2013-07-07, 17:21
Medlem
Vad heter spelet där man är små geggamoja, som det går ut på att man hämtar vatten, blöt jord (Gega) för att sedan skapa det till nånting.

Man föder också upp, så man blir fler & fler.

Jag älskar av sådana här typ av spel - Vet ni vilken jag menar, så uppskattas det står att ni talar om det för mig. Spelet är ett offline-spel, det skall gå att hitta det via nätet, den är helt gratis!

Om ni inte har nån aning om vad för spel jag menar, men ni förstår vad för typ av spel det är, så uppskattar jag om ni gav mig länk så jag kan hitta andra spel som är liknade till denna.

Tack på förhand!
Citera
2013-07-08, 08:56
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Såg precis en reklam om ett gratis onlinespel som hette battle<något>.eu eller nåt.
Det verkade riktigt fett o vill gärna testa!
Citera
2013-07-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverPressen
Jag fick precis en flashback ifrån ett spel jag spelade som barn. Det måste varit peka och klicka spel och temat var Dracula, häxor och sånt där. svart ryttare utan huvud i skogen... i slutet av spelet minns jag att man skulle spela piano i "slottet" och sista scenen var en middag med alla karaktärer ifrån spelet.. vad kan detta ha varit för spel?

EDIT: Hittade det. Det heter Drakulas Hemlighet och hade nämnts tidigare i tråden. Jag var osäker på om det var drakula men nu minns jag.
Tack så himla mycket, verkligen!! Det spelet ger mig flera miljoner känslor, har faktiskt letat efter det innan

Förresten, jag letar efter ett spel som är ganska gammalt..på dator, 95-00 , körde det på windows 98..kommer knappt ihåg mer än att man kunde flyga/hoppa jätte högt genom att fisa, karaktären påminner mig lite om E.T faktiskt
Senast redigerad av illusionz 2013-07-09 kl. 01:42.
Citera
2013-07-09, 18:20
Medlem
Hej.
Försöker minnas ett spel som jag spela när jag var mindre men kommer inte ihåg vad de heter .

Det var att man var en snubbe och skulle göra inbrott i ett stort hus och man skulle lösa visa uppgifter som koder m.m. Det var hur svårt som helst och de jag minns starkt är att man hade en viss tid på sig annars skulle en viss "mördare" upptäcka mig.
Det spelet var som ett skiva och ingen sån där disk som man använde förr.
Omslaget var grön och svart och minns att omslaget var en viss svart skugga i något rum kanske vid köket eller vardagsrummet.

Vet att det började något med the, men hur många spel börjar inte med det...?
Citera
2013-07-09, 18:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPOOKYBO111
Såg precis en reklam om ett gratis onlinespel som hette battle<något>.eu eller nåt.
Det verkade riktigt fett o vill gärna testa!
World of tanks?
Citera
2013-07-09, 18:22
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaliemedh
Hej.
Försöker minnas ett spel som jag spela när jag var mindre men kommer inte ihåg vad de heter .

Det var att man var en snubbe och skulle göra inbrott i ett stort hus och man skulle lösa visa uppgifter som koder m.m. Det var hur svårt som helst och de jag minns starkt är att man hade en viss tid på sig annars skulle en viss "mördare" upptäcka mig.
Omslaget var grön och svart och minns att omslaget var en viss svart skugga i något rum kanske vid köket eller vardagsrummet.

Shadowgate? Jag hade det på mitt NES men fanns säkert på dator också.
Peka och klicka-spel där tiden kan ta slut.
Citera
2013-07-09, 18:28
Medlem
Typ något sådant spel.
Precis, tiden man hade på sig tog slut och då kom mördaren på en och då var de game over.
För mig att de börjar på S någonting.
Vet precis hur omslaget men kan inte minnas vad de heter
Citera
2013-07-09, 19:08
Medlem
Citat:
Typ något sådant spel.
Precis, tiden man hade på sig tog slut och då kom mördaren på en och då var de game over.
För mig att de börjar på S någonting.
Vet precis hur omslaget men kan inte minnas vad de heter

Ganska säker på att du menar Safecracker, men det där med mördaren har du nog kommit på själv

edit, hittade omslaget nu med, http://www.puh.nu/listor/spel/sidor/176.html

Inte riktigt som jag kom ihåg det men på den tiden var bilden mycket suddigare :P
Senast redigerad av Roblin92 2013-07-09 kl. 19:17.
Citera
2013-07-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Ganska säker på att du menar Safecracker, men det där med mördaren har du nog kommit på själv

edit, hittade omslaget nu med, http://www.puh.nu/listor/spel/sidor/176.html

Inte riktigt som jag kom ihåg det men på den tiden var bilden mycket suddigare :P

Jo, men var ju jätte liten när jag spela de så kanske upplevde att "mördaren" var tiden.
Spelet ser jätte bekant ut men är inte hundra om det är de spelet.
Vet bara hur stort de vita huset var, hade nästan flera våningar.

Kanske de spelet som jag tänker på hade en nyare version av just detta spel, åh måste forska vidare.
Helt uppspelt nu i sängen och vill bara ha spelet nu.
Tror ni Game eller något annat spelbutik säljer just den hära spelet, eller är de dött helt..?
Citera
2013-07-10, 07:16
Medlem
Citat:
Jo, men var ju jätte liten när jag spela de så kanske upplevde att "mördaren" var tiden.
Spelet ser jätte bekant ut men är inte hundra om det är de spelet.
Vet bara hur stort de vita huset var, hade nästan flera våningar.

Kanske de spelet som jag tänker på hade en nyare version av just detta spel, åh måste forska vidare.
Helt uppspelt nu i sängen och vill bara ha spelet nu.
Tror ni Game eller något annat spelbutik säljer just den hära spelet, eller är de dött helt..?

Huset i det första safecracker är vitt, finns flera våningar och en källare, man börjar spelet utanför huset i en telefon kiosk och svarar på ett samtal. Finns en nyare version av det vet jag ifrån 2003 har jag för mig, detta kan man köpa men originalet är svårare att hitta, det finns dock vet jag eftersom jag hjälpte syrran hitta det för några år sedan, kolla in piratebay, spelet släpptes 96.

Skriver på mobilen så kanske skriver lite konstigt
Citera
2013-07-10, 09:00
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Hej.

Safecracker?

på mig själv, läste inte de två sista inläggen.
Citera
2013-07-12, 17:43
Medlem
Söker ett spel, spelade det som barn först på pc och sedan kom det till playstation 1.
Man kunde spela mot varandra eller mot datorn, man kunde va en sketen liten krigsbil, en tank, en helikopter och en annan fetare krigsbil.
Baserna var gröna/bruna och när man sänkt nån byggnad nära basen så ska man ta fiendens flagga till sin egen bas och då har man vunnit.

baah, blir galen... är jätte tacksam för hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in