkar ha stannat.
Citera
2013-07-11, 15:12
Medlem
tgv23000s avatar
[quote=Pasiphae|44269232]Tror du att McDonalds ägare skulle tömma bolaget på pengar och dra?

intelligent jämförelse, Trustbuddy med börsvärde på 300 miljoner kronor och McDonalds med börsvärde 600 miljarder kronor och världens 7:e mest värdefulla varumärke!!?? din jubelidiot.
Senast redigerad av tgv23000 2013-07-11 kl. 15:22.
Citera
2013-07-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Intressant affärskoncept men det som hindrar mig från att investera i detta istället för aktier är säkerheten - dvs att ägarna tömmer bolaget och drar..

Det spelar ju inte så stor roll eftersom pengarna inte är hos TrustBuddy utan de är utlånade.
Citera
2013-07-11, 21:55
Medlem
tgv23000s avatar
Hej Trustbuddy

Ang. denna del så förstår jag inte riktigt:

"Belastningen på varje enskild låntagare varierar på hur länge kunden lånat ut sitt kapital."

Straffar ni trogna långivare??
Citera
2013-07-16, 23:49
Medlem
Pasiphaes avatar
Hade ca 10 transaktioner om dagen de första fyra månaderna jag pengar hos Trustbuddy. Nu har inte en enda transaktion hänt på tio dagar. Någon annan som upplevt något liknande? Mycket oroväckande.
Citera
2013-07-16, 23:51
Medlem
Pasiphaes avatar
[quote=tgv23000|44270540]
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Tror du att McDonalds ägare skulle tömma bolaget på pengar och dra?

intelligent jämförelse, Trustbuddy med börsvärde på 300 miljoner kronor och McDonalds med börsvärde 600 miljarder kronor och världens 7:e mest värdefulla varumärke!!?? din jubelidiot.

Var mer specifik då och skriv inte "aktier" som om alla bolag i hela världen är lika stora, med lika stor risk, lika ärliga, etc.
Citera
2013-07-17, 00:00
Medlem
Citat:
Hade ca 10 transaktioner om dagen de första fyra månaderna jag pengar hos Trustbuddy. Nu har inte en enda transaktion hänt på tio dagar. Någon annan som upplevt något liknande? Mycket oroväckande.

inte haft en transaktion på typ 3 veckor..
Citera
2013-07-17, 03:09
Medlem
Citat:
Det är nog bara en tillfällighet. För mig flyter transaktionerna på som vanligt.
Citera
2013-07-17, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
Det är nog bara en tillfällighet. För mig flyter transaktionerna på som vanligt.

Samma här!
Det beror ju givetvis på hur mycket pengar man har inne. Har man mer blir det oftast fler transaktioner.
Citera
2013-07-17, 08:46
Medlem
Hej Alla Flashbackare!

The-Wiking
Ditt konto avslutas inte automatiskt. När du har 0 kr på kontot kan du dock höra av dig till oss och be om att få kontot avslutat.

Pasiphae och Lasse-Gnesta
Det låter konstigt. Kan ni maila mig på specialsupport@trustbuddy.com så ska jag kolla på era konton och se vad som hänt.

tgv23000
Vart har du hittat den här meningen. Kan inte återfinna den på hemsidan.

De största ägarna kan du enkelt återfinna i årsrapporten, du kan även återfinna styrelse.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-07-17, 10:40
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Alla Flashbackare!

The-Wiking
Ditt konto avslutas inte automatiskt. När du har 0 kr på kontot kan du dock höra av dig till oss och be om att få kontot avslutat.

Pasiphae och Lasse-Gnesta
Det låter konstigt. Kan ni maila mig på specialsupport@trustbuddy.com så ska jag kolla på era konton och se vad som hänt.

tgv23000
Vart har du hittat den här meningen. Kan inte återfinna den på hemsidan.

De största ägarna kan du enkelt återfinna i årsrapporten, du kan även återfinna styrelse.

Mvh
TrustBuddy

det står här på er hemsida - Uppdragsanalys 2012-01-25
http://www.axier.se/upload/trustbud_1327617675.pdf
kan ni förklara?? för det kan väl inte vara så att ni straffar trogna långivare???

"Belastningen på varje enskild låntagare varierar på hur länge kunden lånat ut sitt kapital."

....???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in