2013-07-10, 14:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Tror inte heller det är planerat, hände förmodligen i ett av hans sedvanliga raseriutbrott.

Att han inte gör någon hemlighet av att ha varit där ger honom ju ett alibi. Han kan bindas till brottsplatsen men kan redogöra till varför.

Jo, men det blir ett dåligt alibi när det alibit visar att han är den sista kända person som man vet såg henne i livet.

Men tror som du, ett raseriutbrott som uppstod i svallvågorna efter telefonsamtalet med PT.
Citera
2013-07-10, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
A.J skrev ju i sin facebook att läkaren hade gett honom 1 månads sjukskrivning några dagar innan den aktuella dagen.
Glömde han att tala om det för sin arbetsgivare?
Citera
2013-07-10, 14:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Svd var det. Läser ni inte rikstäckande tidningar i Trollhättan.

Om tidningsbudet själv har informerat en person, trovärdig sådan, på forumet att denne har delat ut en tidning i denna port, denna dag och även talat om vilken tidning och våning som denne delade ut en tidning, så kan du väl för fan inte bara avfärda det med en fundering om tidningsbudet ens varit där.

Skulle uppgiftslämnare ljuga så lär det visa sig, tills dess anser jag att man bör ha uppgiften med i beaktan när man funderar kring vad som hänt även om det inte behöver utesluta att tidningsbudet eventuellt kan ha missat blodet.

Om jag har förstått det rätt delades tidningen ut på fjärde våningen i ett trevåningshus.
Citera
2013-07-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Det var en hel del prat/referenser till vad jag uppfattade som AJ's mamma i början av tråden. Som jag uppfattade det hade hon en stuga i Strömstad. Var det dessutom inte så att AJ's fejjan-alibi hävdade att han varit i Strömstad efter försvinnandet?
Om stugan funnits i familjen sedan länge kan man ju anta att omgivningarna är förhållandevis välutforskade. Terrängen i Norra Bohuslän är generellt extremt kuperad med gott om skrevor och snår, väl lämpade för att gömma saker och ting.

Vill hävda att man tar sig tur och retur Trollhättan-Strömstad, samt hinner gömma något på under 4timmar. Förutsatt att man känner till området.

Är det i spekulationerna helt avfört att den försvunne kan ha fraktats till Strömstad?
Svår att binda fast ett lik på MC utan att det syns
Senast redigerad av pejori 2013-07-10 kl. 14:37.
Citera
2013-07-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Glömde han att tala om det för sin arbetsgivare?
Tror iofs inte att han jobbar på en ordinär arbetsplats då jag fått till mig att han ska ha bundit kontakt med sin blivande arbetsgivare på kåken. Har även hört att det troligen är ett speciellt klientel där A.J gör sina voltor.
Citera
2013-07-10, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om jag har förstått det rätt delades tidningen ut på fjärde våningen i ett trevåningshus.
Nej, det delades ut på fyra trappor i ett hus med fem våningar, ett entréplan och fyra bostadsvåningar.
Citera
2013-07-10, 14:38
Medlem
det jag undrar är när AJ ringer till TB på söndag förmiddag, enligt TB så berättar han om telefon bråket mellan AJ och PH , brukar AJ ringa till TB för att berätta med vem han bråkar i telefon.

För mig känns det som om AJ ringer och berättar mer om en olycka som har hänt och att man får läsa aftonbladet under dagen tror knappast någon ringer någon på söndags förmiddag om det är INTE nån stor NYHET . AJ kunde lika gärna skicka sms till TB eller vad säger ni vänner
Citera
2013-07-10, 14:40
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Kan vara så.
Med tanke på, hur hon skrivit här och på andra ställen, vet hon mer än hon vill erkänna, samt att hon misstänker desstomera.

Jag tror att samtalet med TB endast var för att stärka hans alibi, vad jag har fått höra så gick AJ under jorden så TB fick inte tag i honom på måndagen när allt stod klart vad som hänt. Utifrån att TB alias maggifri inte fick någon information från Aj vände hon sig till FB så därför var hon tidigt med i tråden. Hur hon känner till adressen vet jag inte men, hon kanske kände till den sen innan eller så har hon fått info från media. Hade jag varit i hennes situation så hade jag sökt ihärdigt efter information nu när en bäste vän är tydligt kopplad till händelsen.
Citera
2013-07-10, 14:42
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
det jag undrar är när AJ ringer till TB på söndag förmiddag, enligt TB så berättar han om telefon bråket mellan AJ och PH , brukar AJ ringa till TB för att berätta med vem han bråkar i telefon.

För mig känns det som om AJ ringer och berättar mer om en olycka som har hänt och att man får läsa aftonbladet under dagen tror knappast någon ringer någon på söndags förmiddag om det är INTE nån stor NYHET . AJ kunde lika gärna skicka sms till TB eller vad säger ni vänner

Det beror ju alldeles på, jag brukar ringa mina bra vänner och de bekanta smsar jag med. Det beror ju på vad man har för relation till varandra och det är nog väldigt olika för alla.
Citera
2013-07-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1

För mig är det så jä.. enkelt gällande den damen. Bland alla 1000 samtal han måste fått den dagen så väljer han att prata med henne. Är han skyldig så är den här tjejen i högsta grad inblandad.
Citera
2013-07-10, 14:43
Medlem
Missing people är kända och framgångsrika. De som vill gömma en kropp har nog MP i tankarna. Därför finns möjligheten att bilbranden bara var till för att låta MP öda sin kraft på felställe. En vaneförbrytare behöver inte ha hög IQ för att komma på något sånt.

Om IF var död när hennes kropp lämnade fastigheten, och väl inplastad, så skulle den inte behöva lämna blodspår i den bil som verkligen användes och som då inte har bränts. En bil som var helt i sin ordning och körd av en person med körkort skulle utan större risk kunna föra bort och gömma kroppen långt från Trollhättan.

Alltså, de märkliga blodspåren i trapphuset/hissen skulle kunna vara fejkade för att styrka varför bilen brändes. Vilket t ex kan förklara varför det inte finns en droppe blod utanför porten.

Men, oavsett, är det märkligt att DBs bil brändes i stället för en stulen bil vilken som helst.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2013-07-10 kl. 14:46.
Citera
2013-07-10, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag tror att samtalet med TB endast var för att stärka hans alibi, vad jag har fått höra så gick AJ under jorden så TB fick inte tag i honom på måndagen när allt stod klart vad som hänt. Utifrån att TB alias maggifri inte fick någon information från Aj vände hon sig till FB så därför var hon tidigt med i tråden. Hur hon känner till adressen vet jag inte men, hon kanske kände till den sen innan eller så har hon fått info från media. Hade jag varit i hennes situation så hade jag sökt ihärdigt efter information nu när en bäste vän är tydligt kopplad till händelsen.
Håller med. Tror AJ har planterat ut info till TB, som svalde betet helt o hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in