2013-07-09, 15:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var kanske inte de som planerade.
Nej, planeringen kan ju varit ett enmansjobb, från högsta ledningen med spetskompetens
Citera
Medlem
Citat:
Fågelkvitter: "Det sägs vara fullt pådrag vid stenbrottet vid berget typ vid diabas". Spaning, någon?

Detta område beskrev jag igår vid denna tiden.
Bra om kvittret stämmer, för det är en - enligt mig - väl lämpat plats för en dumpad kropp.
Då kanske också upp i dom gamla skifferbrotten som ligger nära väg men i svår terräng.
Här bör det sökas noggrant!

http://goo.gl/maps/BRT50
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Finns kroppen på platsen för dumpningen och någon av de häktad känner denna så är det kört för "huvudmannen" nu.
Blir den däremot att "försvinna" så kan han aldrig fällas på deras vittnesmål...
Synd att MPS inte får agera innan polisen varit där med hund. Nu lämnas ett fönster öppet för mördaren att slinka ut genom. Det beror ju lite på hur den ligger, men ligger den tillfälligt gömd kommer den nu att bli dumpad i havet eller hos grisarna...
Senast redigerad av Grp03 2013-07-09 kl. 15:31.
Citera
2013-07-09, 15:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferro2
Bra om kvittret stämmer, för det är en - enligt mig - väl lämpat plats för en dumpad kropp.
Då kanske också upp i dom gamla skifferbrotten som ligger nära väg men i svår terräng.

Det där är vid grottan som har rasat ihop, enligt ReimerDenYngre.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Helvete vad svårt det är fallet är. Just nu så funderar jag på om det kanske är så att AJ är så säker på sin sak eftersom det är TB som mördat I*a.

AJ var där hos I*a, han bråkade med SB(?) över telefon, blev osams med I*a, och lämnade lgheten.
TB fick nys om att dom träffats och bråkat, hon väl berusad åker till I*a´s lägenhet och spöar henne och råkar då få ihjäl henne.

I panik ringer hon DB och FH som bestämmer sig för att hjälpa henne att frakt bort kroppen då AJ kan inte hjälpa till för han har ju varit där innan.

TB skriver på bloggen för att skapa alibi.

AJ åker runt lite i sverige och visar upp sig (kanske hamnar på någon övervakningskamera på macken etc) och kan med gott samvete berätta "nästan" allt han vet om kvällen.

DB och FH är därför häktade nu. Kanske t.o.m så att AJ har tjallat på DB och FH?
Det förklarar också varför TB varit med och letat? Samvetet tryter...

Kanske bara ett konstigt scenario så är lätt att slå hål på, men jag börjar få schurrer-vibbar...

Armbandet är således TB´s !

mvh Besudlaren

Nä knappast, det ska nog mycket till för att döda en annan människa och hur tuff TB än må låta så tror jag inte hon är kapabel till det. Å andra sidan AJ tror jag nog kan snäppa till och tappa vett och sans.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Har väl inte skrivit något annat heller? Uppgiften var att tidningsbudet varit där mellan 6-6.30 därav min tidsangivelse. Och om de förpackat henne, varför allt blod på golvet i trappen/hissen?

Det är sant, egentligen inte, bara att du skrev att hon också dog efter klockan 06.

De kanske läckte från säcken när de drog henne över golvet. Om tiderna stämmer så var de nog riktigt stressade att komma snabbt därifrån. Hade de lämnat under natten borde de i alla fall hjälpligt torkat undan blodet i trappen.
Citera
2013-07-09, 15:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta är anmärkningsvärt. Han har väl varit inne på förhör men är han utesluten som MT? Han har ett motiv och ett tillfälle. Jag skulle inte räkna bort honom helt ännu.
Det som talar starkt emot är hur han skulle fått FH och DB att komma till undsättning.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-09 kl. 15:33.
Citera
2013-07-09, 15:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det där är vid grottan som har rasat ihop, enligt ReimerDenYngre.

Nej, det är INTE den grottan som rasat ihop. Det var jag som missförstod vilken grotta som avses.
Citera
2013-07-09, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är sant, egentligen inte, bara att du skrev att hon också dog efter klockan 06.

De kanske läckte från säcken när de drog henne över golvet. Om tiderna stämmer så var de nog riktigt stressade att komma snabbt därifrån. Hade de lämnat under natten borde de i alla fall hjälpligt torkat undan blodet i trappen.

Vet inte hur det är belysning, men jag hade iaf. inte tryckt på någon knapp i det läget.
Det kan varit så mörkt att man missade blodet, och framförallt så stressade att man inte riskerade stå med skurhink och Ajax när någon kommer...
Citera
2013-07-09, 15:33
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä knappast, det ska nog mycket till för att döda en annan människa och hur tuff TB än må låta så tror jag inte hon är kapabel till det. Å andra sidan AJ tror jag nog kan snäppa till och tappa vett och sans.

Hur kommer det sig att AJ förekommer i belastningsregistret ca 20 ggr (vill jag minnas) och 3 grova misshandlar mot tjejer men aldrig lyckats (hur påverkad han än varit) att ha ihjäl någon?
Jag tror det beror på att han är en fegis som slår tjejer, men han är ingen mördare.

mvh Besudlaren
Citera
2013-07-09, 15:35
Medlem
BillBasss avatar
Ny uppdatering av SVT:s artikel http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/anhallen-man-i-trollhattan-haktas

Var väl ingen som trodde att de skyddade nån annan, men här är det svart på vitt:

Citat:
De båda männen har också rört sig i samma kretsar som den 36-årig man som polisen sett som huvudmisstänkt. Och åklagaren Eva Johnsson bekräftar för SVT Västnytt att det är för skyddande av honom som de båda nu häktas.
Citera
2013-07-09, 15:36
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferro2

Det området du länkar till var MP och sökte på i söndags. Det kan jag bekräfta, sen hur noga dem sökte kan jag inte gå in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in