Vad e det för fel på dessa så kallade "mammor" som umgås i dessa kretsar?! Borde inte detta fall med Ida få dem att dra åt sig öronen, skärpa till sig & VERKLIGEN tänka på sina barns framtid 
Hur fan tänker de??? Tänker???? Tror dessa kvinnor att de e oövervinnerliga & att inget kan hända just dem... Det trodde kanske Ida med men se vad som har hänt!
Dessutom undrar jag var fasen soc finns i dessa fall? Borde det inte bli lite mer ordning i vårt land när det gäller barns hemmiljö? Om nåt får mig att må dålig & bli förbannad så e det just alla dessa stackars barn som inte valt sina föräldrar men ändå behöver utstå sådana levnadsförhållanden med psykopater, kvinnomisshandlare, kriminella, droger osv

Troligen vill väl dessa mammor att deras barn bli av samma skrot & korn som deras "fina vänner" så det e lika bra att de lär sig i tid

Ofriska mammor borde inte få ha vårdnaden av sina barn!!!
Annat nu:
Vem e Idas äldsta sons pappa (namn) & var finns han i sonens liv?? E han en "normal" skötsam person? Var finns han nu?
Mormodern vet vi ju nu vem det e & vad jag förstår e det en fin & skötsam kvinna
Tycker verkligen synd om denna stackars kvinna & beundrar henne som hon tar hand om sin sjuka dotterson....
Har Ida några helsyskon? Vet ju att hon har en himla massa "halvsyskon".
Verkar som flertalet av halvsyskonen har samma umgängeskrets

Man kan ju undra om det beror på att de har den "fader" de har!
En annan sak som slog mig! Jag tror att grunden till att grannarna inte kontaktade polisen direkt eventuellt kan vara att de blivit så vana vid att det ofta var ett jäkla liv hemma hos henne med mycket bråk & skrik. Det e iaf vad jag har uppfattat i denna tråd & vad jag kan tänka mig när man ser vilken umgängeskrets hon har!