2013-07-09, 11:18
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Varför inte ta Volvon direkt till Mord/Städnassen ?

Sant. Jävligt sant. Det lät så bra i mitt huvud bara.

Tror ändå att om man är så kall och beräknande som vissa vill göra gällande, har ett geografiskt nätverk av skyddande bekanta samt frånvaro av spärrar så tror jag att man är riskbenägen nog att åka till ett annat län och dumpa kroppen. Väger man risken man utsätter sig för kontra hur pass mindre risk det är att kroppen hittas så skulle jag nog göra så. Och med facit i hand så har han ju 3 dygn där han kan ha legat och runkat eller vart i typ Eskilstuna och släppt av en kropp hos nån annan kuvad KP-individ.
Citera
2013-07-09, 11:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det här verkar helsnurrigt. Hur motiverar man detta? Det måste ju vara så att dom tror att de är inblandade och hoppas på att dom börjar prata? Jag kan inte öppna länken, mitt internet krånglar, vilken grad var misstanken på?

Sannolika till och med så något måste de ju ha, men det bygger förstås på att det är AJ som utfört brottet, vilket det inte har kunnat visa på, ännu.

Eller det kanske finns sådana omständigheter så att åklagaren kan påvisa att de är inblandade, oavsett vem som är huvudgärningsman.
Citera
2013-07-09, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sannolika till och med så något måste de ju ha, men det bygger förstås på att det är AJ som utfört brottet, vilket det inte har kunnat visa på, ännu.

Eller det kanske finns sådana omständigheter så att åklagaren kan påvisa att de är inblandade, oavsett vem som är huvudgärningsman.
Om man har hittat spår av IF i DB:s bil lär han häktas, oavsett vem som är GM.
Citera
2013-07-09, 11:22
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I eftermiddag ska bådas häktningsförhandlingar ske där de båda misstänks för medhjälp till människorov alternativt skyddande av brottsling.

Det är märkligt scenario som utspelar sig, man begär två personer häktade för att de har varit delaktiga alternativt skyddat den mördare som man fortfarande anser är AJ, men i hans fall så räckte inte bevisen för att häkta honom.

Hur kan man häkta två personer på sannolika skäl misstänkta för att vara medhjälpare till AJ när de inte ens kunde få AJ häktad ens på skälig misstanke.

Sedan medhjälp till människorov, finns det något överhuvudtaget som talar för att det ens har skett ett människorov, blodspåren talar väl snarare för att någon har dött i lägenheten och då borde det väl handla om mord alternativt dråp.

Ska bli intressant att se om åklagaren lyckas få dessa män häktade, i så fall finns det väl bara där tillräckliga skäl att begära AJ häktad också då hans medhjälpare blev häktade, han var trots allt den sista kända som såg henne i livet.

Om vi t ex antar att DB hävdar att han inte har med något med dådet att göra men att man vid husrannsakan fann saker, t ex ägodelar tillhörande IF, så kan man nog häkta honom för att ha varit delaktig i bortförandet av IF eller hennes kropp. Som hypotetiskt exempel.
Citera
2013-07-09, 11:23
Medlem
ndyzs avatar
Är det NÅGON som har kollat av Kolonilotterna i Lextorp? A.J hängde/växte tydligen upp i området, och det är ett perfekt ställe att gömma något etc. en kropp.
Citera
2013-07-09, 11:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är inte märkligt, AJ är fortfarande MGM, dock utan avgörande bevis. Dessutom är rubriceringen fortfarande är MEDHJÄLP till människrov också.

De har helt klart inte kunnat hålla sig till sanningen, något binder dem till AJ, förmodligen en "glitch" mellan dem och AJ, dem mellan eller dem och teknisk bevisning.

Eftersom AJ inte går att häkta är det uteslutet "dem och AJ", dvs antingen golar de fel på varandra, eller uppger fel om teknisk bevisning. Eller både och.

Det stärker också tesen att AJ tiger.

Jo, jag tycker ändå faktiskt att det är lite märkligt, men visst hoppas jag att de kan få dessa häktade för de öppnar upp möjligheter för åklagaren att kunna komma vidare i fallet, i väntan på att analyserna ska bli klara.

Men om de har bevisning, vittnen eller andra starka indicier som påvisar att dessa personer ändå är inblandade i detta brott, även om de inte har det på AJ, så är det mer förståeligt.

Annars hade jag som advokat gått stenhårt på den linjen att åklagaren inte kan påvisa att ett människorov har skett och att åklagaren inte kan påvisa att den person som de påstås ha hjälpt eller skyddat har begått något brott.
Citera
2013-07-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Är det NÅGON som har kollat av Kolonilotterna i Lextorp? A.J hängde/växte tydligen upp i området, och det är ett perfekt ställe att gömma något etc. en kropp.
Någon i tråden sa att mp varit där men tyckte det lät främmande. Har inte läst att dom varit på lextorp
Citera
2013-07-09, 11:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Om vi t ex antar att DB hävdar att han inte har med något med dådet att göra men att man vid husrannsakan fann saker, t ex ägodelar tillhörande IF, så kan man nog häkta honom för att ha varit delaktig i bortförandet av IF eller hennes kropp. Som hypotetiskt exempel.

Ja, då är det mer förklarligt för då finns det något som binder dom/någon av dom till brottet och som står av sig själv.

Jag kan tänka mig att det armband man hittade vid bilen tillhör DB.
Citera
2013-07-09, 11:32
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Någon i tråden sa att mp varit där men tyckte det lät främmande. Har inte läst att dom varit på lextorp

Näae, tror inte dem varit där. Någon som känner sig manad att kolla stället?
Citera
2013-07-09, 11:32
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Sant. Jävligt sant. Det lät så bra i mitt huvud bara.

Tror ändå att om man är så kall och beräknande som vissa vill göra gällande, har ett geografiskt nätverk av skyddande bekanta samt frånvaro av spärrar så tror jag att man är riskbenägen nog att åka till ett annat län och dumpa kroppen. Väger man risken man utsätter sig för kontra hur pass mindre risk det är att kroppen hittas så skulle jag nog göra så. Och med facit i hand så har han ju 3 dygn där han kan ha legat och runkat eller vart i typ Eskilstuna och släppt av en kropp hos nån annan kuvad KP-individ.
Jag har svårt att tro att man vill åka runt med en (troligtvis) död kropp så länge. Känns mer troligt att göra sig av med bevis snarast möjligt.
Sen tror jag inte riktigt på att de har haft en plan att göra sig av med ett lik om det skulle dyka upp en sådan situation.
Nä, jag tror att allt bara gick åt helvete snett och de inblandade handlat i panik.
Det mesta som talar för det är väl AJ,s statusuppdateringar under nöjestrippen dagarna efter. Helt ovetandes om vad som hänt en god vän, som han tillbringat gårdagen med till sent in på kvällen/natten.
Citera
2013-07-09, 11:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar om det räcker?
Det måste nog till någon koppling till, som mobilsamtal från IF/AJ, positionering, eller att han har blivit överbevisad med lögner i sitt vittnesmål.
Faktum kvarstår ju är AJ eller FH skulle kunnat ha tagit hans bil utan hans vetskap.
Citera
2013-07-09, 11:34
Medlem
lilltoes avatar
Det ödesdigra misstag Id* gjorde, var att diskutera ett ev. förhållande i framtiden med PT (om det är sant) med AJ närvarande. Det var den ondaste tå du någonsin kan trampa på i förhållande till en psykopat. Det som nyss var en kärleksfull relation, byts i ett ögonblick till hat.

En psykopat kan aldrig acceptera att bli omgången, eller bli nr. 2. Psykopaten ska vinna allt och ständigt stå som nr. 1 i alla lägen, oavsett om denne traktar efter vinsten eller ej. Kan tänka mig att AJ sliter åt sig luren och förklarar vilket tölp och misslyckad person denne PT är. Men i detta läge är redan helvetesportarna öppna på full gavel och någon återvändo finns inte och när Id* diskuterar detta efter samtalet i mobil, briserar bomben.

Detta är ett oplanerat mord, utlösta av några illa valda ord. Så hårfin är relationer med psykopater.
Jag tror inte AJ har det så gott nu, pga de anhållna. Han har helt tappat kontrollen över dessa och de paranoida egenskaper psykopater besitter, stressar fram ologiska händelseförlopp. Omgivningen ska nog akta sig för att umgås med denne nu. AJ misstänker nog att flertal är i maskopi mot honom.
Hu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in