2013-04-07, 22:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiVaio
Det enda godkända idag, skön höjning vid 0.40

http://www.youtube.com/watch?v=rtQhuLuILqk
Bara jag som tycker att videon faktiskt är ett bra exempel på ett av arenans problem? Efter 0.40 hör man verkligen att det är bra tryck, men stundtals blir det riktigt otydligt vad som sjungs.
2013-04-07, 22:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Tyst på dig din råtta ni är 40 000 råttor mot 1500 syrianer och du talar om vem som är feg, vi behöver iallfall inte supa ner oss för att våga slåss 15 åringar som tror dom är män efter att druckit två öl...

btw ni krossade bussrutorna inte konstigt passagerarna ilsknar till.
Var det 40.000 tusen vid östra där ni gick? Nej, det var det inte utan en rimlig siffra ligger väl på kanske 8 tusen förbipasserande.. Är det inte fegt att skynda seg fort bakom ett led av poliser innan ni vågar hetsa och söka bråk? pizzabagare.
2013-04-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Idag är det många som inte ens hör trumman, och då är det självklart svårt att styra en hel klack på ett bra sätt, speciellt när klacksektionen är mer avlång än vad vi är vana vid.

Nu såg jag bara matchen på tv men trumman lät alldeles för mycket.
Lät inte alls bra där men sen vet jag inte hur det var i övriga stadion.
2013-04-07, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DiVaio
Det enda godkända idag, skön höjning vid 0.40

http://www.youtube.com/watch?v=rtQhuLuILqk

Åh herregud. Där fattade jag erat problem.
Lider faktiskt med er, råttjävlar.
2013-04-07, 22:58
Medlem
Olympians avatar
Var väl egentligen inte helt otippat att det skulle bli ett misslyckande med en arena utav den proportionen som "Friends" är.
Aik verkar ändå ha gjort ett gott försök att fylla den och jag tycker inte att de gjorde fel som vräkte ut gratisbiljetter till sin hemmapremiär. Det behövdes för att folk skulle få ett kanonintryck utav arenan och vilja komma tillbaka, men uppenbarligen är stället så pass mycket sämre konstruerat än Råsunda att det inte ens låter bra där med taket stängt. Då finns det inte en chans att Aik kommer att få den ökning utav sitt publiksnitt som krävs för att arenan ska vara utav en rimlig storlek i vanliga matcher. Trycket kommer att bli sämre och i längden kommer publiken snarare att minska jämfört med om de hade spelat kvar på Råsunda.

På sätt och vis är jag nöjd, för om Aik fått vara kvar på Råsunda tror jag faktiskt att de hade haft större chanser att dominera svensk fotboll på lång sikt.
Samtidigt måste jag erkänna att jag kommer att sakna atmosfären på den gamla nationalarenan. Med allsvenska mått mätt var det alltid bra tryck och ändå kunde man göra sig hörd med ganska små bortaföljen om man samlade ihop sig uppe på den övre delen av bortasektionen. Aik hade dessutom en vana av att försöka storma den södra läktaren efter matcherna och även om polisen sällan släppte igenom många åt gången så skapade incidenterna alltid en viss känsla utav att stå upp emot en överlägsen fiende och gå segrande ur duellerna. Speciellt om HIF vann på planen också.

För säkerhets skull ska jag kanske tillägga att jag inte representerar någon våldsam supportergrupp till HIF och jag är inte aktiv på gatan, men det finns vissa matcher och arenor där jag tycker att man kan vara beredd på ett och annat.
Senast redigerad av Olympian 2013-04-07 kl. 23:10.
2013-04-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braff
Nu såg jag bara matchen på tv men trumman lät alldeles för mycket.
Lät inte alls bra där men sen vet jag inte hur det var i övriga stadion.

Det där med trumman är riktigt konstigt, efter att ha sett några bilder så märket jag att jag inte alls stod långt ifrån den men ändå så hörde jag den inte.
2013-04-07, 23:10
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Var väl egentligen inte helt otippat att det skulle bli ett misslyckande med en arena utav den proportionen som "Friends" är.
Aik verkar ändå ha gjort ett gott försök att fylla den och jag tycker inte att de gjorde fel som vräkte ut gratisbiljetter till sin hemmapremiär.
Berätta gärna mer om dessa gratisbiljetter som "vräktes ut".
2013-04-07, 23:14
Medlem
Speytos avatar
Jag stod i princip helt centralt i klacken och hade ruskigt svårt att höra trumman. Känns som att den övre halvan av klacken hade samma problem då de alltid sjöng osynkat. Förstörde jävligt mycket tyvärr.
2013-04-07, 23:23
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Aik verkar ändå ha gjort ett gott försök att fylla den och jag tycker inte att de gjorde fel som vräkte ut gratisbiljetter till sin hemmapremiär.
Sluta tramsa. AIK har på inga sätt vräkt ut några gratisbiljetter till den här matchen.

Citat:
Det behövdes för att folk skulle få ett kanonintryck utav arenan och vilja komma tillbaka, men uppenbarligen är stället så pass mycket sämre konstruerat än Råsunda att det inte ens låter bra där med taket stängt.
Jag tror snarare att det kan bli bättre (om än inte mycket) med taket öppet. Ljudet har någonstans att ta vägen då i alla fall.

Citat:
Då finns det inte en chans att Aik kommer att få den ökning utav sitt publiksnitt som krävs för att arenan ska vara utav en rimlig storlek i vanliga matcher. Trycket kommer att bli sämre och i längden kommer publiken snarare att minska jämfört med om de hade spelat kvar på Råsunda.
Jag räknar med ett snitt den här säsongen på 25.000. Sen tror jag att trycket kommer att bli bättre tids nog, konstigt vore annat. På lång sikt tror jag dessutom att det ändå kommer att bli ett uppsving för vår publik.

Citat:
Samtidigt måste jag erkänna att jag kommer att sakna atmosfären på den gamla nationalarenan. Med allsvenska mått mätt var det alltid bra tryck och ändå kunde man göra sig hörd med ganska små bortaföljen om man samlade ihop sig uppe på den övre delen av bortasektionen. Aik hade dessutom en vana av att försöka storma den södra läktaren efter matcherna och även om polisen sällan släppte igenom många åt gången så skapade incidenterna alltid en viss känsla utav att stå upp emot en överlägsen fiende och gå segrande ur duellerna. Speciellt om HIF vann på planen också.
Nu vet jag inte exakt hur det kommer att vara med supportrar från utanför Stockholm, men det kommer att bli totalt KAOS i derbyt när uppemot 50 000 supportrar ska ta sig mot pendeltåg/tunnelbana samtidigt. Idag var det riktigt tjockt och jag kan bara tänka mig hur det kommer att smälla när det dessutom är en salig blandning av gnagare och djurgårdare som ska trängas på det viset.

Visst kan man hålla kvar djurgårdsklacken ett tag, men de kommer att behöva sitta kvar i över en timme om man vill undvika bråk.
2013-04-07, 23:29
Medlem
csts avatar
Citat:
Nu vet jag inte exakt hur det kommer att vara med supportrar från utanför Stockholm, men det kommer att bli totalt KAOS i derbyt när uppemot 50 000 supportrar ska ta sig mot pendeltåg/tunnelbana samtidigt. Idag var det riktigt tjockt och jag kan bara tänka mig hur det kommer att smälla när det dessutom är en salig blandning av gnagare och djurgårdare som ska trängas på det viset.

Visst kan man hålla kvar djurgårdsklacken ett tag, men de kommer att behöva sitta kvar i över en timme om man vill undvika bråk.
Det här var min första tanke efter att ha varit där när Sverige mötte Irland. Hur har de tänkt att lösa derbyt när det bara finns ett sätt att ta sig till arenan? Kommer det bli tidernas högsta polisnota när hela Stockholmspoliskår ska placeras ut mellan pendeltåget och Friends?
2013-04-07, 23:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Jag har faktiskt också ofantligt svårt att förstå hur dom ska lösa det där. Finns ju liksom inte så många alternativa vägar att ta sig till och från arenan så att det kommer bli kaos är nog bara förnamnet.

Där har våra säk. ansvariga något att bita i.
2013-04-07, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Jag stod i princip helt centralt i klacken och hade ruskigt svårt att höra trumman. Känns som att den övre halvan av klacken hade samma problem då de alltid sjöng osynkat. Förstörde jävligt mycket tyvärr.

Fattar inte det här alltså. Jag hörde capon i mikrofonen och trumman så jävla tydligt att jag ville slänga ner mitt huvud i skämskudden eftersom att i min värld var dessa det enda man hörde. Trumman hade något äckligt jävla eko som fick det att låta som om det vore två trummor, fast den andra slog 0.5 sekunder efter, så varje "dunk" blev "dunk dunk" som lät groteskt fult. Sedan hörde man capon hela matchen ut.

När jag kollade på klacken såg jag att många på den högra sidan stod heelt jävla tysta. Tror att UN och SI står för nära varandra, så när man kör en växelramsa blir det bara en växelramsa mellan den ena halvan av norra, då den högre står isolerad. Tydligen ska inte den högra sidan ha hört capon, vilket kan förklara tystnaden (?)...

Fyfan, låt oss se hur det fungerar nästa hemmamatch. Förhoppningsvis byter SI plats, kanske lite mer åt höger.

Läser många som skriver liknande saker som detta:

"Jag förstår ingenting.

Jag satt i mitten på etage 2 och hade norra till vänster om mig. Det enda jag tog med mig hem och det enda som kommer att locka mig tillbaka var trycket.
Stundtals kunde jag inte höra mina polare runt omkring mig.
Sen kommer jag in här och läser allt detta. Mutbygget måste vara byggt på ett jävla märkligt sätt då vissa tycker trycket på arenan är fantastiskt och andra tycker det är obefintligt. "

När man inte ens kan höra varandra inom klacken låter det såhär groteskt osynkat:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ukKYEgbhBJ4

Förhoppningsvis ändras trumplaceringen i framtiden.
Senast redigerad av Fyndigtnamn200 2013-04-07 kl. 23:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in