2013-07-09, 21:17
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, detta måste vara linköpingsmördaren. Han sa ju själv: "Jag har redan mördat." Har inte följt tråden, vad vet man om gm:s liv?
Han kan ju ha syftat på att han förstod att han redan dödat dom personerna han gav sig på tidigare.
Citera
2013-07-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Nej det tror inte jag heller, men det skulle aldrig kunna klassas som dråp eftersom det var polisen som de facto hade ihjäl gärningsmannen och inte de eventuella drogerna, och då ska det bevisas att uppsåtet var att droga GM så att han senare skulle begå något djävulskap som i sin tur skulle leda till att han dog pga att polisen sköt honom. Vilket är omöjligt att leda i bevis!

Håller med dig. Ska bli intressant att veta vad det var han fått i sig.. om det nu var något.

Det låter som en rimlig förklaring, är bara en lekman med iofs.

Ja, vad som kan verka lite märkligt i denna soppa är just orsaken, eftersom GM avled av sina skador så blir allting satt på ända en stund, få vill uttala sig om en död persons problematik vare sig det handlar om droger eller psykiska problem de som är nära har fullt upp med att sörja och sällan vill ens en ovän baktala en död.

Hade han haft rejäla fiender så kanske det smugit ut något men så verkar inte fallet.
Citera
2013-07-09, 21:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Ja, men dessa (hårfärg, ögonfärg, längd och ålder) passar in på ett stort antal människor och vad jag menar är att jag vet att han inte levde i linköping vid den tiden och förmodligen inte befann sig där heller, samt att han inte har någon dokumenterad form av psykiska störningar som borde ha kommit fram på något sätt under dessa 9 år - sen vill jag gärna veta vad du syftar på för straffhistorik.
Har du i ditt umgänge genom åren med killen märkt av något särskilt avvikande i hans
beteendemönster?
Hur har det förhållit sig med aggressioner och sådant? Var han lättretad? Snar till ilska
när något gick emot honom? Hur betedde han sig vanligtvis i alkoholpåverkat tillstånd?
Om det nu råkat förekomma konsumtion av dylikt när du varit tillsammans med honom?
Fanns droger i hans liv vad du vet?
Vet du möjligen hur det påstådda uppbrottet från en flickvän har påverkat honom?

Du behöver förstås inte besvara något av det här om du inte vill.
Citera
2013-07-09, 21:19
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Han kan ju ha syftat på att han förstod att han redan dödat dom personerna han gav sig på tidigare.
Han var nog inte 100% i fullt stabil psykisk balans så det lär vara omöjligt att veta om han menade Linköping eller Varberg, han kanske inte ens var medveten om vad han precis gjort, han bad ju om hjälp medan han högg. Det kan alltså vara vilket som.

Han gapade även om empati, en kniv, eller hepatit, ingen vet vad det betydde heller.
Citera
2013-07-09, 21:19
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Borde det inte snarare handla om försök till mord?
Du missförstår. Jag skrev bara att dom som med vilje lurar i någon knark med uppsåt att döda denne kan åtalas för försök till dråp. Dom kan åtalas för försök till mord också. Det finns en jävla massa kan.
Citat:
Ja, men dessa (hårfärg, ögonfärg, längd och ålder) passar in på ett stort antal människor och vad jag menar är att jag vet att han inte levde i linköping vid den tiden och förmodligen inte befann sig där heller, samt att han inte har någon dokumenterad form av psykiska störningar som borde ha kommit fram på något sätt under dessa 9 år - sen vill jag gärna veta vad du syftar på för straffhistorik.
Har NE inte någon form utav dokumenterad psykisk störning? Åh, fan - hur vet du detta?

Nej, det är ytterst få som passar in så bra som NE på Linköpingsdåren. Det är inte bara dessa yttre karaktäristika, det är också det faktum att han knivar flera för honom okända människor mitt på ljusa dan på ett sätt som ger maximal risk att åka dit. Se sammanhanget.
Citera
2013-07-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Jag har aldrig hört talas om snubben först jag läste om honom i denna tråd. Han har tydligen lagt till ett förnamn enligt folkbokföringen, Mü*mel! Hur i hela friden kommer man på att lägga till ett sådant namn?
Han kanske trots allt inte mådde så bra när allt kommer omkring, hade han någon släkting som hette Müm*el?

--68--
(Hoppas maskningen duger)

Det var ett kompisgäng som alla lade till det namnet
Citera
2013-07-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour

Åtminstone en iaf, eller så kan det varit en tidigare händelse som gnagt länge och nu brast det totalt, kanske inte så troligt men vad säger att Linköpingsmördaren inte skulle kunna begå liknande brott i framtiden? Eller i söndags..
Citera
2013-07-09, 21:22
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Var han ofta och hälsade på dig i Amsterdam där du lever för ditt haschrökande? https://www.flashback.org/t1762280 Var det genom haschet ni upplevde gemenskapen som du känner honom utan och innan?

Känner du fler av hans vänner? Är dom haschfrälsta som du?
Citera
2013-07-09, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Jag har aldrig hört talas om snubben först jag läste om honom i denna tråd. Han har tydligen lagt till ett förnamn enligt folkbokföringen, Mü*mel! Hur i hela friden kommer man på att lägga till ett sådant namn?
Han kanske trots allt inte mådde så bra när allt kommer omkring, hade han någon släkting som hette Müm*el?

--68--
(Hoppas maskningen duger)

Tror detta kan vara en kompisgrej, att döpa sig till Müller. Är från samma geografiska område och hade gemensamma vänner med GM och vet att åtminstonde en till i ungefär samma ålder som har just namnet "Müm*el" på facebook. Känner inte snubben men en kul grej/fyllevad lägger jag min bet på.
Citera
2013-07-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Tror detta kan vara en kompisgrej, att döpa sig till Müller. Är från samma geografiska område och hade gemensamma vänner med GM och vet att åtminstonde en till i ungefär samma ålder som har just namnet "Müm*el" på facebook. Känner inte snubben men en kul grej/fyllevad lägger jag min bet på.
Hur har du fått denna information ?
Citera
2013-07-09, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Hur har du fått denna information ?

Kvalificerad gissning. Byta namn är rätt vanligt och inte något speciellt stort idag. Första gången är även gratis. No big deal.
Citera
2013-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Kvalificerad gissning. Byta namn är rätt vanligt och inte något speciellt stort idag. Första gången är även gratis. No big deal.
Vilka är de andra som bytt t detta namn ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in