2013-07-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Du som känner honom....vet du var han befann sig den 19 oktober 2004????....i Linköping????

Nej, hurså?
Citera
Medlem
raizzorblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Du som känner honom....vet du var han befann sig den 19 oktober 2004????....i Linköping????

Vet du ens själv vad du gjorde den 19 oktober 2004?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Du...din vän har mördat en person och skadat två andra. Det finns inga jävla förmildrande omständigheter här. Som vanligt när en mördare mördat skyndar vänner o bekanta till och försäkrar vilken fin kille han var. Din fina vän var en mördare. Du försvarar honom visst.
Och du borde skämmas.

Anser inte att han försvarar hans dåd och be någon skämmas för att man e vän eller familj till någon som gjort något så hemskt e väll inte riktigt rätt.
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-80
Jag vet vad han har gjort och jag kan skriva det ingen, jag försvarar inte det. MEN, Nico som person var ingen pundare och inte heller något psykfall!!
Troligtvis har han fått i sig droger som har lett till detta. Jag känner han, så jag baserar det här på ren fakta och kännedom. Det ända jag ville klargöra var att det egentligen var en helt vanlig "svenne"
Så hade det inte varit för någon jäkla drog så hade det aldrig hänt.
Vem skulle droga honom? Kunde det räcka med Alkohol?
Citera
2013-07-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Någon som har hyfsat exakt koll på antalet skott som avlossades och deras effekt?

Som jag har förstått har 4 (eller möjlligen fler) skott avlossats varav;
1:a var varningsskott
2:a träffade i benet
3:e missade?
4:e träffade bålen/magen

Vänligen rätta mig ni som vet att jag har fel.

Var två varnings skott
Citera
2013-07-08, 23:31
Medlem
Grandiosos avatar
Experter har uttalat sig under dagen om mördaren och hans vansinnesdåd:

– Det här är ett vansinnesdåd, säger Mikael Rying och pekar ut järnspettsmannen som gick loss i Åkeshov 2003, mannen som körde ihjäl två i Gamla stan i Stockholm och den psykiskt sjuka man som dödade en liten flicka i Värmland.

– Att personer söker upp för dem obekanta personer utan motiv och dödar dem – det är extremt ovanligt. Den vanligaste förklaringen handlar om personer som gått in i en form av psykos med olika typer av vanföreställningar, hör röster och är väldigt förvirrade. I de här situationerna är de okontaktbara, händelserna med polisen visar det, säger Mikael Rying.

Psykiatern Ulf Åsgård som är expert på gärningsmannaprofiler pekar också ut psykiskt sjukdom eller narkotika som de två mest sannolika orsakerna till 24-åringens till synes slumpmässiga attacker mot flera personer i Varberg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17099442.ab
Citera
2013-07-08, 23:33
Avslutad
Blir intressant att se vilken typ av gevär det var som denna helyllekille hade hemma.
Citera
2013-07-08, 23:40
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Nej, absolut inte bara alkohol. Måste ha varit droger, sen vet jag inte mer just nu.

Du tror inte han led av Schizofreni ?
Citera
2013-07-08, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Eh, jo. Bara alkohol. Sen vet jag inte mer just nu.

Och det är du säker på innan obduktion? En pillernarkoman är expert på att dölja sitt missbruk. Man bör även ta med lagliga droger såsom SSRI och inte minst insomningstabletter och benzo.
Citera
2013-07-08, 23:42
Medlem
MoonGravitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Förmodligen sparat kvinnans liv om han sökt hjälp tidigare eller att hans föräldrar tagit hans tillstånd allvarligare och agerat kanske?

.

Tyvärr hjälper det oftast inte att anhöriga reagerar. Psykvården har så få platser.
Citera
2013-07-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poffansoffan
Hörrenini! Sthlm-80 har inte gjort något fel!
Jag tackar Dig för att du kom in och skrev i tråden om din vän. Beklagar Din sorg.

Tack, jag var tvungen att regga mig när jag såg kommentarer som psykfall etc.
Ville bara komma med min input om vem Nico var.
Citera
2013-07-08, 23:44
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Tack, jag var tvungen att regga mig när jag såg kommentarer som psykfall etc.
Ville bara komma med min input om vem Nico var.

Tycker du att det är konstigt att vi anser att han var ett psykfall ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in