2013-07-10, 14:18
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Får man ett knepigt tel.samtal från en MT.GM så vet man adressen..
Var det hos henne han var och inte hemma i JKP tro?

jag tror TB själv misstänker AJ innerst inne . Jag vet att hon vet hur instabil AJ är, ett exempel på AJs instabilitet är när TB hade fest i sitt hem, AJ va där och det slutade med att karlen står och hotar folk med kniv i hennes kök detta pga en diskussion som han förlorat med en av festdeltagarna.

Vad jag förstår har TB haft ett hårt livet precis som BO om detta kan va en förklaring till varför dessa kvinnor söker sig till såpass farliga män. Kvinnorna vet mycket väl hur farliga dessa män är men så länge de inte gjort något allvarlig gentemot kvinnorna så inbillar dem sig att de kan tämja dessa män och då blir dom till en trygghet.

Vi får inte glömma att AJ är grymt manipulativ, läser man AJs facebook så blir det så tydligt att han försöker framhäva sig själv som en snäll och empatisk kille. Han bjöd sin bäste vän (DB) till Budapest och det gjorde han offentligt på Fb så att alla skulle se hur snäll han är. Jag tror att AJ känner sig främmande i den värld vi lever och detta gör att han blir så frustrerad och arg.
Citera
2013-07-10, 14:19
Medlem
Tomatos avatar
Nu när jag sett hans arbetsgivares efterlysning den 29:e undrar jag:
Kan han ha dragit iväg akut, eller att det varit förutbestämt fast hemligt?
Kanske han lämnat standardmobilen hemma trots allt.
Vad kan ha föranlett besök hos IF?
Kan hon varit med barn (AJ's) och de skulle diskutera detta?
Om IF varit med barn och dräpa av okänd anledning, skulle om kroppen inte undanröjs, ett dubbelmord riskeras. Är det inte risk för livstid då?
Helt vilt spekulerat, men ändå...
Citera
2013-07-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varför skriver han henne, är det för att retas?
Bra fråga.
Det har jag inte ens sett, förrän du påpekade det..
Citera
2013-07-10, 14:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om IF varit med barn och dräpa av okänd anledning, skulle om kroppen inte undanröjs, ett dubbelmord riskeras. Är det inte risk för livstid då?

Det som talar mot ett planerat mord är att det sker i bostaden och att han inte gjorde någon hemlighet av att han var där.
Citera
2013-07-10, 14:22
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Nu är polisens kriminaltekniker på plats vid Id*s bostad, det verkar som dom har hittat något.
Vad händer då?
Citera
2013-07-10, 14:26
Medlem
svenyngves avatar
Citat:

Han har en älskling som han besöker i thn, det framkommer av hans Fb, sen har fostermamman till IF sagt att Aj är IFs pojkvän under MP sök.

Om så är fallet är det trovärdigt att Aj ballade ur när IF förklarade att hon inte ville va med honom längre,
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151511508003277&set=pb.727983276. -2207520000.1373457673.&type=3&theater

Jag har funderat ett tag nu varför man lägger upp en bild på Hells Angels medlemmar på sin tidslinje på FB.
Kan de har någon anknytning till HA? Någon som vet det?

Ingen av de inblandade har kopplingar till HA. Den enda koppling som kan det kan spekuleras i är en tidigare medlem av en person som blivit utesluten ur ett scumbag-supporter-gäng till BMC. Jag ger ingen länk till detta. Den som vill veta får gräva själv. Även denne person är en golare som förpassats ut i kylan.
Citera
Medlem
Citat:
Han efterlyste ju honom på dagen.kl. 16.12
BO försvann på kvällen-natten mellan 29-30 juni.
Efter att "bossen" efterlyst honom på Fejjan
Citera
2013-07-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det som talar mot ett planerat mord är att det sker i bostaden och att han inte gjorde någon hemlighet av att han var där.

Tror inte heller det är planerat, hände förmodligen i ett av hans sedvanliga raseriutbrott.

Att han inte gör någon hemlighet av att ha varit där ger honom ju ett alibi. Han kan bindas till brottsplatsen men kan redogöra till varför.
Citera
2013-07-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
jag tror TB själv misstänker AJ innerst inne . Jag vet att hon vet hur instabil AJ är, ett exempel på AJs instabilitet är när TB hade fest i sitt hem, AJ va där och det slutade med att karlen står och hotar folk med kniv i hennes kök detta pga en diskussion som han förlorat med en av festdeltagarna.

Vad jag förstår har TB haft ett hårt livet precis som BO om detta kan va en förklaring till varför dessa kvinnor söker sig till såpass farliga män. Kvinnorna vet mycket väl hur farliga dessa män är men så länge de inte gjort något allvarlig gentemot kvinnorna så inbillar dem sig att de kan tämja dessa män och då blir dom till en trygghet.

Vi får inte glömma att AJ är grymt manipulativ, läser man AJs facebook så blir det så tydligt att han försöker framhäva sig själv som en snäll och empatisk kille. Han bjöd sin bäste vän (DB) till Budapest och det gjorde han offentligt på Fb så att alla skulle se hur snäll han är. Jag tror att AJ känner sig främmande i den värld vi lever och detta gör att han blir så frustrerad och arg.
Kan vara så.
Med tanke på, hur hon skrivit här och på andra ställen, vet hon mer än hon vill erkänna, samt att hon misstänker desstomera.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Planerat mord tror jag inte heller på, men planerat besök menade jag.
Han verkar ju hemlighållt det för Torg*ny. Och när IF's pappa ringer är det väl hon som berättar att han är där?
Kan AJ fått IF att ringa exet, för att medvetet rikta misstankar år det hållet? Eller var det så enkelt att det var exet som ringde. Det kanske vi inte vet, jag minns fan inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Visst kan man på nåt sätt se klockslag.

Det verkar som TS saknar AJ, skulle han jobba?
A.J skrev ju i sin facebook att läkaren hade gett honom 1 månads sjukskrivning några dagar innan den aktuella dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in