2013-07-09, 01:13
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Fast polisen har väl både hennes telefon och dator efter senaste husrannsakan om inte jag helt missuppfattat det hela, och då finns det förmodligen något att ta på där.. Hon har säkert inte varit medhjälpare men hon vet nog en hel del. Tycker till och med synd om henne, hon är ju säkert livrädd och önskar att hon inget visste.

Dessutom tog de inte in alla samtidigt, de har ju tagit in dom i lite olika omgångar. Precis som att AJ nu är ute men fortf är misstänkt så kan ju miggafrii fortf vara misstänkt för skyddande utan att sitta frihetsberövad, nåt sånt tänker jag..

Enligt henne själv, tidigare under senaste dygnet, så har hon återfått beslagtaget gods.

Sen är det väl snarare regel än undantag att misstänkta släpps utan bevis som t ex en kropp. Friheten ger också den misstänkte möjlighet att göra fel och misstag. Polis har helspan på vad som händer och sker i och i direkt närhet. Det är många gånger, efter ett frisläppande, som de bästa bevisen dyker upp.
Citera
2013-07-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Fast polisen har väl både hennes telefon och dator efter senaste husrannsakan om inte jag helt missuppfattat det hela, och då finns det förmodligen något att ta på där.. Hon har säkert inte varit medhjälpare men hon vet nog en hel del. Tycker till och med synd om henne, hon är ju säkert livrädd och önskar att hon inget visste.

Dessutom tog de inte in alla samtidigt, de har ju tagit in dom i lite olika omgångar. Precis som att AJ nu är ute men fortf är misstänkt så kan ju miggafrii fortf vara misstänkt för skyddande utan att sitta frihetsberövad, nåt sånt tänker jag..

Hon är nog inte livrädd alls ...läs båda hennes bloggar...hon har varit med för..tycker man kan känna igen många snubbar i hennes blogg..som är hos henne..och det är ju väst folk mc folk även pantade pundare och psykos! ..och hon älskar det ..hon skrev i gammla bloggen att hon undrade varför folk tycker som dom gör...några inlägg senare ..vart på krogen och festat med brödraskapet ...jo men hon är nog rädd!!.not..
Citera
2013-07-09, 01:15
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Enligt henne själv, tidigare under senaste dygnet, så har hon återfått beslagtaget gods.

Sen är det väl snarare regel än undantag att misstänkta släpps utan bevis som t ex en kropp. Friheten ger också den misstänkte möjlighet att göra fel och misstag. Polis har helspan på vad som händer och sker i och i direkt närhet. Det är många gånger, efter ett frisläppande, som de bästa bevisen dyker upp.

Jag kan ha fel, men hon hävdade väl att sakerna aldrig beslagtagits?
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Det verkar vara rätt många här som bor i Trollhättan eller på rimligt avstånd. Är ni med på organiserade sök eller är ni bara ute själva? Har ju inte med det att göra men har själv varit med på sök i samband med ett annat försvinnande och hade hela tiden en olustkänsla över vad man kanske skulle stöta på.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Jisses. Det är skillnad på genier till tjuvar som planerar en konstkupp i 4 månader till en övertänd nazze som slår sitt ex med 20 slag i ansiktet. Att vara kriminell eller ej handlar inte om att vara eller inte vara intelligent.
Citera
2013-07-09, 01:17
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har nu varit och kontrollerat bussen samt skrotbilen som stod där på gården. Det fanns absolut ingenting där av intresse. Så nu kan vi avföra den platsen som eventuell dumpningsplats. Dock hade jag inte möjlighet att kolla i huset då jag inte vill åka dit för inbrott!

Men hur "kändes" platsen? Som om att den varit övergiven länge? Kan det ha varit någon "aktivitet" där det senaste, typ färska bilspår osv.
Citera
2013-07-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det verkar vara rätt många här som bor i Trollhättan eller på rimligt avstånd. Är ni med på organiserade sök eller är ni bara ute själva? Har ju inte med det att göra men har själv varit med på sök i samband med ett annat försvinnande och hade hela tiden en olustkänsla över vad man kanske skulle stöta på.

Har varit ute lite själv men man är lite Skraj ifall man ska träffa på något obehagligt samtidigt som man vill hjälpa till...
Citera
2013-07-09, 01:20
Medlem
Det finns förstås dom som har viss intelligensnivå, men som använder våld ofta.
En av de värsta kåkfararna, Sv*rtenbr*ndt (F*rm) sägs vara över medel i intelligens.
Citera
2013-07-09, 01:22
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt

Håller helt med dig på det sistnämda, de gör ofta bort sig då, och jag hoppas innerligt att det blir så i detta fall. Har missat att hon fått tillbaka sina ägodelar, men det behöver ju inte betyda så mycket. De kanske t.ex kan se att det ringts mellan AJ och migga på tidpunkter som är lite utstickande, går ju inte att anhålla henne för det men de kan ju fortf misstänka skyddande av gm. För tidigt att säga att hon har ryggen helt fri som ngn ville tuta i mig, men vi får väl se
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hej reggad Juli 2013, välkommen till flashback!

Nej Migga har inget med detta att göra, hon är bara närmast vän med GM och bara råkade veta adressen för dådet långt för media. Annars är det en trevlig o glad tjej med fin blogg. Hennes fyra inlägg som var anti P.T. blir intressanta för o se hur han gillade den feedbacken.

Polisen har inte alls en taktik o ta in alla samtidigt, nu får du kamma dig. Men är man troll så är man.

Hej reggad Juli 2011, Helt korrekt jag reggade mig här för att just följa detta fallet, jag bor i närheten så därför är det intressant för mig om du nu vill veta!

Kan du bevisa för mig att hon inte skrev detta före media gick ut med denna händelsen, det vet inte jag så detta kan inte jag kommentera.. Ja hon försöker få det som att det är PT som har gjort det, för att hon kan inte i sin vildaste fantasi tro att det är sin bäste vän är det så jävla konstigt?? Sen vet vi inte vad AJ har tutat i henne för information. Jo visst är det en strategi polisen använder sig utav, googla det om du vill ( hur man förhör gäng osv ) Det kan ju va lite dumt om den som kommer ut säger till den som skall in vad han har sagt Eller???

Tycker du verkligen att jag försvarar maggifrii?? då får du nog gå igenom mina inlägg igen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Har varit ute lite själv men man är lite Skraj ifall man ska träffa på något obehagligt samtidigt som man vill hjälpa till...
Menar du nån kriminell eller något ev dött? Annars kanske man skulle gå runt i par, känns kanske säkrare då. Eller
Citera
2013-07-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer58
Det finns förstås dom som har viss intelligensnivå, men som använder våld ofta.
En av de värsta kåkfararna, Sv*rtenbr*ndt (F*rm) sägs vara över medel i intelligens.

Ja det är klart men det skiljer sig ju väldigt mycket på brott och brott .

En kvinnomisshandlare är ju inte jätte smart.

Lite grottmänniska varning på det faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in