2013-07-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Du missförstår. Jag skrev bara att dom som med vilje lurar i någon knark med uppsåt att döda denne kan åtalas för försök till dråp. Dom kan åtalas för försök till mord också. Det finns en jävla massa kan.

Har NE inte någon form utav dokumenterad psykisk störning? Åh, fan - hur vet du detta?

Nej, det är ytterst få som passar in så bra som NE på Linköpingsdåren. Det är inte bara dessa yttre karaktäristika, det är också det faktum att han knivar flera för honom okända människor mitt på ljusa dan på ett sätt som ger maximal risk att åka dit. Se sammanhanget.

Exakt, många som säger att han inte har en dokumenterad, men är bara hans läkare som vet troligtvis och kanske hans mor. Varför skulle de nämna något om det för oss nu?

En GM-profil polisen hade om Linköping. Var en kille som hade sålt något på blocket till någon i Linköping och sedan blivit lurad. I rasseriet ska han ha åkt upp eller om han redan var där och dödat Mohammed 8 år eller vad han hette, där det kan va Mohammed eller en släkting som lurat honom. Så ska bli intresant att få se om det var han. även fast bekanta till honom nu säger att han inte bodde där eller varit där den dagen, kan han ju mycket väl ha varit där så länge ingen verkligen är säker.

Det som är intresant att veta nu är om han brukar göra affärer på blocket och om han har pratat något om en affär som gick snett för länge sen. Tydligen så hade han en klocka uppe nu på blocket för 10k.
Citera
2013-07-09, 22:41
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Är det den N.Estema* som finns på facebook. Liten och blond, nikotinist också av snusdosan i bakfickan på bilden där han grips. Ser iallafall inte ut att vara någon mördartyp....
Men det våld han uppvisar pekar absolut på att grabben saknade spärr, och har man ingen spärr ena gången så kan man saknat den förut. Gemeneman går inte runt med potential att skära folk i halsen.

I Linköping kanske han var förvirrad ung och rädd, höll sig undan många år och när han släppte garden så kanske han fick ett bryt igen. Människor kan ju försöka komma tillrätta med sina psykiska problem, men troligt är ju att isåfall finns kanske en mamma eller en annan släkting som vårdat och skyddat.

Jag hoppas som vanligt på att morden i Lk ska klaras upp så familjerna slipper leva i ovisshet. Samtidigt tycker jag att det är tragiskt att den svenska psykvården och hjälpen man får här fungerar jäkligt dåligt. (tro mej jag vet vad jag pratar om)
Citera
2013-07-09, 22:44
Medlem
BigLuciphers avatar
Men att han ber om hjälp innan han hugger kan väl tyda på att han inte hade kontroll över sig själv, eller åtminstonde trodde det.

Vad kan ge den effekten? Schizofreni? "Badsalt"? Tvångssyndrom?
Citera
2013-07-09, 22:44
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsebbe
TV4 Halland rapporterade precis att psykisk ohälsa misstänks vara orsaken.

Visserligen ingen högoddsare men ändå: "Förhör tyder på att 24-åringen var psykiskt förvirrad": http://www.tv4play.se/program/nyheterna-halland?video_id=2393518
Citera
2013-07-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLucipher
Men att han ber om hjälp innan han hugger kan väl tyda på att han inte hade kontroll över sig själv, eller åtminstonde trodde det.

Vad kan ge den effekten? Schizofreni? "Badsalt"? Tvångssyndrom?

Ett tvångssyndrom är inte omöjligt. Har även läst om människor som varit drogpåverkade men fortfarande medvetna, som inte lyckats styra sin kropp.

Men det finns mängder av historier om otrevligheter som hänt under black-outs med så vem vet.

Exakt vad som hände lär vi aldrig få reda på.
Citera
2013-07-09, 22:52
Medlem
Sorry, orkar inte kolla igenom alla 39583 sidor, så detta är garanterat dubbelpost.

http://www.ratsit.se/19890314-Max_Nicolas_Hogge_Mummel_Estemar_Brandbergen/p-gN-O7xycrcMpiHhoYVw2pKXW1SZ2iBVzG3i7M7A6A

Jag försöker hitta någon bild att jämföra med fantombilden som kom ut 2010 från grejen i Linköping;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12374357.ab?idx=1
Senast redigerad av Thelastmanstanding 2013-07-09 kl. 22:56.
Citera
2013-07-09, 22:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Jag vet inte varför han obduceras på fredag.

Transport av kroppen, köer eller gammal hederlig statlig krångelbyråkrati kanske?

Normal väntetid för rättsmedicinsk obduktion är ca 2 veckor, på sommaren minst 3. Att det sker redan på fredag innebär att man har prioriterat detta trots att det troligen inte är nödvändigt för utredningens skull.

Att han dog kan också bero på att Varbergs lasarett inte har kapacitet för att operera skottrauman (en bekant har jobbat som läkare där så jag vet vilken nivå de ligger på) så man har kanske inte kunnat ge tillräcklig intensivvård och han var nog för skadad för att kunna flyttas till Göteborg. I detta fall flyger eller kör man personal från Göteborg till Varberg, men man hann nog inte med tanke på när han dog.
Citera
2013-07-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Face-swappad bild... kan ni snälla läsa igenom tråden innan ni kommenterar?
En dum fråga men vad menas med face-swappad?
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Normal väntetid för rättsmedicinsk obduktion är ca 2 veckor, på sommaren minst 3. Att det sker redan på fredag innebär att man har prioriterat detta trots att det troligen inte är nödvändigt för utredningens skull.

Att han dog kan också bero på att Varbergs lasarett inte har kapacitet för att operera skottrauman (en bekant har jobbat som läkare där så jag vet vilken nivå de ligger på) så man har kanske inte kunnat ge tillräcklig intensivvård och han var nog för skadad för att kunna flyttas till Göteborg. I detta fall flyger eller kör man personal från Göteborg till Varberg, men man hann nog inte med tanke på när han dog.

Jag är säker på att ingen har kapacitet för denna typ av skottrauman som dessa kulor orsakar.

Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
En dum fråga men vad menas med face-swappad?

De har bytt ansikte med varandra på fotot! Finns väl appar som gör det automatiskt!
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Jag får inte ihop sakerna när det gäller mängden poliser som dök upp på platsen.
Det som får mig att fundera är denna tidiga artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091807.ab

Där beskriver ett vittne saker så här: Det gick vilt till. Jag stod på altanen och såg en jäkla massa polisbilar, civilbilar och ambulanser. Det var fullt pådrag, folk skrek, säger Ulf.
Hur kommer det sig att en stor mängd poliser, både civila och i uniform befinner sig i Varberg en söndagmorron. Då polisstationen inte ens har öppet.
Det finns även uppgifter från folk som sett grupper med poliser inne i stan på morgonen innan detta hände.
Vad var det som krävde en polisnärvaro en söndagmorron i en håla som Varberg?
Citera
2013-07-09, 23:03
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag får inte ihop sakerna när det gäller mängden poliser som dök upp på platsen.
Det som får mig att fundera är denna tidiga artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091807.ab

Där beskriver ett vittne saker så här: Det gick vilt till. Jag stod på altanen och såg en jäkla massa polisbilar, civilbilar och ambulanser. Det var fullt pådrag, folk skrek, säger Ulf.
Hur kommer det sig att en stor mängd poliser, både civila och i uniform befinner sig i Varberg en söndagmorron. Då polisstationen inte ens har öppet.
Det finns även uppgifter från folk som sett grupper med poliser inne i stan på morgonen innan detta hände.
Vad var det som krävde en polisnärvaro en söndagmorron i en håla som Varberg?

De hade typ två timmar på sig att mobilisera. KC skickade allt som fanns till Varberg, har framgått i diverse tidningar.
Citera
2013-07-09, 23:05
Medlem
barnets avatar
Är det någon som vet varför han drog i sig bärs på morgonkvisten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in