2013-07-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Menar du nån kriminell eller något ev dött? Annars kanske man skulle gå runt i par, känns kanske säkrare då. Eller

I det här fallet är jag nog räddare för ett lik..
Citera
2013-07-09, 01:25
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Fast polisen har väl både hennes telefon och dator efter senaste husrannsakan om inte jag helt missuppfattat det hela, och då finns det förmodligen något att ta på där.. Hon har säkert inte varit medhjälpare men hon vet nog en hel del. Tycker till och med synd om henne, hon är ju säkert livrädd och önskar att hon inget visste.

Dessutom tog de inte in alla samtidigt, de har ju tagit in dom i lite olika omgångar. Precis som att AJ nu är ute men fortf är misstänkt så kan ju miggafrii fortf vara misstänkt för skyddande utan att sitta frihetsberövad, nåt sånt tänker jag..

Detta är något jag också har funderat på och det skulle inte förvåna mig mycket om hon får återkomma till farbror blå med mer uppgifter när AJ väl kan bindas till detta fall och hela denna soppa får mer klarhet.

Jag är f.ö ny här och anledningen till det är att jag är med i MP och söker lite då och då.
Detta fall fick mig att lyfta lite extra på ögonbrynen då jag läste om hennes lilla son som var kvar ensam i lgh , jag alltid varit oerhört intresserad av kriminologi och det faktum att jag inte bor så värst långt från Trollhättan fick mig att försöka söka mer info om detta och hamnade tillslut här på FB. Har följt tråden sedan start och enligt mig är alla teorier möjliga i teorin, men en helt annan sak i praktiken.
Citera
2013-07-09, 01:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Hej reggad Juli 2011, Helt korrekt jag reggade mig här för att just följa detta fallet, jag bor i närheten så därför är det intressant för mig om du nu vill veta!

Kan du bevisa för mig att hon inte skrev detta före media gick ut med denna händelsen, det vet inte jag så detta kan inte jag kommentera.. Ja hon försöker få det som att det är PT som har gjort det, för att hon kan inte i sin vildaste fantasi tro att det är sin bäste vän är det så jävla konstigt?? Sen vet vi inte vad AJ har tutat i henne för information. Jo visst är det en strategi polisen använder sig utav, googla det om du vill ( hur man förhör gäng osv ) Det kan ju va lite dumt om den som kommer ut säger till den som skall in vad han har sagt Eller???

Tycker du verkligen att jag försvarar maggifrii?? då får du nog gå igenom mina inlägg igen.

Ingen aning om vem du är eller inte.
Polisen har många arbetssätt, det är situationsberoende. Vilken strategi de har i detta fall går inte att googla på.

Om du inte är ett troll så hjälper du självklart till att försöka få fram ledtrådar som leder till uppklarandet av detta fall.
Citera
2013-07-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja det är klart men det skiljer sig ju väldigt mycket på brott och brott .

En kvinnomisshandlare är ju inte jätte smart.

Lite grottmänniska varning på det faktiskt

Nej, då är man inte smart. På sitt sätt. Neandertal
Men, den "gode" har också misshandlat kvinnor. Vill minnas att det var i början av 2000-talet
Och det var inte första gången han gav sig på kvinnor. Var det inte något med en kidnappning eller nått?

Edit: "gode" svarten
Citera
2013-07-09, 01:34
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte läst något om var bilen fanns innan den blev anmäld "stulen". Jag visste inte att den var brun, hur vet du det? Har polisen gått ut aktivt och sökt vittnen som ev. kan ha sett bilen under natten mellan lördagen och söndagen? Med tanke på att de har anhållit Dennis borde bilen vara ett "hett" spår.

Brunna volvon = volvon som brann
Den var morkgron har jag for mig (dark green)

Minns bara inte om ngn bekraftat var den stod innan den brann?
Citera
2013-07-09, 01:35
Bannlyst
Citat:
I det här fallet är jag nog räddare för ett lik..
jo och de som inte stött på detta innan kan nog få hemska bilder som sätter sig på näthinnan och som man inte blir av med, ja lite klurigt för man kan inge ge råd typ. kör man på nån som kastar sig framför sitt fordon kan man alltid blunda så man slipper få ögonkontakt. Men lik,, ja kanske att när man väl sett att det är nån backa och låta bli att titta mer.
Men vi får hoppas att nån hittar henne så det kan bli ett avslut för familjen iallafall, den skyldiga kan man klippa senare.
Citera
2013-07-09, 01:35
Medlem
Skriver en sista sak här bara. Mycket pekar på att AJ kan vara psykopatisk, psykopatiska människor är inte sällan intelligenta.

Lycka till med alla teorier, följer med spänning och hopp om att allt detta reds ut snart.
Citera
2013-07-09, 01:38
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ingen aning om vem du är eller inte.
Polisen har många arbetssätt, det är situationsberoende. Vilken strategi de har i detta fall går inte att googla på.

Om du inte är ett troll så hjälper du självklart till att försöka få fram ledtrådar som leder till uppklarandet av detta fall.

Vad är det som får dig att tro att jag stöttar Maggifrii?? Jag tar in fakta som jag får ta del utav här sen har jag också en källa som vet saker om maggifrii och det har jag skrivit om i tidigare inlägg. Det enda jag gör är att återberätta min syn på henne, sen är jag öppen för en diskussion.
Citera
2013-07-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det verkar vara rätt många här som bor i Trollhättan eller på rimligt avstånd. Är ni med på organiserade sök eller är ni bara ute själva? Har ju inte med det att göra men har själv varit med på sök i samband med ett annat försvinnande och hade hela tiden en olustkänsla över vad man kanske skulle stöta på.

Citat:
Har varit ute lite själv men man är lite Skraj ifall man ska träffa på något obehagligt samtidigt som man vill hjälpa till...

Om man går med Missing People så är man oftast ca 10 i varje grupp, och det finns alltid folk i närheten som har utbildning i krishantering, om och när man skulle hitta något som gör en upprörd.

Jag tycker absolut att man hellre ska hjälpa MP än att gå själv. Säkrare, på alla sätt, och minskar risken för att man förstör spår för polisen.

Här i Thn har det varit en otrolig uppslutning och folk har kommit långt ifrån för att hjälpa.
Citera
2013-07-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Skriver en sista sak här bara. Mycket pekar på att AJ kan vara psykopatisk, psykopatiska människor är inte sällan intelligenta.

Lycka till med alla teorier, följer med spänning och hopp om att allt detta reds ut snart.

Ja tror inte att man ska underskatta hans intelligens, tvärtom för om han e G.M så e de iskallt och psykopatiskt att lämna ett så litet barn ensamt ;(
Citera
2013-07-09, 01:41
Medlem
Kännetecken på en psykopat

Munvig och charmig
Ständigt behov av spänning och nya impulser
Bristande ansvar för egna handlingar
Mytomani, ljuger lätt och trovärdigt
Svekfull och manipulativ
Egocentrisk och grandios
Saknar helt ånger och skuldkänslor
Empatistörning (dålig inlevelseförmåga)
Parasiterande livsstil/lever genom andra
Bristande kontroll över beteendet, lättväckt aggressivitet
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
Tidiga beteendeproblem (före tolv års ålder)
Kortsiktigt agerande, bristande långsiktig planering
Impulsivitet
Flackt känsloliv
Frekventa äktenskap och samboförhållanden
Ansvarslöst föräldraskap
Ungdomskriminalitet (före 15 års ålder)
Nya kriminella handlingar under permission
Flera typer av lagbrott bland de följande tio: inbrott, rån, narkotika, olaga frihetsberövande, mord eller mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt.
Citera
2013-07-09, 01:44
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Kännetecken på en psykopat

Munvig och charmig
Ständigt behov av spänning och nya impulser
Bristande ansvar för egna handlingar
Mytomani, ljuger lätt och trovärdigt
Svekfull och manipulativ
Egocentrisk och grandios
Saknar helt ånger och skuldkänslor
Empatistörning (dålig inlevelseförmåga)
Parasiterande livsstil/lever genom andra
Bristande kontroll över beteendet, lättväckt aggressivitet
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
Tidiga beteendeproblem (före tolv års ålder)
Kortsiktigt agerande, bristande långsiktig planering
Impulsivitet
Flackt känsloliv
Frekventa äktenskap och samboförhållanden
Ansvarslöst föräldraskap
Ungdomskriminalitet (före 15 års ålder)
Nya kriminella handlingar under permission
Flera typer av lagbrott bland de följande tio: inbrott, rån, narkotika, olaga frihetsberövande, mord eller mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt.

Tror det skulle vara en bild på AJ till den förklaringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in