Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Otroligt riskabelt i sådana fall.
Dotterns far hade kontakt med AJ på kvällen och när polisen kontaktar fadern så kommer ju AJ's namn fram, dvs hans namn blev känt för polisen väldigt tidigt vilket han måste ha varit medveten om. I det läget vill man inte ha ett lik som inte redan är gömt på halsen om man inte är extremt kall.
Tror snarare att liket redan var gömt när blodet hittades.
Jag tror inte att någon av dessa herrar hade en uttänkt plats att gömma kroppen på innan dådet heller, utan det har uppstått panik och man har försökt fundera "vad fan gör vi nu?!". Antingen har man bara dragit iväg och kört lite i blindo tills man hittat ett ställe där man dumpat kroppen - eller så har någon föreslagit en plats som de andra nappat på. Frågan är om de har verkligen ansträngt sig för att gömma liket för att verkligen försäkra sig om att det aldrig någonsin ska hittas igen - eller om det har mer varit i panik med att få bort kroppen. Alltså är gömstället riktigt smart eller bara halvsmart.
Det räcker nog med att vara halvsmart för att antingen skicka iväg en person för att reka ut en plats och förbereda. Eller att man tillfälligt gömmer kroppen, och tillsammans, i lugn och ro, gräver eller på annat sätt förbereder en dumpningsplats.
Sedan är det ju bara att hämta kroppen för att snabbt lägga den på plats.
Jag hade nog fan t.o.m haft med mig fiskegrejer om det varit vid en sjö