2013-07-09, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Förlåt i förväg 007Trestad, om jag har fel. (Kanske borde jag vara i konspirationstråden?) Men du reggade dig sent, pga din upptäckt. Och sedan har du mer eller mindre propsat på att folk ska dit och kolla. Det blev kollat, avskrivet, men du vill "kolla" igen? Vet du vad som hänt? Ligger hon i närheten? Använder du detta forum för att säga ngt som du inte kan säga annars?

Då hade jag väl sagt det när jag snackade med polisen??..
Citera
2013-07-09, 02:56
Medlem
Liiitens avatar
Kan ni inte bara släppa paranoijan nu? De som vet något och sitter här och försöker skapa villospår kommer ju knappast sitta här och gråta ut och be om förlåtelse..eller hur?? Teorier och funderingar sållar oftast ut sig själva genom alla läsares uppfattning om relevans i frågan och om folk då sitter här och försöker få folk att leta på helt otroliga ställen eller rent av i en fullständigt annan riktning så är det väl upp till var och en här inne att se relevansen och ev. ta det med en nypa salt.

Att PT varit på tapeten om och om igen tyder mest på att folk inte är uppmärksamma nog på de fakta vi har fått hittills via media och dylikt, men det kan också givetvis tyda på att någon vill rikta alla misstankar mot honom. Paranoijan gör bara denna tråden än mer invecklad, som om den inte redan var det.

Min känsla genom hela detta ämne har varit att vi kan fokusera på AJ, DB och FH med en liten husmus i form av TB som jag tycker verkat veta lite för mycket lite för tidigt och dessutom inte varit list 1:a på IQ toppen genom att extremt tidigt i detta ämne avslöja sig och sin vetskap i detta forum. Att hon sedan desperat försöker försvara AJ och få sig själv att framstå som en beskyddande mamma utan vetskap om någonting alls i detta fall tror jag inte många ser som annat än ett desperat försök att mörka sina tidiga misstag.

f.ö så skulle jag kunna tänka mig att vi kan glömma PT och B*bb* baserat på vad vi hittills fått veta om dessa. Men givetvis kan ju jag precis som alla andra ha missat något i denna lååååååånga tråd.
Senast redigerad av Liiiten 2013-07-09 kl. 02:58. Anledning: Fel initialer
Citera
2013-07-09, 02:58
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Köttrester finns nog i ett restaurangkök, men lik hängandes i köttkrokar i frysen? Nja, detta är Trollhättan inte Sopranos.

Så skulle jag ha gjort: Styckat ,ner i köttkvarn, ner i småpåsar,skickat ut en idiot på ett fordon i 3 dagar för att pytsa ut lite här och där. Men dessa som har gjort detta är ju friska människor som aldrig kunde hitta på en sån dålig grej som bara finns på film.
Citera
2013-07-09, 02:59
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Ojojoj vad paranoian går i gång när folk blir rastlösa. Det jag blir paranoid av här isf är när folk försöker att dra in folk typ P.T igen i tråden när vi har folk som helt klart o tydligt har en röd tråd med en bekanskapskrets anhållna, förhörda och med dom misstankar från myndigheter som det står sannolika skäl framför.

Det som är ytterst märkligt nu är att andra grupperingar än detta lilla nasse gänget nu tycks bli indraget på något vis.
Det snackas på ett håll om att en tjej använt "Wolfpack" som någon form för agn / bait på stan för att ragga killar. De samma stackarna blir hotade (hintade) om tråkigheter om de inte gör som hon vill. Till punkt och pricka.

Detta låter mycket märkligt.

För det första: Wolfpack / Brödraskapet gick väl i upplösning efter Peter Rätz affären i de miljöerna?

För det andra så skall det tydligen vara en tjej som fått kalla fötter i denna aktuella saken.

Hoppas verkligen inte att det är samma tjej men mycket skall visst peka på det. Det måste ju finnas gränser för hur många medhjälpare dessa nazze gozzar har haft för att skaffa undan en kropp? Tidigare i kväll diskuterades vildsvin som "avfsllskvarnar" men för att det skall funka måste man bestryka och delvis fylla kropps öppningar med trätjära och placera kroppen under en tät gran för insynskydd mot kretsade fåglar som annars röjer platsen. Om allt ordnas riktigt så kan den kroppen sitta ifred hur länge som helst men en vecka är nog. Benrester djuren inte tagit hand om kan då diskret plockas bort under grisjakten.

Om (OM) det är miggafrii som är denna individen så bör hon nog komma sig in i skydd fortsatt möjligt, som jag föreslog tidigare i tråden och se fram till en möjlig framtid på en strand med palmer med ungarna. Dock så måste hon ge avkall på kontakt med allt av nuvarande familj bakåt och vänner från miljön. Det kan bli tufft men alternativet kan bli djävligt mycket värre. Fort och surt. Väldigt surt.
Kanske gällde snacket den saknade kvinnan som sagt, inläggen är bort-modererade nu.
Senast redigerad av Grp03 2013-07-09 kl. 03:25.
Citera
2013-07-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Det som är ytterst märkligt nu är att andra grupperingar än detta lilla nasse gänget nu tycks bli indraget på något vis.
Det snackas på ett håll om att en tjej använt "Wolfpack" som någon form för agn / bait på stan för att ragga killar. De samma stackarna blir hotade (hintade) om tråkigheter om de inte gör som hon vill. Till punkt och pricka.

För det första: Wolfpack / Brödraskapet gick väl i upplösning efter Peter Rätz affären i de miljöerna?

För det andra så skall det tydligen vara en tjej som fått kalla fötter i denna aktuella saken.

Hoppas verkligen inte att det är samma tjej men mycket skall visst peka på det. Det måste ju finnas gränser för hur många medhjälpare dessa nazze gozzar har haft för att skaffa undan en kropp? Tidigare i kväll diskuterades vildsvin som "avfsllskvarnar" men för att det skall funka måste man bestryka och delvis fylla kropps öppningar med trätjära och placera kroppen under en tät gran för insynskydd mot kretsade fåglar som annars röjer platsen. Om allt ordnas riktigt så kan den kroppen sitta ifred hur länge som helst men en vecka är nog. Benrester djuren inte tagit hand om kan då diskret plockas bort under grisjakten.

Om (OM) det är miggafrii som är denna individen så bör hon nog komma sig in i skydd fortsatt möjligt, som jag föreslog tidigare i tråden och se fram till en framtid på en strand och palmer med ungarna. Dock så måste hon ge avkall på kontakt med allt av nuvarande familj bakåt och vänner från miljön. Det kan bli tufft men alternativet kan bli djävligt mycket värre. Fort och surt. Väldigt surt.

Varför skulle hon det??

Nej dom finns över hela landet och även i trestad med lokal i Uddevalla...
Citera
2013-07-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03

Om (OM) det är miggafrii som är denna individen så bör hon nog komma sig in i skydd fortsatt möjligt, som jag föreslog tidigare i tråden och se fram till en framtid på en strand och palmer med ungarna. Dock så måste hon ge avkall på kontakt med allt av nuvarande familj bakåt och vänner från miljön. Det kan bli tufft men alternativet kan bli djävligt mycket värre. Fort och surt. Väldigt surt.

Vänta nu,var kommer informationen om att någon tjej använt sig av Wolfpacks namn?.
Citera
2013-07-09, 03:11
Medlem
Kylklampens avatar
Varför trätjära?
Citera
2013-07-09, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Vänta nu,var kommer informationen om att någon tjej använt sig av Wolfpacks namn?.

Ja Ida brukade tydligen skrika vargen kommer...men om du googlar det så är det ju inte wolfpack det handlar om utan ett gammalt ordspråk för lögnare
Citera
2013-07-09, 03:33
Medlem
Kylklampens avatar
Finns inga belägg för att något måste bestrykas med trätjära, vildsvin är opportunister.
De ligger och trycker i grantätningar, finns det mat där så äter dom det, slipper att röra sig i exponerad terräng där man vanligtvis fodrar.
Citera
2013-07-09, 03:36
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss

Tidigare, i denna tråden kom det flera "antydningar" om "cry Wolf". De kom via PM och lades ut. Av vem minns jag inte nu och jag tror dem rök när MOD städade upp i "chat-inlägg". Något låg kvar för nån tim tillbaka.
Citera
2013-07-09, 03:39
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Finns inga belägg för att något måste bestrykas med trätjära, vildsvin är opportunister.
De ligger och trycker i grantätningar, finns det mat där så äter dom det, slipper att röra sig i exponerad terräng där man vanligtvis fodrar.

Jodå, det funkar bra ändå men tidsaspekten för processen påverkas gunstigt. Har du jagat gris? Detta är ett traditionellt trick, hundratals år gammalt. Då strök man ofta tjära på en trädstam för att locka. Billigt och lättanvänt jämfört med färskt slakt avfall.
Använder du tjära finner grisarna snabbt foder på den ovana foderplatsen och blir nästan som galna. Fyllerr du t.ex ögonhålor mm, kommer grisarna försöka att krossa kraniet.
Jag talar här naturligtvis teoretiskt och med animaliska kadaver, OK?
Senast redigerad av Grp03 2013-07-09 kl. 03:50.
Citera
2013-07-09, 03:46
Medlem
Några stora sopcontainers inärheten av I*as bostad? Om jag "råkat" slå ihjäl någon på en söndag, då lindar jag in personen i svarta sopsäckar. Sen väntar jag tills det blir "normal" tid att slänga skräp...vad jag inte räknat med är att påsarna läcker (blodet i trappen). Där av skriker inte sonen heller "jag" var ju kvar fram till 10/11 på söndag förmiddag? Det skulle också förklara det utsmetade avtrycket i trappan. Du kan inte öppna en port med ett lik i famnen, så du lägger ner henne medans du öppnar porten. Plockar upp henne igen...dropp,dropp,dropp...Sen väntar du bara på sopgubbarna och förbränningen. Klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in