2013-07-10, 02:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Precis, det var i alla fall så jag tolkade det. The Complicity-anekdoterna till exempel är nog nästan helt påhittade, särskilt den andra.

Varför tror du det?

Jag förstår att de kan låta som "något som inte händer" men konstiga saker händer ju, alla, även mig som är yngre och inte alls levt samma liv som Sigge Eklund.
Att han aldrig skulle träffat på en The Complicity-mannen skulle vara en märkvärdig lögn. Sen ser jag, utan att kunna peka på varför, Sigge Eklund som en man som är ganska sparsam med lögner och speciellt då såna här helt påhittade.

Men de jag vill ha sagt är att märkvärdiga saker händer, även om de inte är superofta, i livet. Sen att folk har svårt att tro att de har inträffat är ju Flashback ett lysande exempel på när de skrivs "troll!!" vid varenda trådstart där TS är varit med om någonting som på minsta lilla sätt går utanför boxen.
Citera
2013-07-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
"Som många andra svenska studenter"... sa han om tiden i USA. Knappast. En ytterst liten andel av befolkningen som haft sådan tur.

Nja... Skulle säga att det är fler än en "ytterst liten andel" som gjort det. Känner många. Och jag umgås inte i "rika kretsar", så att säga.
Citera
2013-07-10, 10:25
Medlem
swimp78s avatar
Man undrar om det var en slump att underbarnet Sigge med pappa som hängde med Palme och jobbar på riksbanken hamnade hos en superrik amerikansk familj? Kan man påverka hos vem man hamnar?

Jag vet ju att utbytesstudier inte är helt ovanliga, men det måste väl vara vanligare att hamna hos en amerikansk "medelsvensson" av lägre medelklasstyp.
Citera
2013-07-10, 22:01
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man undrar om det var en slump att underbarnet Sigge med pappa som hängde med Palme och jobbar på riksbanken hamnade hos en superrik amerikansk familj? Kan man påverka hos vem man hamnar?

Jag vet ju att utbytesstudier inte är helt ovanliga, men det måste väl vara vanligare att hamna hos en amerikansk "medelsvensson" av lägre medelklasstyp.

Palme har ju en historia av att gynna svenska utbytesstudenter.

EDIT. Fast han lär ju inte ha levt när Sigge var över.
Citera
2013-07-11, 00:02
Medlem
Karibiens avatar
Citat:

Jag tror mig veta att svenska språkreseföretag i regel inte erbjuder ersättning för de familjer som tar emot utbytesstudenter. Vilket bör betyda att det är främst rika familjer som väljer att ta emot studenter.
Men vad vet jag, det kanske är som du säger..
Citera
2013-07-11, 01:12
Medlem
Vilken är Skarsgård rapp? Den när han gör en "poem" åt greenpeace?
Citera
2013-07-12, 01:34
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Vanligare med medelsvensson, och rednecks med för den delen - en bekant hamnade på ett ställe där den lokala koordinatorn hade blivit lite för girig och lovat platser som hon inte riktigt kunde leverera...

Men har även en annan bekant som hamnade hos en familj som hade egen privatjet - utan att behöva göra några påtryckningar.
Citera
2013-07-12, 19:56
Medlem
qwerty56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vilken är Skarsgård rapp? Den när han gör en "poem" åt greenpeace?

Something Will Happen - a poem by Gustaf Skarsgård

http://www.youtube.com/watch?v=M9WRQm00U94
Citera
2013-07-13, 14:14
Medlem
kedjuss avatar
Har slaviskt lyssnat på poden med nöje sedan start men det börjar dala. Jag tycker verkligen inte gårdagens pod höll måttet. Återigen var de bådas barn huvudämnet förutom ett underligt kapitel på slutet när Alex börjar med Lost och sedan plågsamt tar sig igenom en rant om hans förra flickvänner som bara blir pinsammare och pinsammare. Kanske ville Alex att det skulle framstå med en glimt i ögat när han räknade upp tjejnamn på slutet men det hela framstod bara konstigt. Kanske var det jag som inte förstod det roliga men det hela kändes krystat och en aning patetiskt.

När materialet inte håller måttet faller ju också det mesta med deras upplägg. Alex frågeställningar till Sigge, som han aldrig besvarar utan istället svävar iväg med någon obegriplig parodisk teori, känns lätt tröttsamma.

Och förresten, tror inte det gått ett avsnitt utan att de (Schulman) nämnt Filip och Fredrik. Även detta en bemärkning på gårdagens avsnitt, inte kan Alex på riktigt tro att de själva är Sveriges största podcast?
Citera
2013-07-14, 06:15
Medlem
snillet_1s avatar
Håller med, pallade inte mer än nästan halva avsnittet senast. "Bög-ön" var otroligt ointressant IMO.
Citera
2013-07-14, 10:41
Medlem
Instämmer också. Tycker att det börjar gå väldigt mycket på tomgång.
Det långa avsnittet som mest exotifierade B Ö G A R N A blev märklig. Deras ständiga snack om I N S TA G R A M och "likeraketer" alltså snaaaark. (Och då instagrammar jag ändå själv och följer A&S).

Alex - Ricki Lake "You Dissed Me, But Look At Me Now!" - patetiskt.

Sen den här överdrivna självspeglingen de har i förhållande till sina barn, också alltmer tröttsam. Är bara att vänta på nästa generation Schulman/Eklunds litterära uppgörelser med sina fäder.
Citera
2013-07-14, 21:07
Medlem
Tråkigaste podcast-avsnittet jag någonsin hört. Inte bara när det kommer till Alex & Sigge. Typiskt att det var så jävla långt...

Skärpning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in