2013-07-09, 17:28
Medlem
poffansoffans avatar
Kan man bli så väck på droger att man inte alls styr vad man gör?
Citera
2013-07-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poffansoffan
Ja? Är du född i en jävla skorsten full med döda spädbarn eller
Citera
2013-07-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När det här aktuella kampsportsgänget från Stockholmstrakten beger sig ner till sommarfagra
Varberg för att delta i en tävling så hur kommer det sig då att man tydligen festar loss
rätt så bra kvällen och natten innan? Är det förenligt med en seriös inställning till sporten
man bedriver? Man kan knappast vara på topp som tävlingsindivid med en bakfylla som
river och sliter i skallen eller?

Nä, men det är inte säkert att de fyra personer som skulle tävla festade. Det verkar ju som om flera från klubben åkte med ned för att titta på, det framgår av bilderna på deras facebooksida där några (de som inte ska tävla) trycker i sig hamburgare, medan de som ska tävla äter sallad.
Citera
2013-07-09, 17:34
Medlem
CommonKnowledges avatar
http://www.nt.se/nyheter/?articleid=8671516
Citat:
Varbergsmördare intressant i dubbelmordsutredning

Mannen bakom söndagens vansinnesdåd i Varberg var femton år gammal när det ouppklarade dubbelmordet skedde i Linköping.
– Min första tanke direkt när jag hörde det där var hur gammal han var 2004, säger kriminalkommissarie Jan Staaf.

– Vi har ju sagt att vår gärningsman är mellan 15 och 30 år, så jag kommer att vända mig till polisen i Halmstad inom kort, säger Jan Staaf.
Han vill dock vänta tills kollegorna i Halland har fått arbetsro.

– Men vi kommer givetvis att lämna in en förfrågan om dna-topsning av 24-åringen, säger Jan Staaf och fortsätter:
– Det görs säkert med automatik från deras sida, men jag kommer inte att sova gott om jag inte får det provat.
Citera
2013-07-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ja det hander, aven pa alkohol. Men med vissa droger/kombinationer av droger ar sannolikheten att sant har hander större an andra.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-07-09 kl. 17:37.
Citera
2013-07-09, 17:39
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Det är upp till var och en att bedöma. Liksom allt övrigt.
Tycker själv att det är ännu mera strongt att han lyckades ta sig ur en sån otäck situation vaknandes bakis.
Ja precis! Att vakna upp med bakrus på det sättet och ändå agera som han gjorde är riktigt starkt.
Citera
2013-07-09, 17:40
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Som sagt, jag har inte en aning om vad de gjorde eller hur pass påverkad han var under vansinnesdådet men min källa skulle jag se som pålitlig om än inte 100%. Jag fick bara höra att de hade festat, vad det nu innebär, och att GM varit stissig och hade fått benzo innan läggdags och börjat nästkommande dag med ett par öl som återställare. Vi får väl avvakta och se.
Citera
2013-07-09, 17:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av largeman
finns det några som helst bevis på att dom har festat loss? har följt tråden hyfsat men inte sett något vettigt om det, men kan ha missat det. har bara sett dom vanliga sd-mupparna som tror att dom hemska kampsportinvandrarna har tvingat i denna helylle-svenne en massa knark.
Ja, nu har det precis ramlat in uppgifter från media att det visst inte var så mycket till
festande när allt kommer omkring.
Men tidigare har man kanske haft viss anledning att misstänka något annat.
Ok. Då får man ta tillbaka vad man skrev. Rätt lugnt och städat kvällen innan bland grabbarna
i boxargänget, bara en pilsner eller två. Om det nu stämmer som nyss framkommit via media.

Kanske den urspårade killen inte alls fick en psykos som var drog- eller alkoholutlöst.
Den bara slog till ändå och skickade honom i fördärvet och döden på söndagsförmiddagen.
Citera
2013-07-09, 17:43
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dpadgee
Ja? Är du född i en jävla skorsten full med döda spädbarn eller

Faktum är att jag är väldigt väck när det gäller droger då varken jag eller någon i min närhet
nyttjar sådant.
Tack för ditt trevliga svar.
Citera
2013-07-09, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Benzo typ Rohypnol och alkohol kan framkalla enorm aggressivitet. Trist! Tycker synd om gärningsmannen. Han var säker missförstådd av hela samhället. Hatad och piskad som barn?
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Dessutom var han snygg, skulle han ha varit ful, tja.. då hade det ju inte gjort så mycket!!
Mer synd om den unge "snygge" mördaren än den (troligtvis) fula gamla kärring han brutalt slaktade..?
Citera
2013-07-09, 17:44
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Ja det hander, aven pa alkohol. Men med vissa droger/kombinationer av droger ar sannolikheten att sant har hander större an andra.

Tack. Kan det hända vem som helst eller endast "speciella" typer?
Jag menar, kan den snällaste människan i världen döda någon pga droger/alkohol, eller man måste ha något fel i hjärnan då?
Citera
2013-07-09, 17:47
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Citat:
Tack. Kan det hända vem som helst eller endast "speciella" typer?
Jag menar, kan den snällaste människan i världen döda någon pga droger/alkohol, eller man måste ha något fel i hjärnan då?

Benzo + alkohol är/kan vara en galen kombination. Du kan vakna upp efter ett race på allt från ett par timmar till ett par dagar (förutsatt hur mycket benzo du har givetvis) och inte minnas ett skvatt av vad du har gjort. Många galna våldsdåd begås på den kombinationen. Det kan sätta vilken helyllekille som helst ur schack om man har riktig otur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in