2013-07-10, 08:53
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Lite anatomi/fysiologi och lite cellbiologi. Plus gymnasierepetition. Börjar tröttna på det, finns en gräns för hur mkt man kan lära sig genom att läsa själv i böcker.

Jo, jag vet. Det är blocket och andra/tredjehand som gäller. Just nu delar jag och min sambo på en personallägenhet via SÖS. Vi kommer köpa bostadsrätt till hösten när bostadsmarknaden hoppar igång.

Får jag lov att fråga om din ungefärliga ålder? Jag vill själv inom ett år ca. söka läkarlinjen och kommer då vara 25-27 år.

Lyckönskningar till din ansökan!
Citera
2013-07-10, 09:07
Medlem
Rebbiehs avatar
Det var svårt att sova gott i natt må jag säga och det är bara onsdag än så länge. Haha, ångesten.
Citera
2013-07-10, 09:37
Medlem
belieberns avatar
Den här ångesten känner man igen. Lycka till allesammans. Själv har jag bara sökt ett antal distanskurser för att kunna pussla ihop en egen kandidatexamen till nästa år. Har platsgaranti och är 99% säker att komma in på de kurser jag sökt. Men av att bara se titeln på tråden så får man en flashback upplevelse vilket påminner en om den ångesten man hade då man först sökte. Fy fan.
Citera
2013-07-10, 10:31
Medlem
alienDNAs avatar
Sökt en KY på lernia.
Kom in
Citera
2013-07-10, 10:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Jag har sökt mitt 2:a år på mastersprogrammet och kommer att komma in. >_>

Fattar inte varför man måste söka emellan terminer när man är antagen till ett program.
Citera
2013-07-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Får jag lov att fråga om din ungefärliga ålder? Jag vill själv inom ett år ca. söka läkarlinjen och kommer då vara 25-27 år.

Lyckönskningar till din ansökan!

21 år är jag. 25-27 är ingen ålder. Beroende på arbetsplats och hälsa kan du jobba tills du är 75 utan problem.

Tack så mycket och lycka till själv!
Citera
2013-07-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Lite anatomi/fysiologi och lite cellbiologi. Plus gymnasierepetition. Börjar tröttna på det, finns en gräns för hur mkt man kan lära sig genom att läsa själv i böcker.

Jo, jag vet. Det är blocket och andra/tredjehand som gäller. Just nu delar jag och min sambo på en personallägenhet via SÖS. Vi kommer köpa bostadsrätt till hösten när bostadsmarknaden hoppar igång.
Förstår att du tröttnar på det. Mitt tips är att du lägger krutet på kemin, se till att du kan gymnasiekemin utan och innan. Du kommer tjäna på det.

Om man inte kan kemin så kommer Åke att vara läskig.
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Läkarprogrammet på KI med 1.8 i HP, känns verkligen inte lugnt och jag ska nog ha rejält med tur om jag ska komma in.
Jag tror att du kommer in, om inte i första antagningen så antagligen i andra eller som reserv.

Har du sökt nåt annat?

Och i absolut värsta fall så kommer du komma i vår.
Citat:
Ursprungligen postat av kneippp1
Läkarprogrammet på samtliga orter. Bäst chans ser ut att vara KI via PIL (meritvärde 65 av 70).
Så länge du har Karolinska som förstaval är du garanterat antagen där.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviled
Auror-utbildning på Hogwarts, 1.8 på HP, kommer jag in?
Fejk! Auror utbildas inte på Hogwarts.
Citera
2013-07-10, 12:50
Medlem
Mattelols avatar
Har sökt Nätverksdrift med drygt 17 i snitt, känns sådär. För övrigt är det lika förbluffande i denna tråd som tråden där man helt enkelt skulle skriva vad man sökt att 99% av Flashbacks medlemmar kommer vara antingen läkare, jurister, civilingenjörer i datavetenskap eller dyl om ett par år.
Citera
2013-07-10, 12:54
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Har sökt Nätverksdrift med drygt 17 i snitt, känns sådär. För övrigt är det lika förbluffande i denna tråd som tråden där man helt enkelt skulle skriva vad man sökt att 99% av Flashbacks medlemmar kommer vara antingen läkare, jurister, civilingenjörer i datavetenskap eller dyl om ett par år.

Glöm inte 32 cm dase i slakt tillstånd.

Jag tror att folk som söker dessa utbildningar är överrepresenterade eftersom folk som söker mindre prestigefyllda skryter inte om det på samma sätt.
Citera
2013-07-10, 13:12
Medlem
Shawn92s avatar
sökt till Civilingenjör i STS och IT som 1:a respektive 2:a handsval (och resten av civilingenjörs utbildningarna). Har 18.75 i Urvalsgrupp 2, 16,5 i Urvalsgrupp 1 och 0,7 HP. Ser mörkt ut när det gäller STS, men IT ser förhållandevis ljust ut - vad säger ni käre bröder?
Citera
2013-07-10, 13:20
Medlem
Sökt till Tekniskt basår och vill helst läsa på KTH som ligger på 3:a plats. Om jag kommer in i första eller andra plats så stryks resten. Tackar jag NEJ till mina platser dvs 1:a eller/och 2:a så får jag vänta till andra urvalet, om jag har förstått det rätt?!
Citera
2013-07-10, 13:22
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Varför finns den här tråden när det finns minst 2 st andra större trådar om exakt samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in