2013-07-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
De kan åtalas för försök till dråp om de bevisligen hade uppsåt att ha ihjäl honom med drogerna.

Borde det inte snarare handla om försök till mord?
Citera
2013-07-09, 20:59
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Borde det inte snarare handla om försök till mord?

Mord är en grövre form av dråp. Att ha ihjäl någon med knark lär inte rätten klassa som en av de allvarligare formerna av mord. Men jag är bara lekman så det är en gissning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Är ni dumma på riktigt? Tror ni att detta är en person som har återfallit i brott FÖRST NU? OM ni nu råkar vara så dumma att ni tror att han begick morden i Linköping, varför är detta de enda brotten? Alla andra knivdåd som begåtts sen dess har ni inte brytt er om... Eller? Hobbykonspiratörer!
Kolla bara på faller engla inte helt omöjlig med tanke på att anders mördat pernilla hur många år före som helst
Citera
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Har tagit roppar och alkohol vilket gett skum fylla. Tror mer på det än benzo och alkohol. Blev i o f s jävligt skev på en näve effedrintabletter och sprit med.

Kan ju vara så enkelt att han blivit speitförgiftad och fått hallisar.
"Jag ska hjälpa dig" innebär kanske att han ville befria personerna från något. Typ såg alla som zombies eller monster. Varit med om det också men haft vänner som brottet ner mig som tur är. För i det läget så är allt verkligt.
Det är ju värre om du får hallisar av sprit än om du tagit någon drog som ger hallisar.
Nu är ju iofs "roppe" just en "benzo"..
Citera
2013-07-09, 21:01
Medlem
Citat:
Det finns en jävla massa saker som stämmer in precis exakt. Hårfärg, ögonfärg, längd, ålder, modus operandi, straffhistorik, nikotinbruk + ytterligare ting.

Tänk dig för innan du öppnar käften nästa gång.

Ja, men dessa (hårfärg, ögonfärg, längd och ålder) passar in på ett stort antal människor och vad jag menar är att jag vet att han inte levde i linköping vid den tiden och förmodligen inte befann sig där heller, samt att han inte har någon dokumenterad form av psykiska störningar som borde ha kommit fram på något sätt under dessa 9 år - sen vill jag gärna veta vad du syftar på för straffhistorik.
Citera
2013-07-09, 21:02
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
Som sagt, jag har inte en aning om vad de gjorde eller hur pass påverkad han var under vansinnesdådet men min källa skulle jag se som pålitlig om än inte 100%. Jag fick bara höra att de hade festat, vad det nu innebär, och att GM varit stissig och hade fått benzo innan läggdags och börjat nästkommande dag med ett par öl som återställare. Vi får väl avvakta och se.

Har fått ytterligare information och med mer eller mindre 99% sannolikhet så hade han fått i sig benzo under natten och druckit 2-3 pripps blå (50 cl) burkar på morgonen. Kan inte röja mina källor men är 99% säker på att detta stämmer nu (vilket den rättsmedicinska undersökningen kommer att visa).

Med andra ord dåligt psyke(?), alkohol och benzo som ligger bakom det här vansinnesdådet... Tragiskt. Speciellt när det gäller en förstagångsbrukare.
Citera
2013-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Ja, men dessa (hårfärg, ögonfärg, längd och ålder) passar in på ett stort antal människor och vad jag menar är att jag vet att han inte levde i linköping vid den tiden och förmodligen inte befann sig där heller, samt att han inte har någon dokumenterad form av psykiska störningar som borde ha kommit fram på något sätt under dessa 9 år - sen vill jag gärna veta vad du syftar på för straffhistorik.
Jag gissar att med straffhistorik syftar han pa att han ar just ostraffad, vilket gm-profilen i linköping-fallet förmodligen ar.

Men det ar bara min gissning, kan inget om linköping-fallet och vet inte om GM i detta fall ar straffad.

Daremot kan jag saga redan nu att det inte ar den har killen i det fallet. Skulle han ha fatt psykos, dödat ett barn och en tant och sen kommit undan med det för att fa samma typ av flipp nagra ar senare? Och under de nastan 10 aren sa har ingen i omgivningen markt ett skit? Later högst osannolikt.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-07-09 kl. 21:08.
Citera
2013-07-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Mord är en grövre form av dråp. Att ha ihjäl någon med knark lär inte rätten klassa som en av de allvarligare formerna av mord. Men jag är bara lekman så det är en gissning..

Det handlar väl om uppsåt?

Nu tror jag knappast att någon drogat GM i fråga men om någon drogat honom "just for fun" så kanske det kan klassas som dråp?

--

Än så länge verkar det mesta iaf peka mot psykisk ohälsa, vi vet inte så mycket om GM´s tidigare och EVENTUELLA problem mer än att han kan ha varit deprimerad ibland och fått någon snefylla men det stämmer ju in på väldigt många människor.

Det blir intressant att läsa provsvaren minst sagt, jag lutar åt droger men man vet aldrig.
Citera
2013-07-09, 21:07
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediatric
Att ambulanssjukvårdarna gjorde vad de skulle (och vad de kunde) råder inget tvivel om.
Däremot råkar jag veta att varbergs sjukhus endast har två traumarum.
GM kom antagligen in sist av de skadade, och har svårt att se att man avslutar en akutoperation till förmån för GM.
På Hallands Sjukhus Varberg är det inte antalet "traumarum" som begränsar hur många man kan ge rätt vård. Det är antalet kunniga läkare och andra kategorier.
Arbetet med detta fungerade väl den aktuella dagen och GM prioriteras inte ner pga att han är just en misstänkt GM.
Meningslöst för dig att spekulera i det du inte har en aning om.
Citera
2013-07-09, 21:09
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det handlar väl om uppsåt?

Nu tror jag knappast att någon drogat GM i fråga men om någon drogat honom "just for fun" så kanske det kan klassas som dråp?

--

Än så länge verkar det mesta iaf peka mot psykisk ohälsa, vi vet inte så mycket om GM´s tidigare och EVENTUELLA problem mer än att han kan ha varit deprimerad ibland och fått någon snefylla men det stämmer ju in på väldigt många människor.

Det blir intressant att läsa provsvaren minst sagt, jag lutar åt droger men man vet aldrig.

Nej det tror inte jag heller, men det skulle aldrig kunna klassas som dråp eftersom det var polisen som de facto hade ihjäl gärningsmannen och inte de eventuella drogerna. Vilket betyder att det ska bevisas att uppsåtet var att droga GM så att han senare skulle begå något djävulskap som i sin tur skulle leda till att han dog pga att polisen sköt honom. Vilket är rätt omöjligt! :]

Håller med dig. Ska bli intressant att veta vad det var han fått i sig.. om det nu var något.
Senast redigerad av Formsvacka 2013-07-09 kl. 21:12.
Citera
2013-07-09, 21:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Om vi jämför med fantombilden från Linköping då: https://www.google.se/search?q=link%C3%B6pingsmorden+fantombild&source=l nms&tbm=isch&sa=X&ei=IiHbUdn_HsyUswa4k4HwCA&ved=0C AkQ_AUoAQ&biw=853&bih=398#facrc=_&imgdii=_&imgrc=r Ltm_t3h9azjCM%3A%3BCzTwv1HqIR6KfM%3Bhttp%253A%252F %252Fcdn01.nyheter24.se%252F44061fef0402021 d01000016018a044609%252F2012%252F09%252F05%252F740 593%252Fsy194915.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fnyheter2 4.se%252Fsok%252Fdubbelmord%3B514%3B285

Det är dom två första bilderna som gäller. Ja, vad säger ni? Glöm inte lägga till 9 år. Min reaktion var: The hell?! Det är ju skitlikt!

Ja, detta måste vara linköpingsmördaren. Han sa ju själv: "Jag har redan mördat." Har inte följt tråden, vad vet man om gm:s liv?
Citera
2013-07-09, 21:16
Medlem
--68--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livealittle
Ja det vågar jag påstå, jag skulle inte bli mer förvånad om det hade varit min egen bror. Detta handlar ju uppenbarligen om en psykos etc, och inget han gjort med förstånd.

Känner du GM sedan tidigare?

Jag har aldrig hört talas om snubben först jag läste om honom i denna tråd. Han har tydligen lagt till ett förnamn enligt folkbokföringen, Mü*mel! Hur i hela friden kommer man på att lägga till ett sådant namn?
Han kanske trots allt inte mådde så bra när allt kommer omkring, hade han någon släkting som hette Müm*el?

--68--
(Hoppas maskningen duger)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in