2015-10-12, 00:22
Medlem
teamforce2s avatar
Jag söker ett spel som jag spelade för... 7-8 år sen? Spelet var som jag mindes en form av strategispel. Man förde arméer mot vinst så att säga. Det roliga med detta var att man även under striden själv fick styra en(1) gubbe ur armen. Det är typ det enda jag kommer ihåg. Av grafiken vill jag minnas att spelet hör hemma i mitten/slutet av 00-talet.
Citera
2015-10-12, 12:02
Medlem
Arkades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Det enda jag kommer o tänka på är bomberman enligt din skiss. Är ju inte rätt såklart men.
Ber om ursäkt för sent svar, men det var tyvärr inte spelet jag eftersökte. Man spelade som sagt som ett grått rymdskepp som skulle skjuta ihjäl röda rymdskepp.
Citera
2015-10-12, 20:42
Medlem
Leukskeywalkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Jag söker ett spel som jag spelade för... 7-8 år sen? Spelet var som jag mindes en form av strategispel. Man förde arméer mot vinst så att säga. Det roliga med detta var att man även under striden själv fick styra en(1) gubbe ur armen. Det är typ det enda jag kommer ihåg. Av grafiken vill jag minnas att spelet hör hemma i mitten/slutet av 00-talet.

Mount & Blade ?
Citera
2015-10-13, 13:02
Medlem
Neinzures avatar
Fotbollsspel som följde med Kalle Anka-tidningen innan EM 2004. Väldigt "cartoonish" grafik med stereotypa spelare för de olika länderna, dvs. Sverige, Norge och Danmark hade vikingar på plan, Rumänien vampyrer och Grekland stornäsade figurer.
Citera
2015-10-13, 13:09
Medlem
Mirdvalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Fotbollsspel som följde med Kalle Anka-tidningen innan EM 2004. Väldigt "cartoonish" grafik med stereotypa spelare för de olika länderna, dvs. Sverige, Norge och Danmark hade vikingar på plan, Rumänien vampyrer och Grekland stornäsade figurer.

COMIC KICKER!
Tack för nostalgitrippen, finns att dra ner här!
http://www.disney.se/kalleanka/spel/spel/comickicker.html
Citera
2015-10-13, 13:15
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heimerdonger
Ett gammalt mariospel. Det enda jag kommer ihåg är början, där det var ganska mörkt och man kunde välja mellan 3 olika rör har jag för mig

Super Mario Land 2? Det är från Gameboy(utan färg), där man väljer save i början. Man får välja mellan tre rör.(saves)
Citera
2015-10-14, 00:41
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirdvalon
COMIC KICKER!

Det var som fan att det fanns kvar på deras hemsida, haha! Tack så mycket!
Citera
2015-10-15, 21:32
Medlem
Andersson93s avatar
Hej. Det var ett spel jag spelade på Facebook för ca 2,5 år sedan, en spel-app eller vad det heter. Jag har för mig att det hette något med "Hunter". Man var i alla fall en jägare som helt enkelt dödade monster/människor med sin pilbåge. Man kunde endast spela spelet uppifrån. Jag kommer också ihåg att man kunde uppgradera sitt liv, skada och något annat varje gång man levlade upp med poäng. Man mötte också en boss regelbundet. Detta är allting jag kommer ihåg just nu, tyvärr. Uppskattar all hjälp!
Citera
2015-10-18, 10:53
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirdvalon
COMIC KICKER!

Helvete vad bra det var!
Citera
2015-10-18, 14:26
Medlem
Många känner säkert till spelet Hugo som figurerade i Tv4:as barnprogram på morgnarna under 90-talet där man fick ringa in och spela via telefonen.

Men jag söker titeln på ett spel som dem använde sig utav innan Hugo, detta bör ha varit runt 1993-1995.
Det fungerade på samma sätt att man fick ringa in och spela.
Men i detta spel så var man en kille som sprang längs en skogsväg i 3D, och längs denna väg så fanns det objekt (är till 99,9% säker på att det var fjärilar) till höger och vänster som spelaren skulle plocka upp.
Fanns även getingar och råkade man plocka en sådan blev man av med ett liv eller något sådant.

Minns att dessa objekt/fjärilar man plockade upp lades i en glasburk.

Någon mer än mig som också har minnen från detta och som kanske sitter på lite mer information?
Vore kul att veta vad spelet heter
Citera
2015-10-18, 15:42
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hindsight83
Många känner säkert till spelet Hugo som figurerade i Tv4:as barnprogram på morgnarna under 90-talet där man fick ringa in och spela via telefonen.

Men jag söker titeln på ett spel som dem använde sig utav innan Hugo, detta bör ha varit runt 1993-1995.
Det fungerade på samma sätt att man fick ringa in och spela.
Men i detta spel så var man en kille som sprang längs en skogsväg i 3D, och längs denna väg så fanns det objekt (är till 99,9% säker på att det var fjärilar) till höger och vänster som spelaren skulle plocka upp.
Fanns även getingar och råkade man plocka en sådan blev man av med ett liv eller något sådant.

Minns att dessa objekt/fjärilar man plockade upp lades i en glasburk.

Någon mer än mig som också har minnen från detta och som kanske sitter på lite mer information?
Vore kul att veta vad spelet heter
de 3 spel som fanns var rummel & rabalder, hugo och loophole. så antar det är sistnämnda då
Citera
2015-10-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
de 3 spel som fanns var rummel & rabalder, hugo och loophole. så antar det är sistnämnda då

Dessvärre inte då Loophole kom 2003.
Vet i alla fall att spelet jag syftar på är innan alla dessa nämnda spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in