2013-07-10, 13:34
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Varför finns den här tråden när det finns minst 2 st andra större trådar om exakt samma sak?

Det här är väl mer en chattråd utan diskussionsunderlag som bör stängas efter att urvalen är klara. Har funnits liknande trådar tidigare år. Jag tycker att tråden har ett syfte eftersom att det håller de stora trådarna rena från inlägg som i efterhand är totalt ointressanta.
Senast redigerad av anonped 2013-07-10 kl. 13:53.
Citera
2013-07-10, 13:36
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razer9711
Sökt till Tekniskt basår och vill helst läsa på KTH som ligger på 3:a plats. Om jag kommer in i första eller andra plats så stryks resten. Tackar jag NEJ till mina platser dvs 1:a eller/och 2:a så får jag vänta till andra urvalet, om jag har förstått det rätt?!

Tackar du nej till 1a eller 2a platsen kommer du inte att bli antagen till något.
Citera
2013-07-10, 13:44
Medlem
Morgases avatar
Sökt en ingenjörsutbildning. Hade kommit in dom senaste 4 åren, hoppas att det inte är allt för många som vill läsa just den linjen, i tråden känns det som att alla har fått för sig att bli ingenörer...
Citera
2013-07-10, 13:50
Medlem
Citat:
Varför finns den här tråden när det finns minst 2 st andra större trådar om exakt samma sak?
Om inte en chattråd tillåts spårar det;
30 trådar per dag skapas med rubriken: antagning ht13 där ts frågar: så jävla nervös. Nån mer?

Alltid så. Fotbollsforumet gör ju samma med landslagsmatcher.
Citera
2013-07-10, 13:52
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Det här är väl mer en chattråd utan egentligen diskussionsunderlag som bör stängas efter att urvalen är klara. Har funnits liknande trådar tidigare år. Jag tycker att tråden har ett syfte eftersom att det håller de stora trådarna rena från inlägg som i efterhand är totalt ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
30 trådar per dag skapas med rubriken: antagning ht13 där ts frågar: så jävla nervös. Nån mer?

Självklart, men finns det inte en klistrad tråd med exakt det syftet? Aja, spelar inte speciellt stor roll, the more the merrier. Lycka till alla som söker i år, skönt att inte behöva känna ångesten det här året, nästa år kommer man i alla fall att ha fotbolls-VM att luta sig tillbaka emot för distraktion
Citera
2013-07-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Tackar du nej till 1a eller 2a platsen kommer du inte att bli antagen till något.

Då får man hoppas på att man inte kommer in på 1:a och 2:a platsen.
Citera
2013-07-10, 13:55
Medlem
xeed12s avatar
Till er alla med bra HP poäng och betyg grattis!

Själv så har jag inte lika bra betyg som er hehe

Sökte 1:a Juristprogrammet på uppsala och 2:a juristprogrammet i stockholms universitet
3:dje ekonomiprogrammet i uppsala samt sista urvalet var på skämt men HHS i norrtälje retailmanagment

Fick i snitt 18.1 samt merit 2.5 på jurist och på ekonomi i uppsala 1.5

Är med 10000% att jag inte kommer komma in i höst men hoppas på våren

En kompis till mig går på hhs i norrtälje och han berättade att det är mindre än hälften som har sökt in till HHS i norrtälje i år (nu tar jag detta med en nypa salt) det var därför jag la till hhs i norrtälje som mitt sista val. Nu säger jag aboslut inte att det är sant men någon kanske vet något annat !
Citera
2013-07-10, 13:57
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:
Självklart, men finns det inte en klistrad tråd med exakt det syftet? Aja, spelar inte speciellt stor roll, the more the merrier. Lycka till alla som söker i år, skönt att inte behöva känna ångesten det här året, nästa år kommer man i alla fall att ha fotbolls-VM att luta sig tillbaka emot för distraktion

Nja, det där är väl mer en tråd där man helt enkelt frågar om ens betyg är tillräckliga medan det här är någon typ av chattråd där man får uttrycka sin enorma nervositet? Typ.
Senast redigerad av Rebbieh 2013-07-10 kl. 14:05.
Citera
2013-07-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler

Sant. Enda skillnaden är väl att jag inte är nervös.
Citera
2013-07-10, 14:21
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane

Du skrev 1.95 på HP, eller hur? Skulle du kunna dela med dig av lite mer info om det, hur många gånger har du skrivit det, skrev du det när du gick i gymnasiet eller efter och visste du säkert att du främst skulle söka i HP-kvoten och inte i BI etc. Sitter själv med 1,70 och ska börja 3an och funderar på om det är värt att satsa på att höja ordentligt eller om man ska luta sig tillbaka på betygen.
Citera
2013-07-10, 14:38
Medlem
Ungoliants avatar
Är det nån som läst basår på kth haninge? Har sökt basår på kth campus och haninge och kommer med största sannolikhet inte in på campus, bor i stan så skulle behöva pendla ut till haninge varje dag. Är det värt att göra i ett år eller borde jag satsa på att få bättre HP för att kunna plugga på campus nästa år?

edit: lite matte säger att jag totalt skulle behöva pendla i ~14 dagar om jag väljer haninge men om jag väntar ett år skulle jag kunna sänka pendlingstiden till ~1,5 dagar.
Senast redigerad av Ungoliant 2013-07-10 kl. 14:42.
Citera
2013-07-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Precis, nervös/taggad/förväntansfull etc. Olika men gemensamt är att mkt känslor inom en och man mår bättre av o prata med likasinnade .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in