2013-07-09, 09:09
Medlem
NowhereToGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det förekommer spekulationer om detta scenario i tråden men det finns ingen som kan styrka att det är så som det har gått till ännu vi får avvakta tills obduktionen av GM är genomförd, tror den skall ske idag, då lär det framkomma om han var påverkad av något och i så fall vad.

Om det var droger iblandade, vilket det lär vara, Intressant i så fall huruvida han petade i sig skiten själv eller blev ilurad nåt. Föreningen som sådan verkar ha en stor del kriminella element, eller kids på glid, men GM fanns tydligen inte i polisens register alls.

Jag Får en bild av den snälla killen som bara hängt med dom tuffa grabbarna som vill busa lite med honom. Om så är fallet så sitter det några rätt skyldiga typer där ute.

En oskyldigt dödad GM
En död gammal dam
Några knivskadade
En eller flera poliser som skjutit en "oskyldig"

Alla med trauman för livet, Bara för ett "bus gone wrong"
Citera
2013-07-09, 09:11
Medlem
Pussmunnens avatar
Han kan ju blivit bjuden också. Kan vara svårt att tacka nej ibland.
Citera
2013-07-09, 09:23
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussmunnen
Han kan ju blivit bjuden också. Kan vara svårt att tacka nej ibland.
Det är INTE svårt att tacka nej om du har lite självförtroende.
Citera
2013-07-09, 09:25
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NowhereToGo
Om det var droger iblandade, vilket det lär vara, Intressant i så fall huruvida han petade i sig skiten själv eller blev ilurad nåt. Föreningen som sådan verkar ha en stor del kriminella element, eller kids på glid, men GM fanns tydligen inte i polisens register alls.

Jag Får en bild av den snälla killen som bara hängt med dom tuffa grabbarna som vill busa lite med honom. Om så är fallet så sitter det några rätt skyldiga typer där ute.

En oskyldigt dödad GM
En död gammal dam
Några knivskadade
En eller flera poliser som skjutit en "oskyldig"

Alla med trauman för livet, Bara för ett "bus gone wrong"

GM:s träningskompisar vill inte kommentera vad som hände utan har uppenbarligen beordrats att sätta locket på och inte säga något mer än möjligen till polisen. Med tanke på att de av allt att döma har umgåtts med GM innan han flippade ur så bör de veta vad som hände innan.

Eller kan det vara så att GM umgicks med andra än hans träningskompisar även om det låter osannolikt? Såvitt jag vet finns det inget som tyder på att det är fallet men vi ska kanske inte utesluta den hypotesen ännu.

Citat:
Expressen var under gårdagen på plats vid en kampsportsklubb där gärningsmannen sägs ha tränat. De stängde dock snabbt dörren och avböjde någon kommentar - något de gjort sedan dådet blev känt.
En klubbkamrat säger dock att gärningsmannen ska ha haft en skada i handleden och att han därför inte har deltagit i träningen den sista tiden.

Senast redigerad av v50 2013-07-09 kl. 09:44.
Citera
2013-07-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NowhereToGo
Har inte läst de senaste 50 sidorna då det mest verkar handla om polisens rätt/fel, så vet ej om någon annan redan nämnt det men ...

... när jag läser tidningarnas bild av GM så undrar jag om det kan vara så att hans vänner i föreningen "busat" med honom och gett honom droger utan att han vetat om det och då snedtänt. Sprungit runt påtänd och förvirrad barfota utan att fatta vad som händer.

Nån "vän" ringer polisen när buset ballade ur och dom inte kan hantera honom.

Vissa hade visst festat hårt och nu lägger dom locket på med "inga kommentarer" för att dom vet att dom sitter i skiten.

Bara en tanke

Har samma teori. Får hoppas att polisen är kompetent nog och gräver lite i det.
Citera
2013-07-09, 09:38
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussmunnen
Ska bli spännande att se vad han stoppat i sig. Detta är garanterat en psykos av drogerna han tagit. Tycker hela bilden talar för mdpv, men kan ju vara något annat också.

Det finns en möjlighet att han byggt upp någon form av paranoid psykos under lång tid. Att han haft ett vapen och det faktum att han sökt sej till kampsport kan tyda på att han känt sej hotad på något obestämbart sätt. Naturligtvis kan droger vara inblandade men det kan vara så att psykosen till sist bröt ut eller en sån enkel sak som sömnbrist.
Citera
2013-07-09, 09:39
Medlem
Smugens avatar
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/67721_10201622452349022_2096195797_n.jpg

Jag körde förbi dessa trevliga killar på västra vall i Varberg under lördagen. Alla med svarta tröjor utom en eller två som gick i vanliga kläder. Kan någon av dessa varit Mr. N kanske?!
Citera
2013-07-09, 09:43
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

I detta fall är det ganska uppenbart att han ville bli skjuten, han hade inte tvekat en sekund att hugga efter halsen på första bästa polisman som hade kommit för nära.

Eller så fattade han helt enkelt inte vad han höll på med och vad polisen gjorde.

Han rör sig inte direkt aggressivt utan mer som att han inte uppfattar vad som händer.
Citera
2013-07-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/67721_10201622452349022_2096195797_n.jpg

Jag körde förbi dessa trevliga killar på västra vall i Varberg under lördagen. Alla med svarta tröjor utom en eller två som gick i vanliga kläder. Kan någon av dessa varit Mr. N kanske?!

Förmodligen inte, då det verkar (enligt Facebook) som att endast 5 av de tillresta ur föreningen tävlat, NE var inte en av dem.

Den där bilden är förövrigt tagen när de är påväg till invägningen, om jag inte minns helt fel.
Citera
2013-07-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Eller så fattade han helt enkelt inte vad han höll på med och vad polisen gjorde.

Han rör sig inte direkt aggressivt utan mer som att han inte uppfattar vad som händer.

Innan det fjärde skottet på videon, som kommer väldigt tätt inpå det tredje varningsskottet, så ser det ut som att GM gör utfall och försöker springa mot polisen.
Citera
2013-07-09, 09:50
Medlem
Mustards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
Förmodligen inte, då det verkar (enligt Facebook) som att endast 5 av de tillresta ur föreningen tävlat, NE var inte en av dem.

Den där bilden är förövrigt tagen när de är påväg till invägningen, om jag inte minns helt fel.

Du minns rätt.
Citera
2013-07-09, 09:55
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor

Men känns väl som han umgåtts med dom. Så skulle ju lika gärna kunnat gå med dom?
För övrigt vände jag mig till och med om (körde i samma riktning som dom gick) för att jag inte tyckte att det såg ut som speciellt trevliga killar. Lite OT, men ändå en reflektion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in