2013-07-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror av någon anledning att detta fall kommer bli mycket svårt att lösa. Ingen har hittat IF ännu och det verkar ju vara som att leta i en myrstack. Kan de ha kört iväg henne långt från Trollhättan kanske?

I dessa kretsar är det väl inte helt ovanligt att folk "försvinner" för att aldrig mer återfinnas. Finns väl en hel del s k "försvunna" personer där man slutat leta för länge sedan.
Citera
2013-07-09, 09:10
Medlem
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2240046
Citera
2013-07-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Hur fan har han råd med alla böter och ovanpå det dessa jävla resor?

Hahahaa, tror du han betalar böter!
Citera
2013-07-09, 09:17
Medlem
Hoppas nu bara åklagaren har tillräckligt med kött på benen! Väntar med spänning....

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2240491-13-00-haktningsforhandling-med-31-aring
Citera
2013-07-09, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Vet att AJ dömdes till ett års fängelse 2009 då han sköt mot sin exflickväns fönster på Karlstorpsvägen i Trollhättan. Förutom fängelse fick han betala ett skadestånd på närmare 40 000 kronor till henne.

Men jag undrar om det är senaste domen? Har du koll på det Quarrel?
Jag vet att han var tilltalad i ett mål 2011, men jag har inte domen. Enligt uppgifter i tråden dömdes han.
Citera
2013-07-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
"Gängen" skjuter folk på öppen gata. Vid indrivningar och utpressningar hotar de ofta folk med att mörda deras barn. För något år sedan stormade ett MC-gäng ett annat MC-gäng när de hade fest. I festlokalen fanns det även barn. Maskerade stormade de lokalen med olika tillhyggen och flera misshandlades. Några blev grovt misshandlade. Fäder som misshandlades inför sina barn.

Snälla, kan folk inte bara sluta glamorisera dessa kriminella gäng, det är så löjligt! Dessa hyvens killar och tjejer: Ska jag berätta om deras s.k. "heder"? Den handlar om att se efter sig själva.

Andra skiter de fullständigt i; Vuxna som barn! Ofta klarar de inte ens av att se efter sig själva vilket slutar med att de blir "tvungna" att mörda varandra. Allt för att upprätthålla ett snedvridet hederskodex som bevisligen inte fungerar i praktiken.

Det handlar om att få "respekt"! Ja, eller det vi vanliga människor kallar för "fruktan". De vill visa att de inte skyr några medel. De vill visa att de kan mörda dig när som helst. På öppen gatan. Ja till och med inför dina barn.

Jag har aldrig hört talats om att barn är det primära måltavlorna men barn drabbas sekundärt av deras brott. Och vet du vad? Det skiter de fullständigt i.

Är man tillräckligt störd så man mördar en mor när hennes lilla son ligger och sover (förhoppningsvis) i rummet bredvid, tror du då man bryr sig om andra människor överhuvudtaget? Har förmågan att känna empati? De enda asen tänker på det är att klara sig undan från ett långt fängelsestraff, få sin eventuella betalning och det allra mest åtråvärda; Stiga i hierarkin! Att då placera ungen ensam på gatan mitt i natten (som inte ens det är särskilt ärorikt) ökar risken för snabb upptäckt och därmed risken att åka fast och få ett långt fängelsestraff.

Nu tror jag dock inte att ett organiserat gäng ligger bakom detta mord. Det finns nog ingen normal människa som tror. Men jag ville berätta för dig hur dessa gäng verkligen fungerar. Och ja! Jag har en del erfarenhet från denna värld. Det är en sjuk värld och hederskodexar fungerar inte i praktiken. Detta är människor som har svårt att anpassa sig till lagar och regler och det spelar ingen roll vem som skrivit, utformat -reglerna.

Gänget gjorde städningen och en mer erfaren grovjobbet? Du får inte känslan om att detta är ett väldigt oplanerat mord i fyllan och villan? (inklusive eventuella andra droger.) Blod med släpspår, inte bara i lägenheten utan dessutom i trappuppgången samt hissen.

Sista livstecknet vid ca 00:00 -tiden. De satt och drack, hon och AJ.
BO pratar i telefon med exet PT vilket slutar med att AJ och PT hamnar i bråk över telefon (enligt PT.)

Strax därefter lämnar AJ (enligt honom själv) lägenheten och mellan 02:00-03:00 mördas troligen id* (enligt vad polisen tror, enligt media.) Sannolikt forslas kroppen bort nattetid för att undvika vittnen?

Någon gång mellan den tiden och senast runt 12:00 tiden dagen efter forslas kroppen troligen bort (av blodspåren att döma.) En bil, tillhörande en av AJ:s vänner, anmäld stulen under den aktuella natten, hittas senare utbränd.

Telefontrafik (vittnesmål), barn i lägenheten, egna bilar, massa blodspår, fylla och telefonbråk. Det känns inte som ett planerat mord!

Dock finns möjligheten att det finns medhjälpare med i bilden. Troligen inte vid själva mordet som verkar skett i affekt vid ett plötsligt bråk utan snarare i ett senare skede. Att någon på något sätt hjälpt till med bortforsling av kroppen eller på något annat sätt underlättat bortforslingen av kroppen.

Jag är övertygad om att det finns många i denna bekantskapskrets som vet mer än de säger. Som skyddar GM både indirekt men också direkt. Förutom eventuella medhjälpare finns det säkerligen någon/några som medvetet skyddar en brottsling.

Du vet inte vad du pratar om. Sluta läs AB och annan kvällspost.
Lektion 1: Blanda INTE ihop "gäng" med mc-klubbar.
Lektion 2: De som gav sig på Svineri MC, med kvinnor och barn närvarande, är INTE en MC-klubb, utan ett påtänt R&W supporter-patrask. För jävligt äckligt gjort och där borde HA städat upp i sina led, men dra inte den situationen som en hanteringsmall.
Citera
2013-07-09, 09:25
Medlem
SparkMans avatar
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2240491-just-nu-35-aring-begars-haktad
Citera
2013-07-09, 09:43
Medlem
En tanke som jag inte vet om den har dykt upp här tidigare.. Det måste ju vara någon i huset som har morgontidning(?), borde inte en brevbärare ha upptäckt blodet i trapphuset om det hänt någon gång under natten?
Citera
2013-07-09, 09:46
Medlem
Peaceans avatar
Någon som vet vad FH och DB har varit dömda för tidigare?
Citera
2013-07-09, 09:50
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
En tanke som jag inte vet om den har dykt upp här tidigare.. Det måste ju vara någon i huset som har morgontidning(?), borde inte en brevbärare ha upptäckt blodet i trapphuset om det hänt någon gång under natten?
Morgontidning på en söndag?
Citera
2013-07-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Morgontidning på en söndag?

Morgontidningen kan man få alla dagar
Citera
2013-07-09, 09:53
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Morgontidningen kan man få alla dagar
Och vilka i det trapphuset skulle kunna tänkas prenumerera på vilken morgontidning som delas ut på en söndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in