2013-07-09, 00:59
Medlem
Tack ReimerDenYngre för ditt svar. Jag undrade faktiskt varför folk bara antar att han inte kan ha gjort något "smart". Det kan leda till hemskheter om man bara avskriver hemska människor som korkade.

Så alla som säger att han inte är begåvad på något sätt tycker jag ska lägga fram nån form av bevis för detta. Gillar inte att bara anta saker
Citera
2013-07-09, 01:00
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Kunde inte sagt det bättre själv, och självklart då att en viss miggafrii är insyltad. Kan sätta en slant på att det blir hon som tillslut berättar, så gör det redan nu vetja för de anhörigas skull. Tänk om samma öde hade hänt dig liksom..

Man kan tycka vad man vill om den kvinnan men hon har antagligen inget med detta att göra. Hade det varit så hade polisen inte släppt henne. Polisen använder sig av en taktik att ta in alla samtidigt så att inte gärningsmännen kan prata ihop sig, hon hade varit kvar där ännu om så hade varit fallet.

Maggifrii är en mamma med konstiga värderingar och en fallenhet för ariska män... thats all
Citera
2013-07-09, 01:01
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jo det är det. Men samtidigt är det inget som förvånar.
Och dessutom tror jag inte dom hade något val. Oavsett dumpningsplats
så lär bilen ha använts till transport och var därmed tvungen att brännas.

Dessa tomtar tror nog alldeles för mycket om sig själva och sin förmåga att
klara sig undan. Men som jag skrev tidigare så är dom nog inte så smarta
som dom tror. Högmod går oftast före fall.

Ja, det där håller jag med om helt och fullt. Att bilen har använts av nödvändighet och möjligtvis har körts en bit efter dumpningen av kroppen är väldigt sannolikt. Det var dock inte så jag uppfattade posten jag citerade, men jag kan förstått fel.

Jag är helt övertygad om att AJ, som alla psykopater, tror betydligt mer om sig själv än vad han faktiskt är. Jag hoppas bara att verkligheten och hans självbild är tillräckligt långt ifrån varandra för att han ska ha gjort misstag. Om det nu är han som är skyldig givetvis.
Citera
2013-07-09, 01:03
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Man kan tycka vad man vill om den kvinnan men hon har antagligen inget med detta att göra. Hade det varit så hade polisen inte släppt henne. Polisen använder sig av en taktik att ta in alla samtidigt så att inte gärningsmännen kan prata ihop sig, hon hade varit kvar där ännu om så hade varit fallet.

Maggifrii är en mamma med konstiga värderingar och en fallenhet för ariska män... thats all

Hej reggad Juli 2013, välkommen till flashback!

Nej Migga har inget med detta att göra, hon är bara närmast vän med GM och bara råkade veta adressen för dådet långt för media. Annars är det en trevlig o glad tjej med fin blogg. Hennes fyra inlägg som var anti P.T. blir intressanta för o se hur han gillade den feedbacken.

Polisen har inte alls en taktik o ta in alla samtidigt, nu får du kamma dig. Men är man troll så är man.
Citera
2013-07-09, 01:04
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller
Tack ReimerDenYngre för ditt svar. Jag undrade faktiskt varför folk bara antar att han inte kan ha gjort något "smart". Det kan leda till hemskheter om man bara avskriver hemska människor som korkade.

Så alla som säger att han inte är begåvad på något sätt tycker jag ska lägga fram nån form av bevis för detta. Gillar inte att bara anta saker

Han är säkert begåvad nog att sitta här på FB och häcka, just i den här tråden t.o.m.
Om inte för annat, så för att vilseleda...

Tänker på användaren som dök upp som H*rman*son och skrattade åt att "vi" trodde att han blivit anhållen (och som sen bara försvann då han fick för närgångna frågor). Den användaren fick t.o.m. någon att rosa honom för att han kommit in och varit så "ärlig", typ... *ler, bara ler*
Citera
2013-07-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Hur kan du "nästan garantera" att han åkte dit? Polisen verkar ju i alla fall inte tycka att det är särskilt sannolikt.

För att ha ett 7 år gammalt konto utan inlägg, så verkar du hängt upp dig något oerhört på att folk kallar AJ dum när du måste göra dina två första inlägg om samma sak. Är du möjligtvis nära vän eller familj till AJ? ^^

nej kan inte garantera,men vet hur per funkar på tjejer, inget vackert. Men har tipsat om detta, men de poliser man prata med ute på plats tog oss inte på allvar och nonchalerade det..
Citera
2013-07-09, 01:07
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve

Fast polisen har väl både hennes telefon och dator efter senaste husrannsakan om inte jag helt missuppfattat det hela, och då finns det förmodligen något att ta på där.. Hon har säkert inte varit medhjälpare men hon vet nog en hel del. Tycker till och med synd om henne, hon är ju säkert livrädd och önskar att hon inget visste.

Dessutom tog de inte in alla samtidigt, de har ju tagit in dom i lite olika omgångar. Precis som att AJ nu är ute men fortf är misstänkt så kan ju miggafrii fortf vara misstänkt för skyddande utan att sitta frihetsberövad, nåt sånt tänker jag..
Citera
2013-07-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Ja, det där håller jag med om helt och fullt. Att bilen har använts av nödvändighet och möjligtvis har körts en bit efter dumpningen av kroppen är väldigt sannolikt. Det var dock inte så jag uppfattade posten jag citerade, men jag kan förstått fel.

Jag är helt övertygad om att AJ, som alla psykopater, tror betydligt mer om sig själv än vad han faktiskt är. Jag hoppas bara att verkligheten och hans självbild är tillräckligt långt ifrån varandra för att han ska ha gjort misstag. Om det nu är han som är skyldig givetvis.

Tror tyvärr han är lite lik breivik och faktiskt gillar uppmärksamheten han får av det han gjort...där emot så gäller inte det dom andra...typ dB är ju en sådan kille som skryter brott med dom coola killarna men pratar kärleks problem med 50+ tanter...hört det själv...grejen är att det gör aj med men skillnaden är att dB menar det i den stunden aj är det bara fasad...och därför åker dom dit för dom andra killarna är mycket känsligare killar..dom pallar inte trycket till slut,det handlar bara om att polisen trycker tillräckligt hårt...så vi får väl hoppas att polisen inte är för fega nu..utan kör fullt ut....så kommer det att gå bra...vi ska hitta henne ...och grejen är den att med tanke på vilken medial uppståndelse det här fallet har fått över hela landet så kommer gm att få det jobbigt när dom kommer ut..jävligt jobbigt...
Citera
2013-07-09, 01:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gälargäller

Jupp, många av världshistoriens största skitar har varit intelligenta men använt sin intelligens på ett fasansfullt sätt. Att han sedan har gjort obegåvade saker, flera gånger om också... det är inget konstigt. Men att göra obegåvade saker är inte detsamma som att vara obegåvad. Snarare kommer ord som övermodig, impulsiv och liknande in i en rikare beskrivning av hans karaktär.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
nej kan inte garantera,men vet hur per funkar på tjejer, inget vackert. Men har tipsat om detta, men de poliser man prata med ute på plats tog oss inte på allvar och nonchalerade det..

Du har alltså tipsat polisen om att en dömd kvinnomisshandlare har våldsamma tendenser mot kvinnor och de har ignorerat denna revolutionerande information? Mycket märkligt måste jag säga. Jag antar att de hellre gör saker som att kolla bakgrund själva och undersöka personers alibi. Vilka puckon!
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Snälla...sluta bara och återgå till ämnet,jag klarar inte mer...ta den här diskussionen någon annanstans.

Edit:Och ni andra som anser han dum för han inte tycker som er,måste ni påtala detta gång på gång,på gång?!.

Han är dum, annars hade han inte haft ett brottsregister på ett A4.
Citera
2013-07-09, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Människor har i alla tider dumförklarat dem som har andra åsikter eller lever på annat sätt än de själva. Dumförklaring eller demonisering är de klassiska misstagen när man hanterar personer som är annorlunda.

Jag tror inte AJ är obegåvad. Han har snarare ett antal brister som han använder sin begåvning till att fylla över. Tyvärr blir resultatet en personlighet som andra med rätta inte tycker om. Men dum, nej varför skulle han vara det? Övermodig tror jag däremot han är.

Lite som psykopater som ofta bli chefer, de kan ju utan att må dåligt sparka personal hej vilt om högre ledning vill och utan att bry sig även om de har varit kompisar på arbetsplatsen. Så de kan nog göra en hel del och sen inte bry sig som vi andra utan"som AJ ta det lugnt och vänta..."
Senast redigerad av beaver_se 2013-07-09 kl. 01:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in