2013-07-10, 12:43
Medlem
Ovanligt många tips

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2242670
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Har för mej att kl var 15 då polisen gick in i lgh. Frågan är om blodet fanns där på fm eller om de fraktade kroppen senare.

Intressant är även om barnet var hungrig och törstig, om inte så hade någon varit i lgh och gett honom något att äta på fm. En ensam unge som kanske skrikit sig både hes och svett blir snabbt utmattad. Mycket energi går åt när en unge skriker, vilket jag antar att den gjort. Men om någon varit där och gett ungen mat, dryck? Hm. Jag tänker att om inte ungen fått i sig näring så borde han vara helt utslagen, loj och matt.

Barnet är 1,5 år. En gm kan ha ställt in 2-3 nappflaskor m saft o ett kexpaket i spjälsängen, en unge på 1,5 år tar för sig själv om den är hungrig/törstig. Så barnet behöver inte ha skrikit av hunger eller törst även om det varit ensamt.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Detta ställe: http://www.anony.ws/kYQE
Ligger på vägen till/från Flo Klev och Grästorp/Salstad. Är det övergivet eller bor någon där?

Det lyste en röd lampa i huset i natt... Sena vanor eller en bordell för traktens folk?
Citera
2013-07-10, 12:45
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Stryk grisar. Stryk tidningsbud. Stryk syra. Stryk släpvagnen. Stryk alien abduction.
Stryk att de haft flera dagar på sig att åka land och rike runt med ett lik.
Tror det hela är betydligt enklare än så. Och det stör mig.
Jag kan också tycka att det spekuleras lite väl mycket på rykten, medium, känslor och obekräftade uppgifter ibland. Vi har inga mer bekräftade tidsuppgifter än samtal före midnatt, samtal efter midnatt och upphittat blod vid 12-tiden på förmiddagen.
Citera
2013-07-10, 12:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Otroligt riskabelt i sådana fall.
Dotterns far hade kontakt med AJ på kvällen och när polisen kontaktar fadern så kommer ju AJ's namn fram, dvs hans namn blev känt för polisen väldigt tidigt vilket han måste ha varit medveten om. I det läget vill man inte ha ett lik som inte redan är gömt på halsen om man inte är extremt kall.

Tror snarare att liket redan var gömt när blodet hittades.
Jag tror inte att någon av dessa herrar hade en uttänkt plats att gömma kroppen på innan dådet heller, utan det har uppstått panik och man har försökt fundera "vad fan gör vi nu?!". Antingen har man bara dragit iväg och kört lite i blindo tills man hittat ett ställe där man dumpat kroppen - eller så har någon föreslagit en plats som de andra nappat på. Frågan är om de har verkligen ansträngt sig för att gömma liket för att verkligen försäkra sig om att det aldrig någonsin ska hittas igen - eller om det har mer varit i panik med att få bort kroppen. Alltså är gömstället riktigt smart eller bara halvsmart.
Det räcker nog med att vara halvsmart för att antingen skicka iväg en person för att reka ut en plats och förbereda. Eller att man tillfälligt gömmer kroppen, och tillsammans, i lugn och ro, gräver eller på annat sätt förbereder en dumpningsplats.
Sedan är det ju bara att hämta kroppen för att snabbt lägga den på plats.
Jag hade nog fan t.o.m haft med mig fiskegrejer om det varit vid en sjö
Citera
2013-07-10, 12:47
Medlem
Citat:
Stryk grisar. Stryk tidningsbud. Stryk syra. Stryk släpvagnen. Stryk alien abduction.
Stryk att alla ska stryka det som just du vill stryka, för det är bara bra att olika scenarier undersöks. Om alla söker på samma ställe och detta råkar vara fel ställe så...

Tidningsbudet ska man inte stryka, men förhoppningsvis har polisen hört med tidningsbuden.
Och framför allt ska man inte stryka att blodet rapporterades uppseendeväckande sent.
Citera
2013-07-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Det var just det "märket" i trappan som fick mig att dra fram frågan om styckning igen. Tycker det ser ut som om något/någon legat dold och sen har det läckt. Kan det vara i storlek med en IKEA-bag?

Blod är fantastiskt till att leta sig ut, nästan som om det "fräter" igenom. Har t.o.m sett fenomenet från nystyckat kött som lagts i fryspåsar.

Jag har också tänkt tanken att en stor blå IKEA påse har använts till att frakta bort kroppen.
många har ju såna hemma till o bära ner tvätten till tvättstugan.fanns säkert i Idas lägenhet då man alltid har mängder med tvätt när man har barn.
Citera
2013-07-10, 12:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det lyste en röd lampa i huset i natt... Sena vanor eller en bordell för traktens folk?

Jag tordes inte riktigt gå in på gården där obeväpnad kan jag säga, det kändes som om det skulle kunna hoppa ut någon med hagelbrakare från en av husvagnarna. Såg bara extremt igenvuxet ut och fullt med bråte inne i stugan mot fönster mm. Men då vet vi i varje fall att två personer observerat aktivitet där så då kan man avskriva det som ett ödehus iaf.
Citera
2013-07-10, 12:49
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Barnet är 1,5 år. En gm kan ha ställt in 2-3 nappflaskor m saft o ett kexpaket i spjälsängen, en unge på 1,5 år tar för sig själv om den är hungrig/törstig. Så barnet behöver inte ha skrikit av hunger eller törst även om det varit ensamt.
I så fall har polisen sett detta och har förhoppningsvis föremål med fingeravtryck på från eventuell GM
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:

ja den enklaste förklaringen är det mest realistiska.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jag funderar bara utifrån mig själv och ett medvetet handlande som präglas av att minimera upptäckt i förtid.
Om vald plats ligger synlig från trafikerad väg så hade en brand i dagsljus antagligen orsakat mindre uppmärksamhet än samma brand nattetid. Bränder av denna karaktären har sällan en naturlig förklaring nattetid och syns mycket längre. På dagtid är det främst rökutveckling som kan vara generande. Allt är beroende på placering och andra omständigheter. Att kunna tidsfästa branden kan vara värdefullt. Detta har som jag förstår saken inte kunnat göras på ett tillfredsställande sätt?

Polisen vet säkert tidpunkten bättre än vi. Men att bilen skall ses från slätten behöver vi inte tro. Berget är högt och vinkeln sådan att man knappast skulle funderat över brand och rök från landsvägen vid Flo. Närstående har knappast sett något. Det enda att fundera på är någon på älgsafari. Jag såg på fem meters håll i natt älgko med två årskalvar, två harar, en grävling... Det är många som åker där i gryningen och gryningen kommer tidigt så här års...

Tiden är Mao kort.

Glöm brand på dagen. Berget är för välbesökt och brandplatsen ligger för nära den mest använda sträckan (mellan kleven i väst och öst).
Citera
2013-07-10, 12:50
Medlem
Citat:
håller med dig tror faktiskt hon kan vara dumpad i närheten av där bilen brann, tror inte dessa filurer tänker logiskt i denna pressade situation utan det har gått fort utan större tanke jag är mest nyfiken på vilken andra bil som använts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in