2013-07-09, 10:38
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therrabus
Trollhättans kanotklubb ligger vid järnvägsbron som går över kanalen, även en gammal järnväg går där. Huset är gult.

Även i nära anslutning till folkets park. En hel del som brukar jogga förbi när man joggar centralt och längst kanalen. Om jag inte missminner mig så är det svårt att se himlen när man går på grusvägen, träden lutar sig liksom över.

Inte heller långt från IFs hem. Har man motorcykel eller är beredd att åka bil på cykelvägen så är man där på fem minuter. Finns även industriloksler i området, där gamla järvägsbron har(?) förvarats. Dessa är dock i bruk och man passerar onödiga bostadsområden på vägen. Ska man åt det hållet tror jag snarare på att man tagit sig vidare ut mot stallbacka på innervägarna.

Vet inte hur pass mycket MPS har sökt i områdena, är trots allt relativt nära IFs bostad.
Citera
2013-07-09, 10:38
Medlem
sleipner8s avatar
Citat från ttela:

Polisen har ännu inte bestämt hur man ska söka efter kvinnan i dag, och man väntar fortfarande på analyssvar från prover som togs i kvinnans lägenhet och den utbrända bilen.

Jag tror att AJ är helt 100% säker på att Ida inte kommer hittas!
Det är därför han känner sig så säker med att gå till pressen och tala ut!
Citera
2013-07-09, 10:41
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Citat från ttela:

Polisen har ännu inte bestämt hur man ska söka efter kvinnan i dag, och man väntar fortfarande på analyssvar från prover som togs i kvinnans lägenhet och den utbrända bilen.

Jag tror att AJ är helt 100% säker på att Ida inte kommer hittas!
Det är därför han känner sig så säker med att gå till pressen och tala ut!

Och därför sitter kanske han själv här eller en spoling från Hallebo och berättar för mycket om denne fantastiske man.
Citera
2013-07-09, 10:45
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Och därför sitter kanske han själv här eller en spoling från Hallebo och berättar för mycket om denne fantastiske man.

Är nog så!

Sen funderar jag på vilka vänner han har som bor på dal!
Frändefors/brålanda brukar va ett mecka för dessa WT.
Detta område skulle vara en bra plats att gömma någon på!
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-09 kl. 10:48.
Citera
2013-07-09, 10:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ju fler kockar desto sämre soppa. I denna soppan finns det två kan det borga för att styckningsteorin är troligare än i andra fall?
Om Qs fåglar kvittrar rätt så kan det genom styckning bli blodspår av tre olika personer i bostaden.

Då kan kroppen isf vara utspridd på flera platser mellan BP och den utbrända bilen.

Om man ser till andra mordfall så är det väl inte helt ovanligt att de sätter fyr på bostaden för att utplåna spår. Hade det fungerat i detta fallet?

Det är en användare som förfäktar Uddevalla som hemvist för platsen där Bub*as bottennapp skulle spelats in. Det kan vara en tillfällighet men en viss TB hör väl hemma i Uddevalla?

Hur kan man veta att det är blod från tre personer när analyserna av proverna tagna från lägenheten inte är klara?

Vad skulle de göra med barnet om de hade eldat upp lägenheten också, det visar i alla fall på att de hade lite barmhärtighet som inte skadade barnet.
Citera
2013-07-09, 10:48
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Sista dygnet så kan jag notera två saker:

Två personer är figurerade i "renskriverier", alltså att man försöker komma bort från misstankar, utredning, inblandning. Antingen genom att själv säga något, genom målvakter eller per automatik genom allmänna spekulationer. D* och T*.

Nyinkomna tips på sökområden har spretat rejält och särskilt bort från Hunneberg, av flertalet nicknames skapade nu i dagarna. En enda person har pratat om Hunneberg och då ett ställe med stege och denna personen fanns här innan detta brott.

Kan inte låta bli att känna att tomma lador skramlar mest och vilja intensifiera sökandet kring Hunneberg trots allt. Flashback gräver, några som vet blir nervösa..

Jag är nyreggad men har läst fb i flera år. Har inte velat regga mig innan enbart för att jag inte haft något att bidra med... ALLA har ni väl varit nyreggade nån gång, eller hur?
Jag är uppvuxen i trakten plus att man känner till dessa pojkar sen dess så detta fallet berör lite extra.
Sen så skrev jag att JAG hade nog valt älven/kanalen eftersom det ofta tar lång tid innan kroppen dyker upp. Känns bara inte som att Hunneberg är det rätta. Måste man vara ett troll för att vara ny och ha åsikter?
Citera
2013-07-09, 10:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur kan man veta att det är blod från tre personer när analyserna av proverna tagna från lägenheten inte är klara?
Provresultat kan redovisas lite i taget.
Citera
2013-07-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Då hade jag väl sagt det när jag snackade med polisen??..

Jag vill bara Stötta 007 trestad i detta då jag åckså varit där Det Fins 2 smågropar som mycket väl lkan vara Maskgropar då det fiskas en del på pöatsen men det finns en stor grop på ca 3x70 cm

som myclket väl kan inehålla en kropp så hoppas verkligen hunden från Vattren dsöket har varit på platsen och sniffat.
Citera
2013-07-09, 10:51
Medlem
joppeeys avatar
Vad e det för fel på dessa så kallade "mammor" som umgås i dessa kretsar?! Borde inte detta fall med Ida få dem att dra åt sig öronen, skärpa till sig & VERKLIGEN tänka på sina barns framtid Hur fan tänker de??? Tänker???? Tror dessa kvinnor att de e oövervinnerliga & att inget kan hända just dem... Det trodde kanske Ida med men se vad som har hänt!
Dessutom undrar jag var fasen soc finns i dessa fall? Borde det inte bli lite mer ordning i vårt land när det gäller barns hemmiljö? Om nåt får mig att må dålig & bli förbannad så e det just alla dessa stackars barn som inte valt sina föräldrar men ändå behöver utstå sådana levnadsförhållanden med psykopater, kvinnomisshandlare, kriminella, droger osv Troligen vill väl dessa mammor att deras barn bli av samma skrot & korn som deras "fina vänner" så det e lika bra att de lär sig i tid Ofriska mammor borde inte få ha vårdnaden av sina barn!!!

Annat nu:
Vem e Idas äldsta sons pappa (namn) & var finns han i sonens liv?? E han en "normal" skötsam person? Var finns han nu?

Mormodern vet vi ju nu vem det e & vad jag förstår e det en fin & skötsam kvinna Tycker verkligen synd om denna stackars kvinna & beundrar henne som hon tar hand om sin sjuka dotterson....

Har Ida några helsyskon? Vet ju att hon har en himla massa "halvsyskon".
Verkar som flertalet av halvsyskonen har samma umgängeskrets Man kan ju undra om det beror på att de har den "fader" de har!

En annan sak som slog mig! Jag tror att grunden till att grannarna inte kontaktade polisen direkt eventuellt kan vara att de blivit så vana vid att det ofta var ett jäkla liv hemma hos henne med mycket bråk & skrik. Det e iaf vad jag har uppfattat i denna tråd & vad jag kan tänka mig när man ser vilken umgängeskrets hon har!
Citera
2013-07-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Morgontidning på en söndag?

Hur fan kan man vara så galet obildad i WT-paradiset Trollhättan att man inte känner till att DN och SvD delas ut alla dagar i veckan.
Citera
2013-07-09, 10:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
DB begärs också häktad, båda förhandlingarna senare idag.

I eftermiddag ska bådas häktningsförhandlingar ske där de båda misstänks för medhjälp till människorov alternativt skyddande av brottsling.

Det är märkligt scenario som utspelar sig, man begär två personer häktade för att de har varit delaktiga alternativt skyddat den mördare som man fortfarande anser är AJ, men i hans fall så räckte inte bevisen för att häkta honom.

Hur kan man häkta två personer på sannolika skäl misstänkta för att vara medhjälpare till AJ när de inte ens kunde få AJ häktad ens på skälig misstanke.

Sedan medhjälp till människorov, finns det något överhuvudtaget som talar för att det ens har skett ett människorov, blodspåren talar väl snarare för att någon har dött i lägenheten och då borde det väl handla om mord alternativt dråp.

Ska bli intressant att se om åklagaren lyckas få dessa män häktade, i så fall finns det väl bara där tillräckliga skäl att begära AJ häktad också då hans medhjälpare blev häktade, han var trots allt den sista kända som såg henne i livet.
Citera
2013-07-09, 10:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Vad skulle de göra med barnet om de hade eldat upp lägenheten också, det visar i alla fall på att de hade lite barmhärtighet som inte skadade barnet.

Jag utgick ifrån att barnet skulle tas ut från bostaden. På detta sätt skulle inte någon skuld kunna kastas på DB och inge bil behövdes brännas.

Blodprov vet jag ingenting om men kan det ha kunnat konstaterats att det var tre olika personer men inte vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in