Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Det är sant, egentligen inte, bara att du skrev att hon också dog efter klockan 06.
Nej, jag skrev "...så skulle det alltså innebära att någon mördat/skadat IF och sedan släpat ut henne i hissen efter klockan 6.30, i fullt dagsljus."
Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
De kanske läckte från säcken när de drog henne över golvet. Om tiderna stämmer så var de nog riktigt stressade att komma snabbt därifrån. Hade de lämnat under natten borde de i alla fall hjälpligt torkat undan blodet i trappen.
Bland de första uppgifterna som kom in så sas det väl att det rörde sig om väldigt mycket blod i trappen/hissen. Jag lutar åt att dom släpat ut henne (död eller levande) och stöttat upp henne/burit henne. Var dom två kan ju en ha tagit henne i hissen och en annan vaktat utanför i trapphuset.
För övrigt borde det väl gå att analysera blod i lägenhet resp trapp? Kan man avgöra blodets koaguleringsgrad? D v s om blodet i lägenhet funnits där lika länge som det i t ex hissen? (Det enda jag vet om blod är typ det jag sett i Dexter och det tar jag inte som vederhäftigt...

)
OM det nu var så mycket blod i trapphuset lutar jag åt att dom släpat ut henne ganska snart efter att hon börjat blöda. Om det så var på morgonen eller natten.