2010-06-07, 15:52
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstone
Tjena jag söker ett roligt two player spel med en story, så man kan sitta uppe på natten och lira med polare.

Tänkte left for dead 2, fast vet inte riktigt om det är någon story i det?

Serious Sam
Citera
2010-06-07, 18:47
Medlem
Paskiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Hej, jag söker något nytt Online rollspel att börja spela. Jag har tidigare lirat Guild Wars som jag tyckte om väldigt mycket men slutade med det och började med WoW istället som jag lirat till och från senaste tiden. Men börjar ledsna på det nu, så nu letar jag alltså något annat. Några krav:

- Mycket folk som spelar, relativt iallafall.
- Kräver inte för mycket av datorn (sitter på ett Radeon 9800 PRO)
- Inte allt för avancerat.
- och..ja.. Det var nog allt.

Har läst lite om Guild Wars 2 som kommer snart och det verkar onekligen intressant men det släpps inte förens november om jag förstått det rätt så det är ju ett tag kvar. Så kom med tips tack!

mvh

Okej, har kollat runt lite och nu står det mellan: Age of Conan, Everquest II eller Warhammer Online.
Vad tycker ni passar bäst in på de få krav jag har? Hjälp mig på min väg mot ett nytt MMO beroende!
Citera
2010-06-07, 19:03
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Okej, har kollat runt lite och nu står det mellan: Age of Conan, Everquest II eller Warhammer Online.
Vad tycker ni passar bäst in på de få krav jag har? Hjälp mig på min väg mot ett nytt MMO beroende!

Hade jag börkat med något av dem, hade det blivit Warhammer Online. Men det kan bero på att jag redan håller på med Warhammer fantasy och tycker om hela den världen.
Citera
2010-06-07, 22:11
Medlem
Dexxys avatar
Jag är nere i en enorm jävla svacka just nu. Jag sitter hela dagarna och bara glor på skärmen utan att göra något annat än att tabba till Facebook lite då och då. Jag letar alltså nu efter något till att fylla min tid med. Ett långt, skönt singleplayerspel vore underbart.
( Ja, jag har redan spelat Baldur's Gate 1&2, Mass Effect 1&2 och Dragon Age. )
Citera
2010-06-07, 23:06
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Jag är nere i en enorm jävla svacka just nu. Jag sitter hela dagarna och bara glor på skärmen utan att göra något annat än att tabba till Facebook lite då och då. Jag letar alltså nu efter något till att fylla min tid med. Ett långt, skönt singleplayerspel vore underbart.
( Ja, jag har redan spelat Baldur's Gate 1&2, Mass Effect 1&2 och Dragon Age. )

Morrowind har jag suttit med i flera år så kör det. Man tröttnar aldrig!
Citera
2010-06-07, 23:41
Medlem
Levi.xps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Morrowind har jag suttit med i flera år så kör det. Man tröttnar aldrig!

Håller faktiskt med, Morrowind kan hålla dig sysselsatt i oändligheter... Jag spelar fortfarande Morrowind +2 expansioner såhär sedan 2002... Daedric
Citera
2010-06-08, 05:10
Medlem
KentLangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstone
Tjena jag söker ett roligt two player spel med en story, så man kan sitta uppe på natten och lira med polare.

Tänkte left for dead 2, fast vet inte riktigt om det är någon story i det?
Gears of War?
Citera
2010-06-08, 09:36
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp
Håller faktiskt med, Morrowind kan hålla dig sysselsatt i oändligheter... Jag spelar fortfarande Morrowind +2 expansioner såhär sedan 2002... Daedric

Själv kör jag medium armor, även om jag har fullt daedric-set, så det har jag lyckats samla ihop alla set till.
Citera
2010-06-08, 10:45
Medlem
villevictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det spelet ser riktigt kul ut, men på hans beskrivning kommer jag att tänka på något annat spel, kommer dock ej ihåg vad det heter... Så släng upp fler liknande så kanske ni kan hjälpa mig med.

Kom på namnet. "Return to Krondor". Var dock inte lika roligt som jag mindes!
Citera
2010-06-08, 20:22
Bannlyst
söker efter 3e eprsons skräck rysar spel där man kan vara flera gubbar i ett team. typ The thing osv tacksam för svar
Citera
2010-06-08, 21:43
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
söker efter 3e eprsons skräck rysar spel där man kan vara flera gubbar i ett team. typ The thing osv tacksam för svar

Antar att du menar något i stil med Obscure.
Citera
2010-06-09, 12:36
Medlem
Dr.Caligaris avatar
Jag söker ett RTS, troligtvis från 90-talet. Man kunde spela som många olika människocivilisationer, tex vikingar och egyptier och kunde kalla på gudar för olika buffar. Man kunde även spela som flera olika monstersorter.
Minns inte mycket mer förutom att när man hade vunnit en match så fick man se en bild som var olika beroende på vilket lag man hade valt.

Det är inte Age of Mythologies, utan något som kom tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in