2013-07-09, 15:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, det var väl fortfarande varmt där när du var där på den avskilda vägen, som du sa var den perfekta platsen att dumpa en bil, om de bara hade kört 10 meter till.

Vid vilken tidpunkt skedde samtalet med hennes ex, pappan till barnet, var inte det vid 02?
Jag kan inte hitta det nu, men har för mig att det var 02:00 eller 02:30.
Citera
2013-07-09, 15:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Hur kommer det sig att AJ förekommer i belastningsregistret ca 20 ggr (vill jag minnas) och 3 grova misshandlar mot tjejer men aldrig lyckats (hur påverkad han än varit) att ha ihjäl någon?
Jag tror det beror på att han är en fegis som slår tjejer, men han är ingen mördare.

mvh Besudlaren
Den beskrivningen kan nog stämma, tills han pucklar på en blödarsjuk tjej
Citera
2013-07-09, 15:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hur kommer det sig att AJ förekommer i belastningsregistret ca 20 ggr (vill jag minnas) och 3 grova misshandlar mot tjejer men aldrig lyckats (hur påverkad han än varit) att ha ihjäl någon?
Jag tror det beror på att han är en fegis som slår tjejer, men han är ingen mördare.

mvh Besudlaren

Det är ju möjligt att slå en tjej så hon dör eller hur? Anledningen här vet vi ju inte men GM kan ju ha flippat ut som aldrig förr.
Citera
2013-07-09, 15:39
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

mvh Besudlaren

Det behöver inte ha varit mord, kanske bara slog henne så hon ramlade olyckligt och med tanke på blödarsjukan. Nääää, jag håller fortfarande på AJ.
Citera
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den beskrivningen kan nog stämma, tills han pucklar på en blödarsjuk tjej

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är ju möjligt att slå en tjej så hon dör eller hur? Anledningen här vet vi ju inte men GM kan ju ha flippat ut som aldrig förr.

Såg nu att dom bekräftade att dom är häktade för att ha skyddat AJ så det sprack nog för mig.

mvh Besudlaren
Citera
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Det är sant, egentligen inte, bara att du skrev att hon också dog efter klockan 06.

Nej, jag skrev "...så skulle det alltså innebära att någon mördat/skadat IF och sedan släpat ut henne i hissen efter klockan 6.30, i fullt dagsljus."

Citat:
De kanske läckte från säcken när de drog henne över golvet. Om tiderna stämmer så var de nog riktigt stressade att komma snabbt därifrån. Hade de lämnat under natten borde de i alla fall hjälpligt torkat undan blodet i trappen.

Bland de första uppgifterna som kom in så sas det väl att det rörde sig om väldigt mycket blod i trappen/hissen. Jag lutar åt att dom släpat ut henne (död eller levande) och stöttat upp henne/burit henne. Var dom två kan ju en ha tagit henne i hissen och en annan vaktat utanför i trapphuset.

För övrigt borde det väl gå att analysera blod i lägenhet resp trapp? Kan man avgöra blodets koaguleringsgrad? D v s om blodet i lägenhet funnits där lika länge som det i t ex hissen? (Det enda jag vet om blod är typ det jag sett i Dexter och det tar jag inte som vederhäftigt... )

OM det nu var så mycket blod i trapphuset lutar jag åt att dom släpat ut henne ganska snart efter att hon börjat blöda. Om det så var på morgonen eller natten.
Citera
2013-07-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Det området du länkar till var MP och sökte på i söndags. Det kan jag bekräfta, sen hur noga dem sökte kan jag inte gå in på.

Om jag minns rätt, så är berget perforerat av en stor mängd skifferbrott här, vissa ser ganska djupa ut, och oftast något vattenfyllda.

Man måste upp i terrängen längs sidan av berget. Alltså innan man kommer fram till det stora diabasbrottet.
Detta område är verkligen "baksidan", där inte så många vistas skulle jag kunna tänka mig...
Citera
2013-07-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Bland de första uppgifterna som kom in så sas det väl att det rörde sig om väldigt mycket blod i trappen/hissen. Jag lutar åt att dom släpat ut henne (död eller levande) och stöttat upp henne/burit henne. Var dom två kan ju en ha tagit henne i hissen och en annan vaktat utanför i trapphuset.
Ja, har svårt att se att det skulle bli så mycket blod i trappuppgången om hon låg i säckar (en eller flera, hel eller styckad). Visst kan säcken läcka men det borde rimligtvis inte bli så mycket mer än något droppspår då. Har för mig att det var betydligt mer än så på bilderna?
Citera
2013-07-09, 15:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Nej, jag skrev "...så skulle det alltså innebära att någon mördat/skadat IF och sedan släpat ut henne i hissen efter klockan 6.30, i fullt dagsljus."

För övrigt borde det väl gå att analysera blod i lägenhet resp trapp? Kan man avgöra blodets koaguleringsgrad? D v s om blodet i lägenhet funnits där lika länge som det i t ex hissen? (Det enda jag vet om blod är typ det jag sett i Dexter och det tar jag inte som vederhäftigt... )

OM det nu var så mycket blod i trapphuset lutar jag åt att dom släpat ut henne ganska snart efter att hon börjat blöda. Om det så var på morgonen eller natten.

Stämmer det att hon kördes iväg på morgonen / förmiddagen sätter ja hela semesterkassan på att hon kördes till FH, för senare vidaretransport. Han var ju den enda som inte uppenbart var kopplad till försvinnandet.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-09 kl. 15:48.
Citera
2013-07-09, 15:47
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Ja, har svårt att se att det skulle bli så mycket blod i trappuppgången om hon låg i säckar (en eller flera, hel eller styckad). Visst kan säcken läcka men det borde rimligtvis inte bli så mycket mer än något droppspår då. Har för mig att det var betydligt mer än så på bilderna?
Här är bild från trapphuset med blodet:
http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=627
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta är anmärkningsvärt. Han har väl varit inne på förhör men är han utesluten som MT? Han har ett motiv och ett tillfälle. Jag skulle inte räkna bort honom helt ännu.

Tycker absolut inte att han ska vara utesluten!
Citera
Medlem
Wajis avatar
Är det någon som har domen mot AJ där han skjuter mot sitt ex och får 1års fängelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in