Citat:
Bubbas bottennapp - Meegamind, du hade rätt!
Jag svängde höger där du sa och hittade Pölevattnet strax väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället norr om Herrestad, Uddevalla. Där fann jag klippan där Bubba fick bottennapp. Vet du vilka tre som var där?
Såg du förresten mitt inlägg vid fyratiden i natt där jag provåkt vissa sträckor och gjort ett schema från det att Id* dog tills man lämnat brandplatsen. Serien av händelser bygger på ditt antagande om vad som hänt under natten, och jag ville klocka detta. Det fungerade finemang!
Jag svängde höger där du sa och hittade Pölevattnet strax väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället norr om Herrestad, Uddevalla. Där fann jag klippan där Bubba fick bottennapp. Vet du vilka tre som var där?
Såg du förresten mitt inlägg vid fyratiden i natt där jag provåkt vissa sträckor och gjort ett schema från det att Id* dog tills man lämnat brandplatsen. Serien av händelser bygger på ditt antagande om vad som hänt under natten, och jag ville klocka detta. Det fungerade finemang!

Meegaminds hypotetiska händelseförlopp verkar rimligt och genomtänkt, utifrån det vi vet. Ambitiöst av RDY att provköra. Bra jobbat!
Sen kan nog Lalajlaj ha en viss poäng också, i att "saker tar tid". Eftersom det (utgår jag från) är oplanerat så kan man kanske lägga in lite mer slack i tidsplanen för resonerande om vad som hänt och hur man ska gå till väga, kanske lite fyllefummel innan man kommer igång, kanske lite letande efter grejer...
Men de lär ha skyndat sig! Har väldigt svårt att se att GM skulle vilja uppehålla sig längre än absolut nödvändigt på brottsplatsen. Full eller nykter så bör han ha insett att han jobbar mot klockan. Bort från platsen, bort med kroppen, inte bli sedd i anknytning till brottsplats, bil, kropp eller fyndplatsen.
Ju längre han blir kvar i lägenheten desto större risk att:
- Någon saknar I*a - kanske har hon bestämt träff? Kanske brukar hon prata med någon regelbundet
- Barnet kan skrika och tilldrar sig uppmärksamhet
- Bli sedd på vägen ut (när folket vaknar).
KLOCKAN TICKAR...
Jag är skeptisk till styckingsteorierna av ovanstående skäl. Tror inte GM & Co vill dröja sig kvar på brottsplatsen, som är offrets lägenhet - det första stället man kommer leta. Det tar för lång tid, tror inte det går att göra utan att lämna egna spår. Att hans DNA finns i lägenheten är naturligt, men kanske inte om hans DNA finns i badkaret tillsammans med BO:s blod. Mera kladd, mera tid -> större risk. Det finns inte heller tid till grundlig städning.
Tror det är mer typiskt för en ensam GM - som inte har transporthjälp - och som har en mer ostörd plats att genomföra det på. Kanske mer vanligt vid planerade mord? Har ingen statistik på detta...
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-10 kl. 13:15.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-10 kl. 13:15.