2013-07-09, 12:58
Medlem
Ove Mollviks avatar
Åshedens 2012 nyutgivna bok "Förbannelsen" gav ytterligare besked om vilka sjuka fantasier från anonym överhet Holmér hade att kämpa mot. I Palmerummet var tydligen mycket snack om Bulgaren i samband med VG. Detta syftar uppenbarligen på v.Birchan som alltid undrat varför hans personakt sägs ha legat i "Bulgarmappen" hos Skräpo. Bulgarerna är främmande för v.Birchan.
Nu är det tydligt hur avgörande vittnen på misslyckad värvning till MOP efteråt systematiskt istället har blivit jagade som möjliga gm och aldrig fått chans att framträda som trovärdiga vittnen. Mobbflocken som ger sig på även perifera vittnen som råkar ha sett alltför stora samband blir på samma sätt karaktärsmördade t o m i forum som detta. Tydligare och tristare bekräftelse på de verkliga förhållandena går knappast att få.
Citera
2013-07-09, 17:59
Medlem
Castaliuss avatar
Ännu en gång har den ena inbillningen verifierat den andra och stärkt Ove Mollvik i hans övertygelse. En alldaglig händelse. Vad som än sker i världen kan vi vara säkra på två saker: för det första att händelserna stämmer perfekt överens med Mollviks teorier och för det andra att dessa teorier inte har någonting med verkligheten att göra.

Den här gången har Mollvik alltså funnit nya bevis för sina fablers riktighet efter en period då han varit trådens i särklass mest aktiva postare. Tydligare och tristare bekräftelse på att de betydelsefulla meningsutbytena i tråden ebbat ut går knappast att få.
Citera
2013-07-09, 20:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Bara detta visar ju att statskuppen mot rättsstaten lyckades och så länge ingen förmår bevisa motsatsen så är det denna perverterade ordning med ansvarsbefriad majoritetsmakt över folk och individer som gäller.

Bevisbördan är för tung för någon utanför den inre kretsen av Sveriges maktelit att baxa i mål, för någon utanför den kretsen är det en omöjlig uppgift. Sanningen om mordet på Olof Palme som stod i vägen för en utveckling av Sveriges framtid som makteliten inte bara önskade utan fordrade är fortfarande efter drygt tjugosju år en alltför het potatis att ta i, och därför ligger den orörd. I stället fortsätter skojet, farsen, med återkommande nya Palmemordutredare som pungslår skattebetalarna på ytterligare tiotals miljoner till absolut ingen nytta för sanningen, den är slutgiltigt begravd.
Citera
2013-07-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Ännu en gång har den ena inbillningen verifierat den andra och stärkt Ove Mollvik i hans övertygelse. En alldaglig händelse. Vad som än sker i världen kan vi vara säkra på två saker: för det första att händelserna stämmer perfekt överens med Mollviks teorier och för det andra att dessa teorier inte har någonting med verkligheten att göra.

Den här gången har Mollvik alltså funnit nya bevis för sina fablers riktighet efter en period då han varit trådens i särklass mest aktiva postare. Tydligare och tristare bekräftelse på att de betydelsefulla meningsutbytena i tråden ebbat ut går knappast att få.

Och då har du, och alla andra som gnäller på meddebattörer, ändå missat att Ove Mollvik, förutom Iesho, är de enda debattörerna härinne som har stake och vågar debattera under sina egna namn. Ni är tämligen patetiska, ni som inget hellre vill än mobba ut oliktänkande från det här forumet.

MBoudine: Kul att du är tillbaka! Vet du, det var så mycket som förändrades efter MOP att jag nog lutar åt din teori. Och du har ju bara sagt att skytten hämtades från PKK, möjligen från Västtyskland. Det hade väl varit ett smart val, om man ville blanda ihop lite kort kan tänka? Innan MOP hade vi inget Ny Demokrati med greve Ian Wachtmeister i spetsen och såg inga fåniga, nyrika yuppisar på Stockholms barer och gator. Högerförlaget Timbro spottade ur sig högeralster i parti och minut. Samhällsklimatet blev helt förändrat och kapitalismen med stenhårt K och biologismen med stort B gjorde entré. Det skulle nog inte förvåna mig om min dröm där kostymklädda mäktiga män var konspiratoriskt samlade i ett sagoslott med tinnar och torn kanske ändå är sann? Palme stod säkert i vägen för en sådan extremt snabb högervåg som rullade in över landet med full kraft. Tänk om Eva Rausing skickade ett meddelande till mig från himmelen? Frågan är bara om sossar, moderater, SÄPO och Rikspolisen skulle ha valt att tysta ner en sådan "mordaffär" isåfall med så inflytelserika deltagare? För svenskt näringslivs skull? Det skulle nog inte förvåna mig om man hade valt en sådan tystnads väg. Särskilt om man kombinerar det med illasinnade rykten runt Palmes person som kan ha varit sanna. Eller falska. Sånt kan nog få de flesta, oavsett partifärg, att sitta still i båten och tiga still. Även så Lisbet Palme.

Skickar med en bild som exakt liknar det slott jag såg i min dröm. Det behöver ju inte betyda att det var Trolleholm, Skånes Harpsund. Det kan ju finnas rosa sagoslott med tinnar och torn i England eller i Skottland också förstås. Tapeten i slottssalen jag drömde om var skotskrutig, så varför inte ett skottländskt slott? Har vi några potentiella statsministermördare i Skottland/England? Tetra Paks Rausing och Kamprad flyttade från landet i protest mot Palme och socialdemokraterna. Kan de ha gjort något mer än så?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trolleholms_slott
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-09 kl. 20:36.
Citera
2013-07-09, 20:48
Bannlyst
Och familjen Douglas//Frånstedts engagemang i svensk u-tjänsthistoria och även i palmemordet via Anders Jallai? Vad står det engagemanget för egentligen? Vad är det underliggande syftet? Ibland får jag för mig att att gänget runt Jallai bedriver en slags utpressning mot den förra u-tjänsten och Ingvar Carlsson men då i litterär och förtäckt form. Det känns som att Jallai och hans borgarkamrater har en nagel i ögat på sossarna och att borgarna gör och skriver just lite som de vill och har lust. Det skulle inte förvåna mig om Carl Bildt finner Jallais skriverier vara ytterst roande...
Citera
2013-07-09, 21:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Och då har du, och alla andra som gnäller på meddebattörer, ändå missat att Ove Mollvik, förutom Iesho, är de enda debattörerna härinne som har stake och vågar debattera under sina egna namn. Ni är tämligen patetiska, ni som inget hellre vill än mobba ut oliktänkande från det här forumet.

MBoudine: Kul att du är tillbaka! Vet du, det var så mycket som förändrades efter MOP att jag nog lutar åt din teori. Och du har ju bara sagt att skytten hämtades från PKK, möjligen från Västtyskland. Det hade väl varit ett smart val, om man ville blanda ihop lite kort kan tänka? Innan MOP hade vi inget Ny Demokrati med greve Ian Wachtmeister i spetsen och såg inga fåniga, nyrika yuppisar på Stockholms barer och gator. Högerförlaget Timbro spottade ur sig högeralster i parti och minut. Samhällsklimatet blev helt förändrat och kapitalismen med stenhårt K och biologismen med stort B gjorde entré. Det skulle nog inte förvåna mig om min dröm där kostymklädda mäktiga män var konspiratoriskt samlade i ett sagoslott med tinnar och torn kanske ändå är sann? Palme stod säkert i vägen för en sådan extremt snabb högervåg som rullade in över landet med full kraft. Tänk om Eva Rausing skickade ett meddelande till mig från himmelen? Frågan är bara om sossar, moderater, SÄPO och Rikspolisen skulle ha valt att tysta ner en sådan "mordaffär" isåfall med så inflytelserika deltagare? För svenskt näringslivs skull? Det skulle nog inte förvåna mig om man hade valt en sådan tystnads väg. Särskilt om man kombinerar det med illasinnade rykten runt Palmes person som kan ha varit sanna. Eller falska. Sånt kan nog få de flesta, oavsett partifärg, att sitta still i båten och tiga still. Även så Lisbet Palme.

Skickar med en bild som exakt liknar det slott jag såg i min dröm. Det behöver ju inte betyda att det var Trolleholm, Skånes Harpsund. Det kan ju finnas rosa sagoslott med tinnar och torn i England eller i Skottland också förstås. Tapeten i slottssalen jag drömde om var skotskrutig, så varför inte ett skottländskt slott? Har vi några potentiella statsministermördare i Skottland/England? Tetra Paks Rausing och Kamprad flyttade från landet i protest mot Palme och socialdemokraterna. Kan de ha gjort något mer än så?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trolleholms_slott

Vilken är den förhärskande teorin om MOP numera ? Det var ett tag sedan jag följde tråden men jag har noterat att boboslacke är utslängd vilket är positivt för sakinnehållet i tråden, varje normal människa begriper att misstanke om OP:s befarade landsförräderiplaner och eventuella avhopp till en Sovjetunion i förfall vid Moskvaresan i april 1986 inte utgjorde mordmotiv, det är lika felaktigt och gripet ur luften som någonsin påhittet om gärningsman Pettersson från Sollentuna. Obegripligt att dessa rövarhistorier fick fäste hos en bredare allmänhet.

Ja, Olof Palme stod i vägen för elitens önskan om ett råkapitalistiskt Sverige, och om det inte gick att få bort bromsklotsen Palme med demokratiska metoder i riksdagsval så fanns det ju andra metoder att tillgripa som är effektivare, inte behöver argumenteras och dessutom stämmer andra motsträviga sossar till eftertanke och följsamhet - MOP var en markering från dem som egentligen bestämmer här i landet, de ville s.a.s. visa var skåpet ska stå.

Eva Rausing kanske visste något om vilka krafter som låg bakom mordet på Olof Palme. Hon kanske visste/förstod mer än vad som var hälsosamt för henne ?
Citera
2013-07-10, 01:01
Bannlyst
Varför surrar GW om någon annan skytt? Vad kan han ha fått vetat? Gäng i gängens USA brukar ju köra walk-ups. Gå fram nära och skjut offret. Finns det någon tjänst som jobbat så i världen?
Senast redigerad av RyttarVM1990 2013-07-10 kl. 01:04.
Citera
2013-07-10, 02:51
Medlem
Public-Detectives avatar
Vem orkestrerade bluffåtalet mot Christer kan man undra? Åklagare Helin var bara en bricka i ett spel. Vem ansåg att "nu måste vi få till en officiell lösning" på mordet oavsett vem den åtalade var?
Citera
2013-07-10, 05:20
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000

För att vara nyregistrerad användare får man säga att du verkar osannolikt insatt i vilka som skriver i tråden. I likhet med dina föregångare, lakejer och ryggdunkare lyckas du alldeles utmärkt väl med att dra felaktiga slutsatser.

Det är förstås alltid lättare att inta offerrollen än att bemöta i sak. Det du kallar utmobbning av oliktänkande är i själva verket fullt berättigad saklig kritik. Att ifrågasätta verklighetsfrånvända uppgifter och resonemang som varken är logiskt följdriktiga eller styrkta med trovärdiga källor är nödvändiga delar av en fri diskussion.

Det finns ingen möjlighet för mig att hindra någon annan från att fabulera fritt och översvämma någon av forumets trådar med stollerier. Men eftersom jag tycker det stundtals förs en intressant diskussion just i den här tråden tar jag mig friheten att protestera och föra fram mina synpunkter när inlägg aktiverar nonsensdetektorn. Inlägg av användare som Ove Mollvik, MBoudine, iesho och Flaxx08 har en märkvärdig tendens att göra just det.
Citera
2013-07-10, 06:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
För att vara nyregistrerad användare får man säga att du verkar osannolikt insatt i vilka som skriver i tråden. I likhet med dina föregångare, lakejer och ryggdunkare lyckas du alldeles utmärkt väl med att dra felaktiga slutsatser.

Det är förstås alltid lättare att inta offerrollen än att bemöta i sak. Det du kallar utmobbning av oliktänkande är i själva verket fullt berättigad saklig kritik. Att ifrågasätta verklighetsfrånvända uppgifter och resonemang som varken är logiskt följdriktiga eller styrkta med trovärdiga källor är nödvändiga delar av en fri diskussion.

Det finns ingen möjlighet för mig att hindra någon annan från att fabulera fritt och översvämma någon av forumets trådar med stollerier. Men eftersom jag tycker det stundtals förs en intressant diskussion just i den här tråden tar jag mig friheten att protestera och föra fram mina synpunkter när inlägg aktiverar nonsensdetektorn. Inlägg av användare som Ove Mollvik, MBoudine, iesho och Flaxx08 har en märkvärdig tendens att göra just det.

Den här diskussionen har egentligen alla förutsättningar att bli intressant, det hindrande problemet är att det insmugit sig stolleteorier om att MOP-motivet skulle vara tillräckligt välgrundad misstanke att Olof Palme stod i begrepp att förråda sitt land till en sönderfallande diktatur på andra sidan Östersjön, och i förekommande fall, att gärningsman Pettersson inte till 100 pct kan uteslutas. Det är ovärdigt en seriös debatt. Tror alla normalt funtade människor för länge sedan har genomskådat detta löjeväckande teaterspel.
Citera
2013-07-10, 09:25
Bannlyst
Citat:

Det är isåfall verkligen på tiden att du hittar till knappen "ignore" om du finner vissa användare helt ointressanta. För det är inte du, eller för all del någon annan, som skall bestämma för hela auditoriet härinne vilka inlägg som är av intresse och vilka som inte är det. Förstår du det?
Citera
2013-07-10, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilken är den förhärskande teorin om MOP numera ? Det var ett tag sedan jag följde tråden men jag har noterat att boboslacke är utslängd vilket är positivt för sakinnehållet i tråden, varje normal människa begriper att misstanke om OP:s befarade landsförräderiplaner och eventuella avhopp till en Sovjetunion i förfall vid Moskvaresan i april 1986 inte utgjorde mordmotiv, det är lika felaktigt och gripet ur luften som någonsin påhittet om gärningsman Pettersson från Sollentuna. Obegripligt att dessa rövarhistorier fick fäste hos en bredare allmänhet.

Ja, Olof Palme stod i vägen för elitens önskan om ett råkapitalistiskt Sverige, och om det inte gick att få bort bromsklotsen Palme med demokratiska metoder i riksdagsval så fanns det ju andra metoder att tillgripa som är effektivare, inte behöver argumenteras och dessutom stämmer andra motsträviga sossar till eftertanke och följsamhet - MOP var en markering från dem som egentligen bestämmer här i landet, de ville s.a.s. visa var skåpet ska stå.

Eva Rausing kanske visste något om vilka krafter som låg bakom mordet på Olof Palme. Hon kanske visste/förstod mer än vad som var hälsosamt för henne ?

I tråden är polisspåret i majoritet. Visst, poliser och AGAG kan förstås ha varit fotfolket men det känns som att antalet misstänkt inblandade är alldeles för många. Vad det gäller Eva Rausing kan nog också jag tänka att det kanske inte var hälsosamt att t.ex kontakta en privatpalmespanare med tipset om makens far. Hon hade ju dessutom uttryckt att hon kände rädsla för honom. Man kan definitivt inte diskvalificera ett ev vittne bara för att denne knarkar. Även knarkare har många ljusa stunder intellektuellt och känslomässigt sett.
Senast redigerad av tundra2000 2013-07-10 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in