2013-07-10, 13:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det lyste en röd lampa i huset i natt... Sena vanor eller en bordell för traktens folk?
Eller så lyste en prydnadslampa/nattlampa.
Citera
2013-07-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Och där har hon ett problem.

Hon hade enligt eget utsagn inte haft kontakt med Ida sedan 2003. Ida flyttade till adressen 2009. Lite märkligt att hon var så uppdaterad på adressen då hon bara lurade på om saken möjligen rörde da. Mer naturligt hade väl varit att fråga "Vet någon var detta hänt?" och sedan ev checka adressen om det verkar stämma med vad hon vet om Ida och hennes boende? Hur många går runt och vet exakt adress till alla sina bekanta, speciellt dem man inte haft kontakt med på 10 år?
Jag får känslan av att hon nyligen haft anledning att uppdatera sig på adressen som t.ex om man skall på besök eller måste veta var någonstans någon befinner sig som är på adressen...
Får man ett knepigt tel.samtal från en MT.GM så vet man adressen..
Var det hos henne han var och inte hemma i JKP tro?
Citera
2013-07-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Det stämmer, TB var den första som nämnde adressen.
hmm hur visste hon att något hänt just där var hon med ? ,,och satt sedan hemma och bevakade FB för att följa utvecklingen
Citera
2013-07-10, 13:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Polisen vet säkert tidpunkten bättre än vi. Men att bilen skall ses från slätten behöver vi inte tro. Berget är högt och vinkeln sådan att man knappast skulle funderat över brand och rök från landsvägen vid Flo. Närstående har knappast sett något. Det enda att fundera på är någon på älgsafari. Jag såg på fem meters håll i natt älgko med två årskalvar, två harar, en grävling... Det är många som åker där i gryningen och gryningen kommer tidigt så här års...

Tiden är Mao kort.

Glöm brand på dagen. Berget är för välbesökt och brandplatsen ligger för nära den mest använda sträckan (mellan kleven i väst och öst).

Vet vi, du, att det inte är folk som uppmärksammat branden och ringt polisen?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag syftade på Facebook och uppdateringar från mtGM med position.
Den här?
http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Visst kan man på nåt sätt se klockslag.

Det verkar som TS saknar AJ, skulle han jobba?

Det skrevs in 29 jun kl 16.12. Det intressanta är ju varför detta skrevs? T S*rman är ju hans arbetsgivare enligt uppgift. Han var uppenbart orolig redan innan allt hände. Man får utgå från att T*rgny redan sökt AJ på tfn utan framgång och börjar bli orolig. Eller AJ har dragit ifrån Jnkp i raseri och T*rgny pga av det, gör han inlägget och "efterlyser" AJ?

Blev AJ medveten om att Uddevalla bruttan hade dumpat honom den dagen? Vill minnas att Uddevalla bruttan hade skrivit i sin berömda Blogg att hon, citat: "Dags att byta lover". AJ ringde henne på den mest kritiska tidpunkten-söndag förmiddag.

Givetvis kan AJ ringt henne enbart som en kompis, men för mycket indicier pekar åt annat håll. Uddevalla bruttan anade ugglor i mossen, annars skulle hon inte frågat om det var på *das adress de hade funnit blod.

Lätt att spekulera om Uddevalla bruttans inblandning i detta, men hon kanske enbart känner sig skyldig om hon är delaktig känslomässigt. Hon vet hur AJ kan reagera när kvinnor stöter bort honom. Mina misstankar stärks eftersom man kan uppenbart se AJ desperation genom t.ex att han fortsatt flörtar, (innan hans konto nyss stängdes) på nätet.

Detta är ju solklara personlighetsstörningar. Varför? Ja hela hans bakgrund bekräftar det men ännu mer just nu:
1. Hans "polare" sitter häktade
2. Hans "vän" *da är försvunnen
Och AJ trålar nätet efter kvinnor?
Citera
2013-07-10, 13:39
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Stryk grisar. Stryk tidningsbud. Stryk syra. Stryk släpvagnen. Stryk alien abduction.
Stryk att de haft flera dagar på sig att åka land och rike runt med ett lik.
Tror det hela är betydligt enklare än så. Och det stör mig.

Instämmer till 100%!!!
Detta är väl ett exempel:
Citat:
det här fallet Mord på M*ria Osc*rsson Di*rra. Död kropp hittad på Hisingen - Göteborg. tog GM ut kroppen ur lägenheten och gömde den i ett buskage några tiotal meter från ett flerfamiljshus där den hittades efter ett halvår. Det var inte att gömma den ordentligt.

Jag tror rakaste vägen mellan Bäckelyckan och platsen där bilen senare hittades utbränd innehåller tillräckligt med buskage eller liknande för att det ska vara omöjligt att gissa något och om man åker bara en liten omväg blir det ännu värre.

Därmed inte sagt att man inte ska leta, men det kan vara bra att tänka på detta mellan spekulationerna kanske?
Citera
2013-07-10, 13:39
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
hmm hur visste hon att något hänt just där var hon med ? ,,och satt sedan hemma och bevakade FB för att följa utvecklingen

Jag tycker det är skumt att man kan veta SÅ snabbt vilken adress det är, jag tycker ändå folk här på FB är otroligt snabba, men även där hann hon före. Antingen vet hon ju något och visste redan då, eller så bevakade hon detta på plats (såg polisbilar och sådant och var hos någon som bor nära).
Citera
2013-07-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Visst kan man på nåt sätt se klockslag.

Det verkar som TS saknar AJ, skulle han jobba?
Inlägget postades 16.12
Citera
2013-07-10, 13:43
Medlem
Grp03s avatar
Liten notering:

Det har flera gånger påpekats att konsumtion av alkohol har förekommit under mordnatten av de inblandade och att de därför varit i varierande grad klartänkta.

Dessa figurer har med största säkerhet riklig tillgång till amfetamin av ett eller annat slag och känner till effekten av dessa. Om man intar en "passande mängd" av denna psykostimulantia blir så gott som alla effekter av alkohol neutraliserade och personen blir ytterst skärpt (relativt normaltillståndet) under en begränsad tid. En normal människa har efter intag inga svårigheter att hålla sig vaken i en vecka och fungera normalt under denna tid. Andra effekter som "paranoia" och hallucinationer kan sedan uppstå beroende på dosering och hydrering (vätskeintag). Spekulationer runt prestationer i förhållande till alkohol bortfaller således nästan helt.
Citera
2013-07-10, 13:43
Avslutad
Citat:
Jag hade nästan köpt det om det inte var för att hon har gjort en megatabbe i sammanhanget men den låter jag polisen ha för sig själv. Det fabriceras redan allt för många brukara bortförklaringar i denna tråden.

Och av vilken anledning skulle hon ställa frågan om adressen på Flashback om hon redan visste vad som hänt?
Citera
2013-07-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och av vilken anledning skulle hon ställa frågan om adressen på Flashback om hon redan visste vad som hänt?

För att hon vill kolla vad andra vet... Många inblandade i detta läser i tråden, just för att hålla koll på vad som sägs. (och för att sprida falska rykten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in