Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Det är inte märkligt, AJ är fortfarande MGM, dock utan avgörande bevis. Dessutom är rubriceringen fortfarande är MEDHJÄLP till människrov också.
De har helt klart inte kunnat hålla sig till sanningen, något binder dem till AJ, förmodligen en "glitch" mellan dem och AJ, dem mellan eller dem och teknisk bevisning.
Eftersom AJ inte går att häkta är det uteslutet "dem och AJ", dvs antingen golar de fel på varandra, eller uppger fel om teknisk bevisning. Eller både och.
Det stärker också tesen att AJ tiger.
Jo, jag tycker ändå faktiskt att det är lite märkligt, men visst hoppas jag att de kan få dessa häktade för de öppnar upp möjligheter för åklagaren att kunna komma vidare i fallet, i väntan på att analyserna ska bli klara.
Men om de har bevisning, vittnen eller andra starka indicier som påvisar att dessa personer ändå är inblandade i detta brott, även om de inte har det på AJ, så är det mer förståeligt.
Annars hade jag som advokat gått stenhårt på den linjen att åklagaren inte kan påvisa att ett människorov har skett och att åklagaren inte kan påvisa att den person som de påstås ha hjälpt eller skyddat har begått något brott.