2013-07-09, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Kan ju vara en granne som ruttnat på hennes fester och umgänge leverne och skrikande barn i kåken?
Då hade det varit bättre att grannarna kontaktat värden och önskat att de skulle överväga att vräka henne.
Citera
2013-07-09, 09:56
Medlem
Huruvida prenumerationsbenägna just dem är får nog ni som bor i närheten svara på, jag tänkte bara att om en brevbärare varit där på morgonen ( när kommer dem? 04-tiden?) kanske man kunde komma närmre ett mer specifikt todsspektrum.
Citera
2013-07-09, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Huruvida prenumerationsbenägna just dem är får nog ni som bor i närheten svara på, jag tänkte bara att om en brevbärare varit där på morgonen ( när kommer dem? 04-tiden?) kanske man kunde komma närmre ett mer specifikt todsspektrum.
Det kommer väl inga brevbärare på en söndag?
Citera
2013-07-09, 10:01
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Om du vill, och om det är upplåst till trapphuset, kan jag nog kolla upp det.
Citera
2013-07-09, 10:01
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
En tanke som jag inte vet om den har dykt upp här tidigare.. Det måste ju vara någon i huset som har morgontidning(?), borde inte en brevbärare ha upptäckt blodet i trapphuset om det hänt någon gång under natten?

Polisen söker iakttagelser natten mellan lördag och söndag. Vissa uppgifter om samtal till Id* gör det troligt att brottet, färden till Hunneberg mm skett inom en tidsram på blott några timmar kanske 01:00-05:00 på söndag
Citera
2013-07-09, 10:07
Medlem
Vad jag vet så har iaf DN (som jag pren på) olika sorters prenumerationer, man kan få allt från bara vardagar - bara helg - hela veckan fast det kanske är annorlunda om man inte bor i någon "storstad" men det är väl OT.. Tänkte bara att ngn eventuell brevbärare måste ha sett något men jag hade missat det tidsspektra som ReimerDenYngre skrev om..
Citera
2013-07-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Fick ett mail från en person som dessvärre inte har möjlighet att posta själv. Han gav lite fakta som möjligtvis kan vara intressant. Så vad vet vi mer om denne person?

Personen polisen med största sannolikhet letar efter är A*dreas "M*r*t" Joha*sson. Sista tillslaget piketen gjorde idag i den tredje lägenheten var Bangårdsgatan 3 B. Där bor M. Joha*sson vilket är där A*dreas mamma och hans pappa bor.
A*deas har varit i Trollhättan över helgen och när han är här så sover han ofta hos sina föräldrar då han själv bor i Jönköping sedan en tid tillbaka.
Han har haft någon relation med Ida men om det är en ren vänskapsrelation eller annat är oklart.
Sebas*tian Be*gst*m som tidigare nämnts i tråden har varit ihop med Ida men det skall vara slut nu emellan dem. A*dreas är en person som är kapabel till exakt vad som helst.

Blev tipsad om att den misstänkte jag nämnt i inlägget tidigare figurerat på Flashback. Han verkar ju onekligen inte vara helt frisk och ha lite aggressionsproblem och sakna spärrar totalt.

https://www.flashback.org/t50643
https://www.flashback.org/sp14769052
Facebook: https://www.facebook.com/a*dreas.a.joha*sson.35 *=N

Om det nu är han som är misstänkt för detta så verkar det fullt rimligt att de kallar in NI och insatsstyrkan.

Gräver i en gammal post bara för att belysa att de misstänkta med entourage inte alls behöver vara totalt ointelligenta. Länk nr 1 visar en tråd om AJ där en person som går till hans försvar "whoisar" en annan postares domän. Visst, all info går att finna på nätet, men du måste ha vetskap om vad du ska söka efter. Och det har inte gemene man. Med det vill jag ha sagt att de kanske inte tänker så snävt som flera förutsätter.
Citera
2013-07-09, 10:23
Medlem
bagarn29s avatar
Ju fler kockar desto sämre soppa. I denna soppan finns det två kan det borga för att styckningsteorin är troligare än i andra fall?
Om Qs fåglar kvittrar rätt så kan det genom styckning bli blodspår av tre olika personer i bostaden.

Då kan kroppen isf vara utspridd på flera platser mellan BP och den utbrända bilen.

Om man ser till andra mordfall så är det väl inte helt ovanligt att de sätter fyr på bostaden för att utplåna spår. Hade det fungerat i detta fallet?

Det är en användare som förfäktar Uddevalla som hemvist för platsen där Bub*as bottennapp skulle spelats in. Det kan vara en tillfällighet men en viss TB hör väl hemma i Uddevalla?
Citera
2013-07-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet att han var tilltalad i ett mål 2011, men jag har inte domen. Enligt uppgifter i tråden dömdes han.
Rätt säker att han var anhållen som misstänkt för skjutningen och fick förmodligen samma hjälp som i det aktuella fallet med I.F . Straffad blev han men för andra saker än skjutningen. Tror dock som sagt på samma ingredienser som nu. Dvs, samma medarbetare och samma fordon inblandade
Citera
2013-07-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Gräver i en gammal post bara för att belysa att de misstänkta med entourage inte alls behöver vara totalt ointelligenta. Länk nr 1 visar en tråd om AJ där en person som går till hans försvar "whoisar" en annan postares domän. Visst, all info går att finna på nätet, men du måste ha vetskap om vad du ska söka efter. Och det har inte gemene man. Med det vill jag ha sagt att de kanske inte tänker så snävt som flera förutsätter.
Håller med dig, att tro att dom har iq fiskmås e ju helt fel, att folk tror det e ju bars till deras fördel.
Citera
2013-07-09, 10:30
Medlem
DB begärs också häktad, båda förhandlingarna senare idag.
Citera
2013-07-09, 10:33
Medlem
sleipner8s avatar
Sent ute kanske??

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2240491-just-nu-35-aring-begars-haktad

35 åringen DB begärs häktad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto