2013-07-09, 16:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
24-åringen som knivmördade en kvinna och skadade två män i Varberg är från Stockholm och hade aldrig tidigare gjort sig skyldig till något brott.
Citat:
På söndagsförmiddagen fick polisen i Varberg snabbt ett tips från en orolig privatperson som såg den förvirrade unge mannen vandra runt. Men Innan polispatrullen hunnit närma sig honom, kom nya order

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.1819070-knivmannens-motiv-annu-en-gata
Citera
2013-07-09, 16:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Benzo typ Rohypnol och alkohol kan framkalla enorm aggressivitet. Trist! Tycker synd om gärningsmannen. Han var säker missförstådd av hela samhället. Hatad och piskad som barn?
Flunitrazepam som är detsamma som roppar förekommer mycket i blandmissbruk liksom
bensodiazepinerna Stesolid och Xanor.
Citera
2013-07-09, 16:45
Medlem
ADEBiSi1s avatar
... vet som sagt inte vilken typ av benzo det handlar om här... Men av vad jag fick höra hade han aldrig tagit det förr utan fick det efter resan ner för han hade varit stissig och att benzon skulle hjälpa honom att slappna av. Vet inte hur lång halveringstid det är på benzo men ett par tre starköl för en kille som inte har tolerans mot benzo kan ju få vem som helst att flippa ur.
Citera
2013-07-09, 16:47
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppyloll
Benzo typ Rohypnol och alkohol kan framkalla enorm aggressivitet. Trist! Tycker synd om gärningsmannen. Han var säker missförstådd av hela samhället. Hatad och piskad som barn?

Dessutom var han snygg, skulle han ha varit ful, tja.. då hade det ju inte gjort så mycket!!
Citera
2013-07-09, 16:48
Medlem
Är hans kommentarer på gruppens/klubbens Facebooksida borttagna ?
Citera
2013-07-09, 17:01
Medlem
largemans avatar
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8671516

Mannen bakom söndagens vansinnesdåd i Varberg var femton år gammal när det ouppklarade dubbelmordet skedde i Linköping.

– Min första tanke direkt när jag hörde det där var hur gammal han var 2004, säger kriminalkommissarie Jan Staaf.
Citera
2013-07-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
Hört från en trovärdig källa, dock inte på något sätt hundraprocentig information:

Tydligen hade han festat på resan ner till Varberg och efter festen fått i sig benzo av okänd sort. Hade kickat igång på morgonen med återställare i form av ett par tre starköl... Vad jag hörde var han ny med benzo och hade således ingen tolerans. Som sagt, inte på något sätt från en 100% källa men en trovärdig kille som själv skulle delta under tävlingarna i thaiboxning.

edit: ang GM givetvis.

Men han reste väl inte tillsammans med resten av gänget?
Han tog sig själv till Varberg efter besöket hos morföräldrar?
Citera
2013-07-09, 17:21
Medlem
Grandiosos avatar
När det här aktuella kampsportsgänget från Stockholmstrakten beger sig ner till sommarfagra
Varberg för att delta i en tävling så hur kommer det sig då att man tydligen festar loss
rätt så bra kvällen och natten innan? Är det förenligt med en seriös inställning till sporten
man bedriver? Man kan knappast vara på topp som tävlingsindivid med en bakfylla som
river och sliter i skallen eller?
Själv har jag varit aktiv inom fotbollen och inte minns jag att vi söp kvällen innan en match.

Tycker det är lite anmärkningsvärt det hela får jag lov att säga.
Citera
2013-07-09, 17:22
Medlem
Det var endast 4 personer i gänget som tävlade.
Citera
2013-07-09, 17:23
Medlem
uffeks avatar
"Det hela började i den lokal där 24-åringens klubbkamrater övernattade.
– Där tyckte de att han började uppföra sig underligt vid niotiden på morgonen. Där är vi, och vi ska försöka penetrera den saken lite djupare. Det är ganska ytligt än så länge, säger spaningsledaren Lars Hamrén."

"Polisen uppger att man hittills inte har bilden av att vansinnesattackerna föregicks av hårt festande, och sedan tidigare har förhören inte visat att mannen skulle ha tagit droger.
– Det var ingen märklig fest för hans vidkommande. Som jag förstått det var man på lokal och drack någon pilsner, men inte mer än så, för hans kompisar skulle ju idrotta dagen efter, säger Lars Hamrén.
Så han var inte berusad kvällen innan?
– Inte vad vi har fått fram hittills i alla fall."

http://www.expressen.se/gt/polisen-kartlagger-knivmannens-dad/
Citera
2013-07-09, 17:24
Medlem
SithBoboSiths avatar
http://www.expressen.se/gt/polisen-kartlagger-knivmannens-dad/

Citat:
Den 24-årige knivmannen från Stockholm som spred skräck i Varberg i söndags festade inte särskilt hårt kvällen innan.
Och sedan tidigare har polisen uppgett att de inte funnit några tecken på att mannen skulle ha varit drogpåverkad.
– Vad jag förstått hade han inte druckit mycket pilsner heller, säger spaningsledaren Lars Hamrén.

Citat:
Samtidigt klarnar bilden över mannens sista kväll i livet.
Polisen uppger att man hittills inte har bilden av att vansinnesattackerna föregicks av hårt festande, och sedan tidigare har förhören inte visat att mannen skulle ha tagit droger.
– Det var ingen märklig fest för hans vidkommande. Som jag förstått det var man på lokal och drack någon pilsner, men inte mer än så, för hans kompisar skulle ju idrotta dagen efter, säger Lars Hamrén.
Citera
2013-07-09, 17:25
Medlem
largemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När det här aktuella kampsportsgänget från Stockholmstrakten beger sig ner till sommarfagra
Varberg för att delta i en tävling så hur kommer det sig då att man tydligen festar loss
rätt så bra kvällen och natten innan? Är det förenligt med en seriös inställning till sporten
man bedriver? Man kan knappast vara på topp som tävlingsindivid med en bakfylla som
river och sliter i skallen eller?
Själv har jag varit aktiv inom fotbollen och inte minns jag att vi söp kvällen innan en match.

Tycker det är lite anmärkningsvärt det hela får jag lov att säga.

finns det några som helst bevis på att dom har festat loss? har följt tråden hyfsat men inte sett något vettigt om det, men kan ha missat det. har bara sett dom vanliga sd-mupparna som tror att dom hemska kampsportinvandrarna har tvingat i denna helylle-svenne en massa knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in