2013-07-08, 21:09
Medlem
Nu börjar det dra ihop sig! Vad har ni sökt, med vilka meriter och hur känns det?

TS har sökt Läkarprogrammet på KI med 1,95 på HP och det känns lugnt än så länge.
Citera
2013-07-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Nu börjar det dra ihop sig! Vad har ni sökt, med vilka meriter och hur känns det?

TS har sökt Läkarprogrammet på KI med 1,95 på HP och det känns lugnt än så länge.

Sökte tandläkarprogrammet på KI genom TAPIL (prov- och intervjubaserat). Satte 50 av 50 i meritvärde så jag kom med största sannolikhet in.
Känns oerhört nervöst då jag måste flytta och bekanta mig med en ny stad =) Hur känns det själv?
Citera
2013-07-08, 21:21
Medlem
Jodå, det känns bra. Flyttade upp till Sthlm för någon månad sedan och sommarjobbar inom vården varvat med lite lösa självstudier. Har bott här tidigare så jag är inte helt utan kontaktnät, även om jag ser fram emot att träffa kursarna. Har du någon idé om hur du ska lösa boende?
Citera
2013-07-08, 21:27
Medlem
Citat:
Jodå, det känns bra. Flyttade upp till Sthlm för någon månad sedan och sommarjobbar inom vården varvat med lite lösa självstudier. Har bott här tidigare så jag är inte helt utan kontaktnät, även om jag ser fram emot att träffa kursarna. Har du någon idé om hur du ska lösa boende?

Lösa självstudier? Vad menar du då? Lite förberedande inför utbildningen?
Okej, nice! Ingen aning om hur jag ska lösa boende. Som du kanske sett själv är det SINNESSJUKA kötider till egen lägenhet, så jag antar att jag kommer vara inneboende ett tag :/ Har du löst den biten?
Citera
2013-07-08, 21:31
Medlem
Har sökt några olika civilingenjörsutbildningar på KTH. Att jag kommer in på någon av dem är jag helt hundra på men är riktigt tveksam när det gäller första- och andrahandsvalet som är datateknik respektive öppen ingång. Söker in med 1,5 på HP, 19,9 i BI och 20,1 i BII. Pendlar mellan att vara rätt lugn och att vilja gråta av nervositet. Har i alla fall en lägenhet i Stockholm som jag är sjukt nöjd med och snart ska flytta till, så den biten känns i alla fall riktigt bra!
Citera
2013-07-08, 21:33
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Juristprogrammet Uppsala med 1.55 HP. Känns bra men ändå jäkligt osäkert.
Citera
2013-07-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckolo
Lösa självstudier? Vad menar du då? Lite förberedande inför utbildningen?
Okej, nice! Ingen aning om hur jag ska lösa boende. Som du kanske sett själv är det SINNESSJUKA kötider till egen lägenhet, så jag antar att jag kommer vara inneboende ett tag :/ Har du löst den biten?

Lite anatomi/fysiologi och lite cellbiologi. Plus gymnasierepetition. Börjar tröttna på det, finns en gräns för hur mkt man kan lära sig genom att läsa själv i böcker.

Jo, jag vet. Det är blocket och andra/tredjehand som gäller. Just nu delar jag och min sambo på en personallägenhet via SÖS. Vi kommer köpa bostadsrätt till hösten när bostadsmarknaden hoppar igång.
Citera
2013-07-08, 22:01
Medlem
Citat:
Lite anatomi/fysiologi och lite cellbiologi. Plus gymnasierepetition. Börjar tröttna på det, finns en gräns för hur mkt man kan lära sig genom att läsa själv i böcker.

Jo, jag vet. Det är blocket och andra/tredjehand som gäller. Just nu delar jag och min sambo på en personallägenhet via SÖS. Vi kommer köpa bostadsrätt till hösten när bostadsmarknaden hoppar igång.

Imponerande. Jag har själv inte öppnat en bokjävel samtidigt som jag glömt bort det mesta från gymnasiet. Så jag antar att jag kommer få det tufft :/
Citera
2013-07-08, 22:13
Medlem
Llanos avatar
Kandidat. Datavetenskap i Umeå. Har 16,6 tror jag.
Citera
2013-07-08, 22:20
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Sökt HHS i både BI och HP-kvoten, kommer med största sannolikhet in i den ena iallafall. Får i så fall flytta tiotals mil.. blir spännande med allt nytt. Har dock ej boende ännu
Citera
2013-07-08, 22:26
Medlem
Rebbiehs avatar
Jag har sökt in till biomedicinprogrammet vid Uppsala Universitet. Osäker på om jag kommer in. Har dock direktantagning till mitt andrahandsval (kandidatprogrammet i kemi) om jag ej skulle komma in på biomedicin men biomedicinprogrammet är i princip min drömutbildning så jag hoppas verkligen att jag blir antagen.
Citera
2013-07-08, 23:10
Medlem
Kandidatprogram fysik i Lund, slåss i gruppen BII med 15,43 meritpoäng. Känns som man borde komma in.

Men vet inte om jag ska satsa på det, eller om jag ska satsa på att jobba ett år och köra ett par högskoleprov o sen köra civilingenjör robotik på MDH nästa år

extremt tajt med ekonomi nämligen, skulle vara skönt att anta utmaningen o lyckas få till bra resultat som mediasäljare och kunna gå in i studier nästa år utan att vara orolig för om csn kommer in direkt eller ej.
Men är ju samtidigt stora risker att man inte får till nåt resultat där, då har man ingenting säkert längre med ekonomi, jämfört med studiemedel varje månad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in