2013-07-09, 01:13
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Hittade precis ett klipp med Nicol*s (a)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200468405938583&set=o.49402830727746 3&type=2&theater

Han kommer fram vid 0:13 på höger sida, man ser hans tatuering på armen.

Tror det finns tidigare i tråden men tack

.
Citera
2013-07-09, 01:14
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
https://www.facebook.com/groups/494028307277463/

Vilka sinnessjuka inlägg, med tanke på att deras kamrat nyligen skadat två personer allvarligt, och bragt en äldre dam om livet.

Återigen. Inte alla kan se fejjan. Vad stod det i inläggen?
Citera
2013-07-09, 01:15
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Återigen. Inte alla kan se fejjan. Vad stod det i inläggen?

äh, nån som kommenterat att en sovande snubbe är söt?! dom behöver inte veta ett skit med att han var en anhängare till klubben egentligen... inget märkvärdigt alls.

.
Citera
2013-07-09, 01:32
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Geväret har ju ingenting direkt med detta dåd att göra egentligen. Det är väl mest en produkt av paranoian. Dåden i Varberg skedde ju givetvis på ett infall/psykos, av lång historia av psykiska problem och droger/alkohol.

Expressen bekräftar egentligen bara vad vi trott, att det finns en historia av psykiska problem.

"Har ni hittat någonting?
- Ingenting, eller det är klart vi har hittat grejer men ingenting som vi kan koppla till det här, säger en av poliserna."

.

Du drar väldiga slutsatser på extremt tunt underlag, typ grafen.

"Lång historia av...." , du får gärna hänvisa till någon källa,
har läst hela tråden och inte funnit något som stöder din teori/fantasi.
Citera
2013-07-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nåt fel är det ju. Till och börja med hela hans fullständiga namn. Hur fan tänker man när man döper ett barn till allt det där?
Ger mig fan på att det är ett Montisori-emo-barn.

Jo men visst! Det måste ju varit hans namn och någon "konstig" pedagogik i skolan som gjort att han blev psykotisk!
Citera
2013-07-09, 01:47
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonGravity
Tyvärr hjälper det oftast inte att anhöriga reagerar. Psykvården har så få platser.

Nedmonteringen av psykvården sedan 90-talet har varit katastrofal, inte bara för personer med psykisk sjukdom men även för allmänheten och anhöriga då sjuka får "gå lösa". Det krävs istortsett att du skadar eller dödar någon för att bli inlåst ett tag. Är inte ovanligt att folk sökt hjälp men inte har fått det i tid.
Citera
2013-07-09, 01:59
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Nåt fel är det ju. Till och börja med hela hans fullständiga namn. Hur fan tänker man när man döper ett barn till allt det där?
Ger mig fan på att det är ett Montisori-emo-barn.

Det går att lägga till egna påhittade namn om du inte visste det,
vet du vad vilket/vilka namn som han döpts till?
Känner du människan överhuvudtaget? (Kände.)

Väldigt många som drar snabba slutsatser av ett filmklipp på några minuter,
några tidningsartiklar och lite från internet. Vem han var som människa är
väldigt svårt att avgöra på det bristfälliga undelaget.
Kan vara en god idé att lyssna på hans gamla vänner.
Citera
2013-07-09, 02:04
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Det går att lägga till egna påhittade namn om du inte visste det,
vet du vad vilket/vilka namn som han döpts till?
Känner du människan överhuvudtaget? (Kände.)

Väldigt många som drar snabba slutsatser av ett filmklipp på några minuter,
några tidningsartiklar och lite från internet. Vem han var som människa är
väldigt svårt att avgöra på det bristfälliga undelaget.
Kan vara en god idé att lyssna på hans gamla vänner.

God morgon yxskaft!
Lyssna på hans gamla vänner....
Det är därför vi sitter här och spekulerar pga hans gamla vänner inte säger särskilt mycket förutom att han självklart var en väldigt fin människa och det måste vara någon annans fel, att någon har lurat i han en dödsdrog mm mm.....
Citera
2013-07-09, 03:41
Medlem
Black&Whites avatar
Det jag undrar en del över och hoppas att andra kan delge sina teorier om är varför polisen har så bråttom när de väl har skjutit honom?

Efter ett skott i benet så kryper han emot dem, poliserna hade dock lätt kunnat backa rejält och avvaktat och sett ifall han hade lugnat ner sig. Efter det andra skottet i buken så hade de också kunnat avvakta för att se ifall han självmant släpper kniven efter typ 10-15 sekunder. Jag menar alltså inte att de ska vänta jättelänge men som de agerar nu så verkar de som om standard tillvägagångssättet vid sådana här situationer är att boja honom till vilket pris som helst och så fort det bara går.

Har det att göra med att när de har skjutit honom så blöder han kanske mycket och det finns risk att han förblöder ifall de inte agerar fort?

Jag menar alltså att polisen var efter både första skottet (när han bara kan krypa) samt efter andra skottet (när han ligger helt still) i princip utom fara, ändå agerar de som om de svävar i livsfara.

Jag tänker att man får ju ett sådant enormt adrenalinpåslag när man blir skjuten, samt att kroppen försätts i chock, därför känner han nog inte så mycket av skotten när de väl sker, sen i efterhand kommer ju smärtan, vet dock inte hur lång tid de tar men även om inte smärtan kommer ger ju en 10-15 sek tid för eftertanke hos GM och gör kanske att det dyker upp någon tanke skiljt från de instinktiva kamp-beteendet han upplever när han gör utfall mot dem.

Varför inte springa iväg så att de är utom räckvidd, kanske typ tjugo meter, efter första skottet i benet och åter försöka säga åt honom att släppa kniven? Vad finns det för anledningar till att det måste få på honom handbojor så väldigt fort?

Kan det ha att göra med att polisen får också ett sådant starkt adrenalinpåslag att de inte riktigt agerar korrekt utan blir så uppspelta/exalterade/rädda/osv. att de bara kör på?

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Moderator?!
Tryck gärna på rapportera inlägg och sen "trams/offtopic" så hjälper du moderatorerna mycket och det är väldigt uppskattat.
Senast redigerad av Black&White 2013-07-09 kl. 04:14.
Citera
2013-07-09, 07:29
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bry dig inte jag tror inte man har så stor koll på hans familj och inte har dom med det här vansinnesdådet att göra heller för den delen.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om de får någon påringning dock tycker jag det är helt fel då de inte har utfört dådet, riktigt illa är det om folk blir hotade och trakasserade i den grad att de tvingas flytta vilket har skett tidigare i andra fall.

Citat:
Jag bara noterar hur de beter sig.
Dock är jag av den uppfattningen att föräldrar formar sina barn till en viss utsträckning.

Det är helt ok, anklagar inte dig för att göra fel som uppmärksammar detta, skrev bara att jag har förståelse för varför anhöriga till GM stänger sina facebookkonton och byter namn det hade förmodligen jag också gjort om jag var i deras kläder för att slippa få otrevliga samtal m.m
Citera
2013-07-09, 08:00
Medlem
Besudlarens avatar
Jag lägger alla mina pengar på MDPV, badsalt, kannibaldrog eller va fan det nu heter.
Tar man den skiten får man stå för konsekvenserna, punkt slut.

Vi får vänta och se:
Många har spekulerat i att 24-åringen varit påverkad av något?
– Han ska obduceras på fredag. Då kommer resultaten av kemisk analys att visa om han tagit något och vad, säger Lars Hamrén.
Källa

mvh Besudlaren
Citera
2013-07-09, 08:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
För... låt säga... 25 år sedan så hade gärningsmannen överlevt. Dagens poliser är inte tränade på samma sätt. Fråga valfri äldre polis i dag.

Idag finns det ingen som tar samma risker som för 25 år sedan när var och varannan våldsman idag är påverkade av skit som de tror gör dessa odödliga.

I detta fall är det ganska uppenbart att han ville bli skjuten, han hade inte tvekat en sekund att hugga efter halsen på första bästa polisman som hade kommit för nära.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
en fråga till mod eller regelverkskunnig: NE hade konto här på flashback. är det 1.06 att länka det även fast han ligger och samlar damm på bårhuset nu?

Ja, det hoppas jag verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in