2013-07-08, 21:57
Medlem
panzertaxs avatar
Sista dygnet så kan jag notera två saker:

Två personer är figurerade i "renskriverier", alltså att man försöker komma bort från misstankar, utredning, inblandning. Antingen genom att själv säga något, genom målvakter eller per automatik genom allmänna spekulationer. D* och T*.

Nyinkomna tips på sökområden har spretat rejält och särskilt bort från Hunneberg, av flertalet nicknames skapade nu i dagarna. En enda person har pratat om Hunneberg och då ett ställe med stege och denna personen fanns här innan detta brott.

Kan inte låta bli att känna att tomma lador skramlar mest och vilja intensifiera sökandet kring Hunneberg trots allt. Flashback gräver, några som vet blir nervösa..
Citera
2013-07-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Tänk, det tror jag också!

Vad får dig att tro det??
Citera
2013-07-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Jag tror att eftersom några av de misstänkta gillar fiske och garanterat fiskat i sjöarna på Hunneberg, så vet dom vilka sjöar som besöks ganska flitigt av fiskare.
Mycket besök ökar risken för att det ska upptäckas.
Om dom nu dumpat i en sjö på Hunneberg, så sätter jag mina pengar på grågåsen.
Ligger nära vägen, enkel att nå ifrån parkeringen, även om bommen är låst.
De andra sjöarna kräver betydligt mer jobb, vilket dom förmodligen var allergiska emot vid tillfället.
Låter det rimligt?

Gransjön kan vara ett alternativ.
Mellan Tunhems Klev och Nyrud finns en mindre "tjärn" direkt invid vägen, vem vet?
Citera
2013-07-08, 21:59
Medlem

Så, vad tror du? Att dom har haft en grävare eller har de haft en spade? Var tror du att dom kan ha dumpat I?

Ska vi utgå ifrån att GM är smart eller inte? Är I död eller lever hon fortfarande? Hunneberg eller närmare?

Vill gärna höra "experternas" svar, vad TROR ni?
Citera
2013-07-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau

Så, vad tror du? Att dom har haft en grävare eller har de haft en spade? Var tror du att dom kan ha dumpat I?

Ska vi utgå ifrån att GM är smart eller inte? Är I död eller lever hon fortfarande? Hunneberg eller närmare?

Vill gärna höra "experternas" svar, vad TROR ni?

Röstar på "osmarta" GM
Citera
2013-07-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Sitter och kollar på de platserna som angivits i en karta här, med ställen där de som är misstänkta, brandplatsen, offrets bostad osv osv finns markerade på. Dock har jag verkligen fastnat på det där stället Viksängen. Kollar man på Google earth så finns det något stort grustag där...och runt detta så verkar det finnas någon form av dagsvatten eller liknande...det är ju jävligt öde ställen, har Polisen kollat detta. Är det någon som vet om Polisen överhuvudtaget ska söka där. Varför dyker Viksängen upp alls...vem av dessa idioter som antagligen är inblandade i fallet har samband med detta ställe!?

Länk till detta ställe?
Citera
2013-07-08, 22:04
Medlem
en sista fråga till miggis: blev du bekannt först med IF sedan med AJ , varför slutade du umgås med IF år 2004 . Har du vänner som har umgåtts med IF sedan 2004 ?
Citera
2013-07-08, 22:05
Medlem
Kylklampens avatar
Fristorps Gransjö är den enda med klart vatten på hela Hunneberg, att dumpa i den lilla tjärnen med klart vatten...njae.
Känns fel, men bör ju kollas upp.
Citera
2013-07-08, 22:05
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Vad får dig att tro det??
Jag tror inte på någon av alla lösa spekulationer här och allra minst på de som haft "medium" inblandade.
"Dumpningen", om den nu hänt, är troligen inte genomtänkt alls, utan hände bara helt spontant där det passade bäst just där och då.

Det fanns inte tid eller tankekraft till att lista ut ställen där man växte upp, där man bodde, där man gick på dagis, där man fiskat eller nåt annat.

Jag kan ha fel, men att som flera här gjort, antyda att "där BORDE polisen leta", är att ta i tycker jag.
Dom kan gissa efter egen intuition och det information dom har (vilket inte måste vara samma som cirkulerar här), dom är nog trots allt bäst på det.
Senast redigerad av BlueSwede 2013-07-08 kl. 22:07.
Citera
2013-07-08, 22:06
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Vet att AJ dömdes till ett års fängelse 2009 då han sköt mot sin exflickväns fönster på Karlstorpsvägen i Trollhättan. Förutom fängelse fick han betala ett skadestånd på närmare 40 000 kronor till henne.

Men jag undrar om det är senaste domen? Har du koll på det Quarrel?

AJ dömdes aldrig för skottlossningen utan dömdes för olaga hot och 3 månaders fängelse. Jag har även tidigare postat en bild i denna tråd på domstolsbeslutet.

De hade inga bevis för skottlossningen.
Citera
2013-07-08, 22:06
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Någon som varit vid F.H:s bostad och kontrollerat bussen samt bilen? Om inte någon annan har planer på att göra det anmäler jag mig frivilligt om någon bistår med GPS-koordinater samt om ni lovar att i framtiden starta en tråd om mig i min ära om jag skulle bli skjuten till döds av någon nazi-anhängare som vaktar huset

Du sa det själv och efter att ha utannonserat ditt kommande agentbesök, bör du nog stå över av hälsoskäl. Hur stort tror du MPS är? Dessutom vill nog NI ha semester i sommar.
Nu håller du dig här. Basta!
Citera
2013-07-08, 22:07
Medlem
Kylklampens avatar
Ok, skrev om fel vatten, den tjärnen är lika grumlig och varför inte?
Ekelunds Gransjö ligger också nära vägen, om nu bommen vid Nyrud var olåst.
Senast redigerad av Kylklampen 2013-07-08 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in