2013-07-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Från Aftonbladet:

Utredningen påverkas inte av det datorfel som upptäckts hos Statens kriminaltekniska laboratorium. Det har gjort att DNA inte matchats mot 1 300 personer i myndighetens register, uppger P4 Väst.
Söndagen den 30 juni hittades stora mängder blod i den försvunna kvinnans lägenhet sedan en granne sett blodspår i trapphuset. Två män har häktats misstänkta för medhjälp till människorov alternativt skyddande av brottsling.

Vad menas med detta nu då ?

Är det fel på datan? så det blir galet med analysen, eller vad menas? Fattas ju bara att det blir fel och man får vänta mer?
Citera
2013-07-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det skrevs in 29 jun kl 16.12. Det intressanta är ju varför detta skrevs? T S*rman är ju hans arbetsgivare enligt uppgift. Han var uppenbart orolig redan innan allt hände. Man får utgå från att T*rgny redan sökt AJ på tfn utan framgång och börjar bli orolig. Eller AJ har dragit ifrån Jnkp i raseri och T*rgny pga av det, gör han inlägget och "efterlyser" AJ?

Blev AJ medveten om att Uddevalla bruttan hade dumpat honom den dagen? Vill minnas att Uddevalla bruttan hade skrivit i sin berömda Blogg att hon, citat: "Dags att byta lover". AJ ringde henne på den mest kritiska tidpunkten-söndag förmiddag.

Givetvis kan AJ ringt henne enbart som en kompis, men för mycket indicier pekar åt annat håll. Uddevalla bruttan anade ugglor i mossen, annars skulle hon inte frågat om det var på *das adress de hade funnit blod.

Lätt att spekulera om Uddevalla bruttans inblandning i detta, men hon kanske enbart känner sig skyldig om hon är delaktig känslomässigt. Hon vet hur AJ kan reagera när kvinnor stöter bort honom. Mina misstankar stärks eftersom man kan uppenbart se AJ desperation genom t.ex att han fortsatt flörtar, (innan hans konto nyss stängdes) på nätet.

Detta är ju solklara personlighetsstörningar. Varför? Ja hela hans bakgrund bekräftar det men ännu mer just nu:
1. Hans "polare" sitter häktade
2. Hans "vän" *da är försvunnen
Och AJ trålar nätet efter kvinnor?

AJ kanske trålar efter tjejer han kan besöka, en ny för varje dag en ny säng för natten gör honom väldigt svårspårad! Självklart är det inte en roadtripp för nöjes skull han är ute på när kompisarna är insydda för att ha skyddat just honom och polisen klart uttalar att han fortfarande är huvudmisstänkt.
Citera
2013-07-10, 14:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Som tidigare sagts i tråden så är en positionsangivelse på fejjan inget att lita på. I går befann jag mig på en plats men min uppdatering på fejjan placerade mig sådär en 15 mil fel! Dessutom kan man själv redigera och ändra platsen. Han an alltså lika gärna ha varit i Kiruna eller på Kanarieöarna.
Står de "i närheten av" när man "manipulerar" på det viset?
Jag misstänker att det är Google maps eller något liknande som har ett finger med i spelet, när man lokaliseras från mobilen?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-10 kl. 14:10.
Citera
2013-07-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har FH körkort, och bil?
KK har han.
Eftersom han förekommer vid nio? tillfällen i brottsregistret, huvudsakligen för körning med avställd bil och oskattad dito samt ovilja att använda bilbälte, så har han K.K.
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Som tidigare sagts i tråden så är en positionsangivelse på fejjan inget att lita på. I går befann jag mig på en plats men min uppdatering på fejjan placerade mig sådär en 15 mil fel! Dessutom kan man själv redigera och ändra platsen. Han an alltså lika gärna ha varit i Kiruna eller på Kanarieöarna.
Riktigt, men det kan vara väldigt intressant (inget bevisvärde) att se om positionering är normalt i deras uppdateringar eller om det plötsligt blivit viktigt för dem att visa hela världen var de befinner sig. Det samma intresset finns ju givetvis för alla de inblandades profiler.
Citera
Medlem
Frozzes avatar
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151511508003277&set=pb.727983276. -2207520000.1373457673.&type=3&theater

Jag har funderat ett tag nu varför man lägger upp en bild på Hells Angels medlemmar på sin tidslinje på FB.
Kan de har någon anknytning till HA? Någon som vet det?
Citera
2013-07-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Om det bara finns en prenumerant och denna bor högst upp så tar man hissen upp och springer ner om man har bråttom. Förutsatt att hissen är någorlunda snabb! Är man trött eller har ont så åker man kanske både upp och ned.

Att ett tidningsbud skulle missat blodfläckarna har jag mycket svårt att tänka mig. Om budet rapporterar eller inte är en annan fråga.

Min fundering är om det ens vart ett tidningsbud där. Trollhättetidningen delas inte ut på söndagar, så då återstår typ GP. Hur många kan ha den? Hissen är för övrigt jätteseg.
Citera
2013-07-10, 14:09
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Är det fel på datan? så det blir galet med analysen, eller vad menas? Fattas ju bara att det blir fel och man får vänta mer?

De har upptäckt en gammal bugg i systemet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skls-bugg-kan-ha-hindrat-valdsbrott-fran-att-losas_8334332.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/leif-gw-persson-om-skls-bugg-utredningar-av-grova-brott-ar-en-farskvara_8334400.svd
Senast redigerad av lilltoe 2013-07-10 kl. 14:14.
Citera
2013-07-10, 14:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpan75
Min fundering är om det ens vart ett tidningsbud där. Trollhättetidningen delas inte ut på söndagar, så då återstår typ GP. Hur många kan ha den? Hissen är för övrigt jätteseg.
Sluta fundera, budet har varit där och han hade en SvD under armen.
Vad han tyckte om hissens prestanda vet jag inte, men den var fri från blod.
Citera
2013-07-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151511508003277&set=pb.727983276. -2207520000.1373457673.&type=3&theater

Jag har funderat ett tag nu varför man lägger upp en bild på Hells Angels medlemmar på sin tidslinje på FB.
Kan de har någon anknytning till HA? Någon som vet det?
Är nog bara en fråga om att beundra dom...
Idolfoto
Citera
2013-07-10, 14:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
T*rgny S*rman
den 3 juli via mobil
Andr*as du vet att jag tänker och ber för Dig T*rgny
Dela

T*rgny S*rman
den 29 juni
Min allt i allo men var är han ? Hör av er om ni skulle se henne...

Dela
4 personer gillar detta.
Varför skriver han henne, är det för att retas?
Citera
2013-07-10, 14:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpan75

Svd var det. Läser ni inte rikstäckande tidningar i Trollhättan.

Om tidningsbudet själv har informerat en person, trovärdig sådan, på forumet att denne har delat ut en tidning i denna port, denna dag och även talat om vilken tidning och våning som denne delade ut en tidning, så kan du väl för fan inte bara avfärda det med en fundering om tidningsbudet ens varit där.

Skulle uppgiftslämnare ljuga så lär det visa sig, tills dess anser jag att man bör ha uppgiften med i beaktan när man funderar kring vad som hänt även om det inte behöver utesluta att tidningsbudet eventuellt kan ha missat blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in